י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחלוקת גירסאות: האם שטבון תמך בחוק הגיוס?

ח"כ יוני שטבון טען כי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שיקר כשאמר ששטבון תמך בהצבעה הפנימית בסיעה בחוק הגיוס • אלא שמבדיקת 'בחדרי חרדים': בכתבות שהתפרסמו לאחר ההצבעה ב'הארץ', 'מקור ראשון', ו'ערוץ 7', פורסם כי שטבון תמך בהחלטה • גם ח"כ מוטי יוגב ואיילת שקד מהבית היהודי אישרו את הדברים

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

אמש (א) התראיין יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, למהדורה המרכזית של רדיו קול חי אצל אבי מימרן, וסיפר כי ח"כ יוני שטבון שפרש מהבית היהודי והצטרף למפלגת יחד - הצביע בעד סנקציות פליליות בהצבעה שנערכה בישיבת סיעת הבית היהודי, יום לפני הודעתו כי הוא מתנגד לחוק.

אמש הגיב שטבון לבחדרי חרדים: "אני לא מתנצל על כך שהצבעתי נגד הפגיעה בעולם התורה, בניגוד לעמדתו של בנט". גם הבוקר, בתגובה לדברי בנט, עלה שטבון לשידור בתחנת הרדיו קול ברמה ואמר כי דברי בנט אמש הם שקר והוא לא תמך בסנקציות פליליות.

אלא שמבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי דווקא ח"כ יוני שטבון שטוען שלא תמך בסיעה בסנקציות פליליות - אינו מדייק, בלשון המעטה. עם זאת, ראוי לציין כי לשטבון מגיע הקרדיט על עמידתו האיתנה בהצבעה בכנסת נגד החוק, עליה ספג ושילם מחיר אישי כבד.

'בחדרי חרדים' פנה הבוקר ליו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד וכן לח"כ מוטי יוגב, השניים אישרו את דברי השר בנט כי שטבון תמך בחוק הגיוס בהצבעה שהתקיימה בסיעה.

בנוסף, ביום ההצבעה בסיעה (10/3/2014) אמר שטבון בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "רוב המשחקים שלי, ופה אני יכול לדבר עכשיו חופשי אחרי שעברנו את הוועדות, רוב ההשפעה שלי ושל חברי כנסת אחרים שנמצאים בתפיסה שלי, עשינו בוועדות. כל הטריקים, כל המאבקים מול יש עתיד, מאחורי הקלעים ולפני הקלעים עשינו בוועדות".

"אני קורא לזה בצורה הכי ברורה שיש, החירור של חוק הגיוס“, אמר שטבון, ”אני מצביע בעד חירור של חוק הגיוס. לחורר את חוק הגיוס, החוק הזה מחורר, מאוורר. לפני שנה כשהתחלנו את הקואליציה ואת התהליך עם יש עתיד, מה שהם ציפו והתוצר שהבאנו לוועדת שקד הוא שונה לחלוטין".

למחרת, ביום שלאחר ההצבעה בסיעת הבית היהודי, כתב יונתן ליס, הכתב הפרלמנטרי של עיתון הארץ, ששטבון הודיע כי לא יתמוך בחוק והוסיף: "בבית היהודי הופתעו מהצהרתו של שטבון לאחר שרק אתמול הביע תמיכה בחוק בהצבעה שהתקיימה בתוך הסיעה, וח"כ מוטי יוגב היה היחיד שהתנגד להצעה. מהבית היהודי נמסר: 'הבית היהודי החליטה אתמול בהצבעה בסיעה לתמוך בחוק השוויון בנטל ובחוק משאל העם, ובהחלטה זאת תמך גם ח"כ שטבון. כל פעולה של הצבעה כנגד הסיעה הינה פעולה לא ערכית, לא חברית ולא ראויה. סיעת הבית היהודי לא תסבול פגיעה במפלגה ובחבריה, ויהיו לכך השלכות חריפות'".

גם הפרשנית הפוליטית של מקור ראשון, סופיה רון מוריה, פרסמה ביום 11/3/14 כי "ביום שני נערכה בסיעת הבית היהודי הצבעה לקראת ההצבעות על שלושת החוקים במליאה: חוק המשילות, חוק לשוויון בנטל וחוק משאל עם. כל חברי הסיעה הצביעו בעד ההחלטה שחייבה אותם לציית להחלטת הקואליציה ולהצביע בעד כל אחת מהצעות החוק. גם ח״כ יוני שטבון תמך בהחלטת הסיעה".

הכתב הפוליטי של ערוץ 7 חזקי עזרא כתב בתאריך 11/3/14: "מסיעת הבית היהודי נמסר, כי 'הבית היהודי החליט אתמול בהצבעה בסיעה לתמוך בחוק השוויון בנטל וחוק משאל העם, ובהחלטה זאת תמך גם ח"כ שטבון'... גורמים בבית היהודי אומרים, כי 'שטבון פוגע בישיבות ההסדר ובחוק משאל העם רק בגלל רצון בכותרת, אנחנו קוראים לו לחזור בו מדבריו'".

מח"כ שטבון לא נמסרה תגובה לדברים, ולכשתתקבל - תפורסם.







שטבון הארץ גיוס חוק ישיבות הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד