י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

משרד הדתות מפלה לרעה את בנות הסמינרים

משרד הדתות מעניק הנחה 40% בפתיחת תיק נישואין לסטודנטים, חיילים, ובנות שירות הלאומי אך לא לבנות סמינר

אזולאי. צלם:פלאש90
אזולאי. צלם:פלאש90

בנות סמינרים חרדיות הלומדות בסמינרים של בית יעקב ורשת החינוך מעין החינוך התורני אינן זכאיות להנחה ברישום הנישואין - כך עולה מעיון בחוברת מידע ללשכות רישום הנישואין במועצות הדתיות שיצאה לאור על ידי משרד הדתות.

בפרק מיוחד העוסק באגרות הרישום, מפורטות העלויות בגין פתיחת תיק נישואין העומד על סך 700 ₪. אולם זכאי ההנחה ישלמו 420 ₪ ויזכו להנחה של 40%. בין מקבלי ההנחות סטודנטים הלומדים במוסדות המוכרים על ידי המל"ג. חיילים ובנות השירות לאומי ובחורי ישיבות. מי שלא זכה להיכלל בין מקבלי ההנחות הן בנות סמינרים הלומדות במוסדות החינוך החרדי. חוזרות בתשובה הלומדות במדרשות תורניות וחרדים המשרתים בשירות האזרחי.

לאור הנתונים, פנה ח"כ דוד אזולאי לשר הדתות ח"כ נפתלי בנט וביקש ממנו לתקן את העניין. במכתב ששיגר אזולאי לשר נכתב: "מבירור מול מספר מועצות דתיות עולה כי ברוב מוחלט של המקרים בנות סמינרים באות להירשם לנישואין עם בחור ישיבה הזכאי לקבל את ההנחה. אולם לשולחני הגיעו לא מעט מקרים שבהן בנות סמינרים שבן זוגם אינו תלמיד ישיבה לא קיבלו את ההנחה. כמו כן בנות המדרשות השונות לחוזרים בתשובה נגרעו מרשימת מקבלי ההנחות וכן בני השירות האזרחי אינם נכללים ברשימת מקבלי ההנחה".

את מכתבו חתם אזולאי בפניה לשר: "מאחר ומדובר בתקנה שבסמכות השר לטפל בה אבקשך לפעול להוספת אותם בנות סמינרים, בנות מדרשה ומשרתי השירות האזרחי ולכלול אותם ברשימת זכאי ההנחה. בטוחני כי תמצא את הדרך המהירה והיעלה לטפל בעניין לטובתם של בנות הסמינרים המדרשות ומשרתי השירות האזרחי".
דתות מועצות דתיות רישום נישואין סמינר אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד