כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נדחתה עתירה נגד הליכוד ו'סרטון דאע"ש'

השופט ג'ובראן קבע כי אין בסרטון כל בעיה של הסתה, וחייב את העותר לשלם הוצאות בסך 2,500 שקלים

נדחתה עתירה נגד הליכוד ו'סרטון דאע"ש'

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, דחה את פנייתו של שופאני חנה למתן צו מניעה נגד מפלגת הליכוד בדרישה להסיר מאינטרנט את הסרטון שמכונה "סרטון דאע"ש".

השופט קבע בהחלטתו כי העותר יישא בהוצאות המשיבה בסך 2500 ₪.

מר שפאני חנה פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן, בבקשה להורות למפלגת הליכוד להסיר מהאינטרנט סרטון של המשיבה שמכונה בתור "סרטון דאע"ש". בסרטון זה, מצולמים מספר שחקנים הנחזים לפעילים של ארגון הטרור "המדינה האיסלמית" (הידוע בשם ארגון דאע"ש) נוסעים ברכב בסביבה מדברית ומניפים דגלים של הארגון. על הרכב מודבק סטיקר "רק לא ביבי". הרכב עוצר ליד רכב נוסף ואחד השחקנים הנחזים לפעילים בארגון שואל, במבטא ערבי "איך מגיעים לירושלים אח שלי?" והנהג ברכב הנוסף עונה לו "קחו שמאלה". מיד לאחר מכן נכתב על המסך: "השמאל ייכנע לטרור". בסוף הסרטון מופיע הסלוגן של רשימת הליכוד בבחירות.

השופט ג'ובראן כותב בהחלטתו כי "העותר מבסס את עתירתו (הלאקונית) על מספר עבירות המנויות בחוק העונשים, התשל"ז-1973 וביניהן בלשונו – פרסום הסתה לגזענות, איסור על החזקת פרסום גזעני, הסתה לאלימות או טרור, החזקת פרסום מסית לאלימות ולטרור. מפלגת הליכוד טענה כי "דין העתירה להידחות על הסף ולגופו...." עוד טוענת מפלגת הליכוד כי לשיטתה, מדובר "בסרטון סטירי שביקש להעביר מסרים באמצעים קומיים. צופה סביר שמתבונן בסרטו יודע כי מדובר בסיטואציה דמיונית לחלוטין...."

השופט ג'ובראן כאמור דחה את העתירה.

בהחלטתו מציין השופט ג'ובראן בין היתר כי ".... סמכותו אינה כוללת גניזת תעמולה שהדעת אינה נוחה ממנה. הסרטון מוגן מכוח חופש הביטוי הפוליטי, שניתן להגבילו רק אם קיימת ודאות קרובה כי הוא יביא לפגיעה קשה וחמורה באינטרס... אני מקבל את עמדת הליכוד, על פיה המוטיב הדומיננטי בסרטון הוא מסר הפוליטי הגלום בו ביחס לתפיסה הביטחונית של המפלגה והעומד בראשה..."

השופט מוסיף בהחלטתו כי "לכשעצמי, אני סבור כי היה עדיף אילו הליכוד הייתה בוחרת להעביר מסר זה באופן חיובי ולא דרך השלילה, ולא תוך שימוש במוטיבים הקושרים לכאורה בין השמאל הפוליטי לארגון טרור, אולם כמובן, שאין בכך כדי להצדיק את גניזת הסרטון".

השופט קבע כי העותר יישא בהוצאות המשיבה בסך של 2500 ₪.
דאעש סרטון ג'ובראן הליכוד עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד