כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שר הבטחון: "ההסכם עם איראן סכנה לעולם"

לפי הדיווח, מתגבש הסכם גרעין עם איראן שיאפשר לה להמשיך ולהפעיל אלפי צנטריפוגות, תחת הגבלות מסויימות • כעבור עשור יוסרו ההגבלות בהדרגה והיא תוכל לחתור לפצצה גרעינית • שר הבטחון בוגי יעלון: "ההסכם מאיים על בטחון ישראל" • השר בנט: "אלו ימים גורליים בדברי הימים של העולם החופשי"

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

"ההסכם עם אירן הוא סכנה לשלום עולם המערבי", כך אמר היום (ב') שר הבטחון בוגי יעלון בתגובה להסכם המתגבש בין מעצמות העולם וארה"ב, עוד הוסיף כי המצב החדש מאיים על ביטחונה של ישראל.

"איראן היא כיום הגורם המרכזי שאחראי לחוסר היציבות במזרח התיכון, ושולחת זרועות של טרור חסר מעצורים לרחבי העולם כולו במטרה לפגוע באינטרסים מערביים וישראליים". הסביר יעלון, "כל הסכם שייחתם בין המערב ובין המשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות הטרור הזו".

"המשטר האיראני הוא הבעיה ולא הפתרון היא הגיעה למשא ומתן מתוך חולשה בשל העיצומים שהוטלו עליה. ההסכם הרע שמתגבש בין המעצמות ובין איראן יאפשר לה לצאת מהמצור הכלכלי וגם להמשיך להעשיר אורניום".

"לא נתפשר על ביטחונם של תושבי ישראל, נפעל בכל דרך ונשמיע מעל כל במה על הסכנה הצפויה, וראש הממשלה יעשה זאת כבר בשבוע הבא בנאומו החשוב בקונגרס".

לפי הפרטים הראשוניים המתפרסמים הערב מתגבש הסכם בין אירן למעצמות לפיו איראן תוכל להשאיר ברשותה כ-6,500 צנטריפוגות.

עם זאת ארה"ב דורשת להטיל על טהרן הגבלות ופיקוח על תוכנית הגרעין לתקופה של 20 שנה, אלא שהאיראנים מסכימים לתקופה של עשר שנים בלבד.

שר החוץ של איראן אמר בז'נבה כי סבב השיחות הנוכחי היה ענייני ורציני, אך הוסיף כי יש עוד דרך ארוכה עד שיושג הסכם סופי עם המעצמות. בשבוע הבא יפגשו הצדדים שוב, בניסיון להגיע להסכם מסגרת לפני תאריך היעד שנקבע לסוף מארס.

השר נפתלי בנט הגיב: "אלו ימים מכריעים בדברי הימים של העולם החופשי. כשיהיה פיגוע גרעיני על אדמת ארה"ב או אירופה בעוד חמש או עשר שנים, העולם יסתכל אחורה על הימים האלה כימים גורליים שהיה אפשר לעצור את זה.

"היה לנו לפני כמה שנים 'אביב ערבי'. עכשיו אנחנו על סף 'אביב גרעיני'. אם לאיראן יהיה נשק גרעיני יהיה מרוץ גרעיני של כל האזור - טורקיה, סעודיה, מצרים וכל מדינות האזור.
עוד לא מאוחר. אני קורא לפעול בכל אמצעי למניעת התגרענות איראן".
איראן גרעין שיחות אורניום הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד