כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

הפצוע בספרא: מחשובי האברכים ברובע היהודי

ר' אפרים הולצברג, שנכח בזירה, מספר ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה • התפללו עבור ר' אברהם בן אפרת גולדשמיט

הפצוע בספרא: מחשובי האברכים ברובע היהודי
תצפית

בפיגוע בסמוך לעיר העתיקה בירושלים, נפצע אחד מחשובי הקהילה, האברך ר' אברהם גולדשמיט, אברך תושב הרובע הנמנה על קהילת הרב זילברמן ועובד לפרנסתו כסופר סת"ם ובבוקר מכהן כרב בית חולים.

הפצוע, שעובר כעת בדיקות בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק, שכב על הכביש בעת שהגיע אליו אפרים הולצברג, מתושביו הוותיקים של הרובע, ומי שהיה אחד האנשים הקרובים לגרי"ש אלישיב זצ"ל במשך עשרות שנים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', משחזר הרב הולצברג את הרגעים שאחרי האירוע. "'בבקשה תתפלל עלי', הוא ביקש ממני, ורצה שאתפלל עליו בבית הכנסת הרמב"ן בעיר העתיקה, ושאבקש גם מהרב נבנצאל [רבה של העיר העתיקה] להתפלל..."

הדרמה דקה אחרי דקה: ברקת מזנק על המחבל


שמו של הפצוע לתפילה: אברהם (גולדשמיט) בן אפרת לרפואה שלמה.

הרב הולצברג ממשיך ומשחזר: "כשקשרו את ידיו של המחבל מאחורי הגב, הוא צעק בערבית לשוטר ערבי, 'תגיד להם שאני סובל מכאבי גב'".

"מצעדי התועבה גורמים הכל"
לדברי הרב הולצברג, מצעדי התועבה הם אם כל חטאת ומביאים את האסונות. "לפני כשנה, כשהיה מצעד התועבה בתל אביב, ערב קודם נחטפו ונרצחו שלושת תלמידי ישיבת 'מקור חיים', גיל-עד שאער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד.

"כשנרצח הרב אלעזר אבוחצירא, ערב קודם היה מצעד בתל אביב. ההלוויה עברה באותו מקום כמה שעות לאחר מכן. גם עכשיו, הפיגוע הוא בשל מצעד התועבה בירושלים. לא יתכן שמטמאים את עיר הקודש. הרב נבנצאל והרב שלום כהן בכו, ניסו בכל דרך למנוע את התועבה. עיכבו את תקציב התרבות, אבל התקציב עבר".

צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית










1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד