כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ג'ובראן דחה עתירת הליכוד על ארגוני השמאל

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא נתן צו מניעה נגד מפלגות ועמותות השמאל, ואף חייב את הליכוד בתשלום הוצאות

ג'ובראן. צלם:פלאש 90
ג'ובראן. צלם:פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, דחה את עתירת תנועת הליכוד למתן צו מניעה נגד מפלגת העבודה, התנועה, מרצ, ארגון V15, עמותת מולד ותנועת קול אחד, וחייב את תנועת הליכוד לשאת בהוצאות של 48,000 ₪.

תנועת הליכוד הגישה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן, בקשה לצו מניעה המורה למפלגת העבודה, מפלגת התנועה ומפלגת מרצ להימנע מלקיים "תעמולת בחירות עקיפה" באמצעות ארגוןV15, עמותת מולד, תנועת "קול אחד" ומר אייל ארד.

המחנה הציוני טען בתגובתו לעתירה, כי העתירה נטולת כל בסיס ראייתי ומשפטי, היות שהיא מסתמכת על כתבות עיתונאיות ופרסומים באינטרנט. לטענתו "אין כל זיקה או קשר ארגוני בינו לבין המשיבים הרלוונטיים (בדגש על V15 ופרויקט 61), ואין בתמיכת אלה בהחלפת השלטון כדי להעיד אחרת. המחנה הציוני מציין, כי כאשר שכר את שירותי פרויקט 61, היה זה פרויקט ייחודי ומשהוקדמו הבחירות התייתרה ההתקשרות עמו. מרצ גם היא הכחישה בתגובתה המפורטת כל קשר לארגונים אלה, וטענה כי יש לדחות את העתירה מהעדר סמכות.

V15 ו"קול אחד" הגישו תגובתם במשותף, ממנה עולה כי השנים משתפים פעולה ביניהם באופן גלוי ומודע ומדגישים בתגובתם כי "... התכנים המפורסמים הם ערכיים בלבד וכלל לא מפלגתיים, ... ואין בינם לבין המפלגות כל קשר ארגוני..."

במקור, העתירה של תנועת הליכוד התמקדה כאמור במתן צו מניעה לקיום תעמולה נגד V15 ופרויקט 61 ובגין הפרות נטענות של הוראות בחוק מימון המפלגות.

ב-15.2.2015, הגישה תנועת הליכוד הודעה בדבר הגשת תביעה לבית המשפט מחוזי וצמצום הסעדים אותם ביקשה. בהודעה זו, ציינה העותרת כי היא מוותרת על הסעדים שנתבקשו על ידה מכוח חוק מימון מפלגות. עוד ציינה כי היא הגישה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בנוגע לסעדים עליהם ויתרה בעתירה.

כאמור, יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן דחה את העתירה. בהחלטתו כותב בין היתר השופט ג'ובראן: "עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלושה. אמנם, בסופו של יום, במסגרת העתירה נדרשה הכרעה לגופה. אולם – חלקה העיקרי (ביחס לסוגיית המימון) – נזנח על-ידי הליכוד תוך כדי הליך שבפניי, ובימים האחרונים – גם אותו חלק נזנח בהליך שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.

"מבחינה דיונית, אופן התנהלותה של העותרת, כפי שפורט בהחלטתי, מעלה את השאלה האם היה כלל מקום להגיש את העתירה מלכתחילה".

השופט ג'ובראן קבע כי הליכוד יישא בהוצאות לכל אחד מהמפורטים: למפלגת העבודה ומפלגת התנועה - 8000 ₪, למפלגת מרצ - 8000 ₪, ארגון "ניצחון V15" ותנועת "קול אחד" - 8000 ₪, עמותת מולד - 8000 ₪, אייל ארד - 8000 ₪, הוצאות לקופת המדינה - 8000 ₪.
ג'ובראן ליכוד עתירה המחנה הציוני מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד