י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשחק שגייס 8.7 מיליון ד' בחודש

כיצד גייס משחק קלפים פשוט הון עתק של 8.7 מיליון דולר מ-219 אלף משקיעים?

  • ד' אדר התשע"ה
המשחק שגייס 8.7 מיליון ד' בחודש

אתרי גיוס ההמונים כדוגמת קיקסטארטר ואינדיגוגו כבר מזמן הפכו ללהיט, ובזכותם משתמשים יכולים ליהנות ממוצרים מוצלחים ומקוריים שסביר להניח שהיו מתקשים לגייס כספים ולהגיע לכדי מימוש בצינורות המימון הרגילים.

אולם, מדי פעם אנחנו נחשפים לקמפיין גיוס מוצלח במיוחד, שמצליח לסחוף אחריו עשרות אלפי תומכים נלהבים ולהפתיע אפילו את מפתחי המוצר. כזה הוא קמפיין הגיוס Exploding Kittens, משחק קלפים פשוט למדי שהצליח לגייס 8.7 מיליון דולר מ-219 אלף איש.

בהתחשב בכך שמפתחי המשחק חיפשו לגייס סכום צנוע למדי, שעמד על 10 אלף דולר בלבד, אין ספק שמדובר בהצלחה מסחררת בכל קנה מידה שהוא.

אז מה עומד מאחורי המשחק החדש? למעשה, מדובר במשחק קלפים שמזכיר במידה מסויימת רולטה רוסית, ואשר מבוסס על חתולים (ומי לא אוהב חתולים באינטרנט?). כל שחקן לוקח בתורו קלף אחד מבלי לדעת מה הוא טומן בחובו. במידה והשחקן מקבל את קלף "החתול המתפוצץ" הוא מפסיד באופן מיידי.

ככל שהמשחק מתקדם הוא הופך ליותר ויותר אינטנסיבי, שכן מיעוט הקלפים שנשארים בחפיסה מגדיל את הסיכוי לקבל את הקלף המפסיד.

בדומה למשחקי קלפים אחרים כדוגמת טאקי, גם במשחק הזה יש קלפים שיאפשרו לשחקן להציל את עצמו במידה והוא יקבל את הקלף הסורר, למשל קלף שמאפשר לדלג על תור או קלף שעימו ניתן להביס את החתול המתפוצץ בעזרת קרן לייזר. כך, המשחק כולל גם אלמנטים של אסטרטגיה, ולא רק מזל.

מאחורי המשחק עומדים 3 מפתחים, אחד מהם הוא אילן, ישראלי לשעבר שבעברו שימש כמעצב הראשי של חטיבת משחקי Xbox של מיקרוסופט. לדברי המפתחים, מדובר במשחק קל ופשוט, שמתאים מאוד גם לילדים. קמפיין הגיוס, כאמור, הצליח הרבה מעבר למצופה וכבר סיים את מועד הגיוס.
קיקסטארטר אינדיגוגו Exploding Kittens

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד