כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צפו: "בעוד כמה קדנציות יהיו פריימריז בש"ס"

בפאנל מיוחד ב'כנס ירושלים' בנושא פריימריז, סקר אבי מימרן את תמונת המצב במפלגות החרדיות • ומה קורה בג'?

צלם:אלי קובין
צלם:אלי קובין

במסגרת כנס ירושלים של עיתון בשבע שנערך בימים אלו במלון קראון פלזה בירושלים, התקיים פאנל מיוחד בנושא שיטת הפריימריז במפלגות המתמודדות לכנסת בהנחיית העיתונאי עופר חדד מחדשות 2.

בפאנל השתתפו מגיש המהדורה המרכזית של רדיו קול חי אבי מימרן, סגן השר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי), ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) והמועמד לכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

במהלך הפאנל נשא אבי מימרן דברים ואמר כי יאיר לפיד הצמיח עוד 18 זוגות ידיים ו-18 פיות כדי לדברר את עצמו ומפלגתו, ו"אם יקום החבר כנסת מיש עתיד ויהין לומר משפט שלא עולה בקנה אחד עם עמדתו שלו - הוא יעשה לו מעשה ח"כ עדי קול".



עופר חדד המנחה שאל האם בש"ס לא ראינו תרחיש דומה?

מימרן השיב שההבדל הוא שבש"ס אריה דרעי לא אהב חצי מהרשימה שנמצאת אחריו בכנסת, יש שם אנשים שמכהנים כמה וכמה כנסות, אנשים שמונו על ידי יריבו הפוליטי אלי ישי ובאו הרבנים והכריחו אותו להשאיר אותם ברשימה וכך עשה. את ניסים זאב שפרש הצליחו להוריד מהעץ בשיתוף הרבנים ובהכוונתם אבל יש שם עוד הרבה אנשים שאריה דרעי לא רצה לראות והם שם על אפו וחמתו כי הרבנים החליטו שכך יהיה.

מימרן גם התייחס ליהדות התורה ואמר שיש שתי חברי כנסת שלא מדברים אחד עם השני כבר שלוש שנים, ויש ביניהם יריבות פוליטית יוצאת דופן. "אם הם היו בליכוד זה היה בילוי תקשורתי ואצלנו זה לא קורה כי יש אצלנו אנשים שבאים לייצג דעה אחת של הרבנים".

מימרן ציין גם ש"הערכה שלי שבש"ס יהיו פריימריז בעוד שתיים שלוש קדנציות, ולא יהיו נשים. אני חושב שיהיו מועמדים - שיצטרכו לקבל הסכמה ממועצת חכמי התורה כדי להתמודד".
מימרן שס יהדות התורה וידאו פאנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד