י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אור ירוק מתריעה: החיילים בסכנה בדרך לבסיסים

אור ירוק: "לא ייתכן שחיילים שמסכנים את חייהם למען המדינה, יסכנו את עצמם גם בכבישים. על משרד התחבורה להסדיר מעברים בטוחים בין תחנת האוטובוס לבסיסים, שיאפשרו להולכי הרגל לחצות את הצמתים בבטחה"

אור ירוק מתריעה: החיילים בסכנה בדרך לבסיסים
טרמפיאדה צילום: ארכיון

במסגרת פעילותה למען בטיחות התושבים, עורכת עמותת אור ירוק סיורים ברחבי הארץ בכדי לוודא כי אין מפגעים המסכנים את התושבים. לאחרונה, בעקבות פניות רבות שהתקבלו בעמותה, ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק בדיקה מיוחדת באזורי בסיסים צבאיים ברחבי הארץ, בכדי לבדוק האם לחיילים המגיעים לבסיסים מדי יום ישנן דרכי גישה בטוחות.

אחד הבסיסים שנבדקו היה בסיס אימונים באזור איילת השחר. על פי הבדיקה שנערכה, אל תחנת האוטובוס שממול לבסיס מגיעים חיילים מכיוון ראש פינה שבדרום. בכדי להגיע לבסיס נאלצים החיילים לחצות ארבעה נתיבים ללא מעבר החציה באמצע כביש מהיר, תוך סיכון חייהם.

גם לאחר החציה המסוכנת ממשיכים החיילים לסכן את חייהם שכן הם נאלצים ללכת בשולי הכביש המהיר כ- 2.5 קילומטר, ללא מדרכה וללא מעקה בטיחות שיחצצו ביניהם לבין המכוניות הנוסעות במהירות וימנעו פגיעה מרכבים חולפים.

בסיס מסוכן נוסף נמצא במחנה יפתח, גם שם החיילים שמגיעים מכיוון צפון נאלצים לחצות ארבעה נתיבים של כביש מהיר ומסוכן בכדי להגיע לבסיס.

עוד בסיס שנמצאה בו בעיה הוא מחנה עמיעד, הממוקם כקילומטר וחצי דרומית לצומת עמיעד. על פי הבדיקה שנערכה, לאחר שהחיילים מגיעים אל תחנת האוטובוס מכיוון דרום (מכיוון צומת קדרים), הם נאלצים לחצות כביש מהיר בעל שני נתיבים, שוב, ללא מעבר חציה.

עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שחיילים שמסכנים את חייהם למען המדינה, יסכנו את עצמם גם בכבישים בדרכם לבסיסים הצבאיים. על משרד התחבורה להסדיר מעברים בטוחים בין תחנת האוטובוס לבסיסים, שיאפשרו להולכי הרגל לחצות את הצמתים בבטחה. קביעת מעבר בטוח להולכי הרגל בצמתים אלה, יכולה להציל חיים".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד