א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חופשה במרמה: הונו חרדים בחבילות נופש פיקטיביות

כתב אישום נגד אלכסנדר אוסטרובסקי ועדיאל קורליאונה, שהונו חרדים בפרסום ומכירת חבילות נופש פיקטיביות

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

כתב אישום הוגש היום (א) נגד שניים שפירסמו בעיקר בכלי תקשורת חרדים חבילות נופש, תוך התחזות לבעלי החברה - והונו את בעלי העסקים והלקוחות.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד ערן צברי, הגישה לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגד אלכסנדר אוסטרובסקי, בן 30, שקשר קשר עם אסיר בכלא אשל בב"ש, עדיאל קורליאונה, ובצוותא חדא הם הקימו אתר אינטרנט בשם חברה למכירת חבילות נופש, התחזו לבעלים של החברה ופירסמו בשמו, בעיקר בעיתונות החרדית, מודעות שקריות בדבר עסקאות נופש. לאחר שקיבלו דרך האתר פניות מהלקוחות שרצו להזמין כרטיסים, התקשר אליהם עדיאל, הציג את עצמו כסוכן נסיעות של חברות "השטיח המעופף" ו"הדקה ה-90", לקח מהלקוחות בלפחות 35 הזדמנויות פרטים של כרטיסי האשראי וגנב מהם מאות אלפי שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, יצר עדיאל קורליאונה מהכלא קשר טלפוני עם חברות העוסקות בבניית אתרי אינטרנט, עיצוב אתרים וכן עם חברה המספקת בין היתר שירותי משרד ומענה קולי, הציג את עצמו כבעלים של חברת תיירות, העוסקת בין היתר במכירת כרטיסי טיסה וחבילות תיירות וביקש ליצור עבור החברה אתר אינטרנט עם כתובת ודואר אלקטרוני. כמו כן, ביקש לעצב מודעת פרסום על שמה של החברה ושכר שירותים לצורך מתן מענה קולי וקבלת הודעות עבור החברה.

הנאשם, אלכס אוסטרובסקי, פעל יחד עם עדיאל להקמת אתר אינטרנט פיקטיבי, שימש כידו הארוכה של עדיאל, בדק את הדואר האלקטרוני שהקימו לשם פעילות החברה ושלח בהוראתו של עדיאל תשובות ובקשות לחברות הפרסום, העיצוב, לפונים השונים ועוד.

במהלך החודשים אוגוסט 2014 – ינואר 2015, לאחר שהתקבלו פרטי כרטיסי אשראי של הלקוחות, בין היתר באמצעות הודעות קוליות וכן באמצעות אתר האינטרנט שהוקם, ובדרכים נוספות, פנה עדיאל כאמור בלפחות 35 הזדמנויות נפרדות ללקוחות, הציג את עצמו כסוכן נסיעות וחייב או ניסה לחייב את בעלי כרטיסי האשראי בסכום של כ-250,000 ₪.

העסקים להם שולמו כספים: חדש בית שמש, חדשות אלעד, מידע ביתר, מידע ברמה, חדש בגליל. ביתד נאמן עלו על העוקץ ולא פרסמו את המודעה. עוד עסקים שקיבלו תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי שונים: ידידי בית לוינשטיין, ידיעות אחרונות, מלון המלך דוד, הילטון מלכת שבא, הדקה ה-90, גל ביתר, רשות הדואר, צרור המור, זר פור יו ועוד ועוד.

אהרן שבדרון, תושב ביתר שנחשף למודעה יצר קשר ורכש 3 כרטיסי טיסה ללונדון. אחיו ששמע על כך רכש 30 כרטיסי טיסה הלוך ושוב לאוקראינה במזומן, אך כרטיסי הטיסה מעולם לא הגיעו.

עוד עולה מכתב האישום, כי בחלק מהמקרים הציע עדיאל ללקוחות הנחה משמעותית, תמורת תשלום במזומן והנאשם שלח שליחים לביתם של הלקוחות על מנת לקבל מהם מזומנים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הונאה בכרטיסי חיוב, זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר בכוונה להונות ועוד.

לחובת הנאשם הרשעות קודמות רבות. הנאשם שוחרר ממאסרו האחרון לפני פחות משנה.

התיק נחקר ע"י יחידת ההונאה של משטרת המחוז הדרומי. יצוין כי החקירה טרם הסתיימה וצפויים כתבי אישום נוספים, בין היתר נגד האסיר עדיאל קורליאונה וכן נגד אדם נוסף בגין היקפי מרמה של מאות אלפי שקלים.
נופש אישום אסיר חרדים פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד