ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העלמת המיליארד: 40 חשודים נעצרו בעבירות מס

ימ"ר ירושלים ואנשי מס הכנסה עצרו 40 חשודים במעורבות בפרשת ענק של הפצת חשבוניות פיקטיביות והעלמת מס

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

חוקרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים ואנשי חקירות מע"מ ירושלים ובאר שבע וכן יחידת יהלום של מס הכנסה, עצרו במהלך הלילה (שני), 40 חשודים, תושבי מזרח ירושלים והדרום, החשודים כי במהלך 4 השנים האחרונות הקימו וניהלו מערך מאורגן של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמיליארד ש"ח וגרפו לכיסם את החלק היחסי של תשלומי המס שיועד למדינה.

ראשיתה של החקירה הסמויה החלה לפני כשנה בימ"ר ירושלים ובשיתוף רשות המיסים.

החשוד המרכזי בפרשה ערבי כבן 37 תושב מזרח ירושלים, עמד בראש רשת המפיצה חשבוניות מס פיקטיביות בסך של מאות מיליוני שקלים, ואף הקים מערך מאורגן של פעילים על מנת שיפתחו 'חברות קש' על שמם תמורת תשלום חודשי קבוע.

באמצעות עשרות החברות שהוקמו, הופצו חשבוניות פקטיביות ללקוחות וחברות שונות, בעיקר בתחום הבנייה, על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. על פי אומדני רשות המיסים נגנבו בשיטה זו מקופת המדינה מיסים בהיקף של כ–150 מיליון שקלים.

מהחקירה עולה כי הכסף מחשבוניות המס הופקד בחשבונות בנק שנרשמו על שם 'חברות הקש', וצ'קים נפדו במזומן בצ'יינג'ים בירושלים. בכסף שנפדה רכשו החשודים, דירות ורכוש רב לשימושם הפרטי.

במהלך פעילות המעצרים הלילה נתפס רכוש רב המיועד לחילוט הכולל רכבי יוקרה, כסף מזומן, צ'קים בשווי של כ-2 מיליון ש"ח וכן חשבוניות בנק ונכסי נדל"ן.
מס חקירה עצורים מיליארד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד