כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מוזס בבית שמש: "רשימה של 21 גזירות"

יו"ר סיעת יהדות התורה קיים כינוס בחירות לפעילים ועסקנים מקומיים, וסיפר על הוראתו של ה'אמרי חיים' זצ"ל

מוזס בבית שמש: "רשימה של 21 גזירות"

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, קיים כינוס לקראת הבחירות בעיר בית שמש. הכינוס התקיים בבית הכנסת "דמשק אליעזר" בהשתתפות עשרות מתושבי המקום, מנהלי מוסדות חינוך ופעילים ועסקנים מקומיים.

בנאומו אמר ח"כ מוזס כי הפעילות למען בחירות הנוכחיות היא מבחינת עת לעשות לה' הפרו תורתך. "בעת כזו, בה מרשיעי ברית הרימו ראש, חובה על כל אחד לעשות הכול על מנת להציל יקר מזולל. על כל אברך מוטלת החובה לצאת ולפעול לחיזוק רשימת יהדות התורה".

מוזס הקריא לנוכחים רשימה מדגמית של הגזירות שהממשלה האחרונה גזרה על הציבור החרדי והצורה בה הצרה את צעדינו. "עשרות גזירות גזרה ממשלת לפיד על הציבור החרדי, בדיור, בחינוך ובגיוס. "יש לי רשימה של 21 גזירות על הציבור החרדי, שגזרה הממשלה בשנה ושבעת חודשי קיומה. הדרו את הציבור החרדי מהטבות בדיור, מנעו ממנו הנחות בארנונה, הפסיקו את ההשתתפות בדמי המעונות, ביטלו את חוק נהרי והשיתו את מימון תשלומי החשמל המים והנקיון של בתי הספר על הורי התלמידים. קיצצו בתקציבי מוסדות התורה - ומצבם של מוסדות התורה כיום קשה מנשוא. והחמור מכל: במהלך הקדנציה הבאה ייכנס חוק הגיוס לתוקפו ומעבר למספר מתמידים, על כל השאר יוטלו סנקציות פליליות, על כל המשתמע מכך.

"הציבור החרדי גדל והולך בלע"ה. וכל הגזירות הללו מטרתן אחת: הצרת הציבור החרדי. אך בחסדי השם, על אף ניסיונותיהם הבלתי פוסקים, אף מוסד ואף ישיבה לא נסגרו ועולם התורה ממשיך לפרוח. אך כדי שנוכל להמשיך להילחם ודאוג למוסדות התורה ולציבור היקר, אנו צריכים את עזרתכם. כי רק עם נציגות חזקה, נוכל להמשיך ולשמור על המשך קיום עולם התורה, ורק אם נגדיל את כוחנו ומספר נציגנו, נוכל להחזיר את הגלגל ולתקן את העוולות הנוראיות שנגרמו לנו".

בסיום דבריו סיפר מוזס לנוכחים את הסיפור הבא: "הרה"ח ר' יעקב דוד ויזניצר ז"ל, היה מנהלה המיתולוגי של מוסדות ויז'ניץ בארה"ק. באחד מהדינרים שכונס בארה"ב לטובת המוסדות, נבצר מהרה"ח יעקב דוד ויזניצר להשתתף בשל שמחה צפויה במשפחתו. את התלבטותו אם לצאת את הארץ ולהשתתף בדינר או להישאר בביתו לצד משפחתו, הביא בפני האדמו"ר בעל ה"אמרי חיים" זיע"א. בעל ה"אמרי חיים" הורה לו לצאת להשתתף בדינר והבטיח לו כי הוא ידאג לכל צרכי השמחה במשפחתו.

"שנה לאחר מכן, התקיים דינר נוסף ומועדו נפל על מועד הבחירות כאן בארץ. ניגש הרב ויזניצר שוב להתייעץ עם ה"אמרי חיים" והפעם, לא התיר לו לעזוב את הארץ. "כל קול קובע. אסור לוותר על אף קול!" הייתה הפעם הוראתו".

מוזס סיכם ואמר כי עלינו ללמוד מהסיפור עם ה"אמרי חיים" ולהקיש גם לימינו אנו על חשיבות כל קול למען הרשימה של יהדות התורה. "אנחנו מצפים לגילו אחריות מצד הציבור, לצאת, לפעול ולבחור כפי שהורונו רבותינו הקדושים".









מוזס כנס בחירות גזירות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד