א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חברון: נעצרו מחבלים שניסו לפגוע בבית חב"ד

במסגרת הפרשה נעצרו 11 פעילי טרור, והוסגרו מטענים וכלי נשק • חברי החולייה ניסו לבצע פיגוע בבית חב"ד

מעצר. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה
מעצר. צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה

הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל, נעצרה במהלך חודש ינואר חוליית חמאס מחברון, אשר פעיליה עסקו בתכנון פיגועים במתווים שונים בהם פיגוע התאבדות, ואף ניסו להוציא אחד מהם אל הפועל. בעקבות המעצר הוסגרו מטענים וכלי נשק שאמורים היו לשמש באותם פיגועים.

בסה"כ נעצרו במסגרת הפרשייה 11 פעילים. העצורים המרכזיים בפרשה הם צהייב מאמון סלטאן, בן 20, פעיל חמאס מחברון, ובן דודו סאלם עבאס סלטאן, בן 28, פעיל חמאס צבאי, אשר ריצה בשנים האחרונות עונש מאסר והוחזק תקופה נוספת, במעצר מנהלי.

בחקירתם בשב"כ הודו השניים, כי בתחילת דצמבר 2014, ניסו להוציא אל הפועל פיגוע בתל רומידה בחברון. לפי התכנון, ביקשו השניים למשוך את כוחות צה"ל, באמצעות יידוי מטען, לנקודה בה הוטמן מבעוד מועד מטען רב עוצמה שיועד לפעול נגד הכוחות במקום. חרף האמור, ובשל תקלה טכנית, לא פעל המטען כמתוכנן.

ביום 1 בדצמבר 2014, יצאו הנאשמים לבצע את הפיגוע כשברשותם מטען צינור ומטען בלון קטלני. צוהייב הניח את מטען הבלון בכניסה לבית הכנסת במתחם בית חב"ד בחברון, הסמוך לפילבוקס צבאי, והסתתר בקרבת מקום. לאחר המתנה קצרה, זרק צוהייב את מטען הצינור לעבר מתחם בית חב"ד והמתין לבואם של חיילי צה"ל למקום. כאשר עברו במקום שני חיילים צוהייב לחץ מספר פעמים על השלט המפעיל את מטען הבלון. למרבה המזל, צוהייב לא הצליח להפעיל את המטען.

במסגרת החקירות עלה כי תכננו פיגועים במספר מתווים, לשם כך, ביצעו איסוף מודיעין במקומות בהם שוהים אזרחים ישראליים בחברון ובירושלים, על מנת לבצע בהם פיגוע. חלק מן הנחקרים אף הביעו הסכמה לשמש מחבלים מתאבדים.

במסגרת חקירתם של האחרונים הוסגרו מטענים ושני כלי נשק, אשר אמורים היו לשמש את החוליה בהוצאתם לפועל של הפיגועים שתכננה.

פעילות חוליה זו משקפת את האיום הממשי מפעילות החמאס בחברון ובפרט מפעילים צבאיים שנעצרו בעבר וחוזרים למעגל הטרור.

בימים הקרובים תושלם העברת תיקיהם של העצורים לבחינת התביעה הצבאית, לצורך העמדתם לדין של כלל המעורבים יחד עם בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.
טרור חברון פעילים נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד