כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"לפני חוק הגיוס - גייסנו הרבה יותר חרדים"

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר יעלון תקף בחריפות את יאיר לפיד ואת חוק הגיוס בכפיה שחוקק • "היה לנו אמון שבנינו עם החרדים במשך שנים, הגדלנו את אחוזי הגיוס ואת שיתוף הפעולה, והחוק החדש של לפיד הרס הכל" • "למה? ככה. כדי להגיד הנה הובלנו קו לגייס חרדים על אפם וחמתם. כך מנהלים מנהיגות אחראית? על ידי שיסוי אחד בשני?" • צפו בוידאו

השר יעלון, פלאש90
השר יעלון, פלאש90

שר הביטחון משה בוגי יעלון תקף בצורה חסרת תקדים את יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד על התנהלותו סביב חוק גיוס החרדים ואמר: "לפני חוק הגיוס גייסנו יותר חרדים כמידי שנה. לא על ידי מסע שיסוי נגדם, לא על ידי כפיה, אלא על ידי זה שמאפשרים להם להתגייס לפי דרכם".

את הדברים אמר השר יעלון בכנס במכינות הקדם צבאיות של הציונות הדתית שהתקיים במכינת עצם שביישוב נווה. לצד שר הבטחון נאמה גם סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי שיזמה את האירוע, ומכהנת כראש מטה יו"ש של הליכוד ואחראית על המגזר הציוני דתי בליכוד.

השר יעלון: "הנה ראו זה פלא - עוד לפני החוק, המספרים משנת 99 היו כ-89 מתגייסים בשנה. ואני קלטתי, כאלוף פיקוד המרכז, את הפלוגה הראשונה של הנחל החרדי. כך עלו עד 2000 מתגייסים, עד החוק החדש.

"החוק העלה את מספר המתגייסים או הוריד?" שאל יעלון והשיב - "הוריד. למה? כי מיד מאיימים עליהם שנלך לעקור אותם מספסלי הלימוד ונכניס אתכם לכלא אם לא תתגיסו. בשביל מה? אנחנו לא שם. בנינו תהליך הדרגתי עם הגדרת יעדים וזה יקח עוד שנים. למה?! ככה. צריך להראות שאנחנו מובילים קו כן לגייס את החרדים, על אפם וחמתם. כך מנהלים מדיניות אחראית? גימיקים? עם שיסוי אחד בשני?"



יעלון המשיך ואמר: "לקח הרבה זמן לי באופן אישי ולמפקדי הצבא כדי לתקן את הנזק ולבסס שוב את האמון מול החרדים כדי שיחזרו להתגייס. ועכשיו מי שמתגאה בזה, זה מי שהביא לנפילה בגיוס. צריכה להיות התנהגות אחראית, וכדי להוביל צריך לתת כוח למפלגת שלטון".

גם סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי שיזמה את הארוע נאמה ואמרה: "הבחירות האלה הן על שני נושאים - זהות המדינה, והסקטוריאליות. מדינה שמפריטה את הזהות האזרחית שלה לקובוצות בעם לסקטורים מאבדת את התמונה הכוללת.

"הציונות הדתית חייבת להבין שהבחירות האלה יכריעו בשאלת הזהות של המדינה עם ממשלת ימין לאומית שתקבע את הזהות שלנו כיהודים או חלילה ממשלת שמאל בראשות ליבני ובוז'י שיובילו סדר יום אזרחי קיצוני אנטי יהודי שבא לבולל אותנו תרבותית".
יעלון ליכוד לפיד ביבי גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד