כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בספרא מאשימים: נציג חב"ד בגד בחרדים

נציגי יהדות התורה בעיריית ירושלים זועמים על יעקב הלפרין, שנמנע בהצבעה על תקצוב המינהל הקהילתי יובלים - המפלה לרעה את המגזר החרדי • מאשימים: הלפרין עשה זאת כדי להעביר תקציב עבור פעילות חב"ד • "לא יתכן שבשל תקציב יהיה חבר שיקלקל ויחבול בהחלטת הסיעות" • הלפרין לבח"ח: "להד"ם. נהגתי כפי שהוחלט"

יעקב הלפרין (צילום: מנדי הכטמן, COL)
יעקב הלפרין (צילום: מנדי הכטמן, COL)

נמשך מאבק הנציגות החרדית בעיריית ירושלים נגד העברת תקציבים למינהל הקהילתי יובלים - המפלה את הציבור החרדי לרעה.

הפעם, מפנים בסיעות החרדיות אצבע מאשימה ליו"ר סיעת אגודת ישראל, יעקב הלפרין, שלדבריהם גרם לכך שסעיף תקציבי עבר בהצבעה בוועדת הכספים עבור המינהל הקהילתי בקרית יובל.

כזכור, לפני מספר חודשים סיעות יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים הודיעו לראש העיר ניר ברקת כי יתנגדו לכל העברה תקציבית למינהל הקהילתי יובלים, זאת לאחר שהמינהל החליט באופן שרירותי שלא לתקצב פעילויות לתושבים חרדים המתגוררים בקרית יובל.

אמש (ב) התכנסה ועדת הכספים העירונית ובמהלכה נדרשו חברי הועדה לאשר העברת סך 200 אלף שקל לטובת פעילויות תרבות ופנאי למינהל הקהילתי יובלים. נציגים משכונת קריית יובל פנו בימים האחרונים לחברי המועצה מסיעות יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים וביקשו לעשות הכול בכדי שלא לאשר את התקציב המבוקש, וזאת בהתאם להחלטת הסיעות מלפני חודש כי עד לקבלת הודעה של הנהלת המינהל הקהילתי בה הוא מתחייב להפסיק להדיר את הציבור החרדי מפעילויות שמתקיימות במינהל ולהתחיל לממן פעילויות גם לתושבים החרדיים - אין לאשר כל תקציב למינהל הקהילתי.

לאור פנייתם של תושבי קרית יובל החרדים, החלו חברי המועצה, בהם יצחק פינדרוס, נחמניאל סבן ואליעזר ראוכברגר, לפעול לגיוס רוב בוועדת הכספים להפלת הסעיף, אתמול נועדו חברי המועצה עם מרבית מחברי ועדת הכספים בניסיון לשכנע שלא לאשר את התקציב עד לקבלת התחייבות המינהל כי יתחיל לתקצב גם פעילויות עבור המגזר החרדי בשכונה המונה כיום למעלה מעשרים אחוז מכלל האוכלוסייה, לאחר מאמצים מרובים גויס הרוב המיוחל, אך למרבה הפלא בעת ההצבעה בוועדה היא נפלה ממקום בלתי צפוי.

להפתעת הנציגים, יו"ר סיעת אגודת ישראל ונציג חסידות חב"ד בעירייה יעקב הלפרין, החליט להימנע ולא להצביע נגד כפי שעשו שאר חברי הועדה החרדים והדתיים מסיעות ש"ס, יהדות התורה וירושלים אחת, ולאור הימנעותו של יו"ר סיעת אגודת ישראל הסעיף לא נפל והוא יובא לאישור מועצת העיר ביום חמישי הקרוב.

גורמים בכירים בעירייה אומרים ל'בחדרי חרדים': "למרבה הצער במועצה יהיה מי שיגייס את הרוב הדרוש לאשרו. קיים אצלנו כעס רב על הימנעותו של יעקב הלפרין וזאת בניגוד להחלטת סיעות יהדות התורה וש"ס יחד כי יצביעו נגד."

גורם נוסף בכיכר ספרא אומר ל'בחדרי חרדים' כי "לאחר הועדה נודע כי הימנעותו של הלפרין אתמול נבעה מכך שבאותה ועדה הובאה בקשה לאישור סעיף על סך 250 אלף ₪ לטובת פעילויות לתנועת חב״ד בחג הפסח ועל כן העדיף הלפרין שלא להצטרף למחאת הסיעות החרדיות בכדי שלא להפסיד את התקציב לטובת חב״ד".

לדבריו, "הגיע הזמן לעשות סוף לסגנון העבודה של נציגים מהסיעות החרדיות באופן של 'איש הישר בעיניו יעשה'. חייבים לקבל החלטה משותפת על הליכה משותפת וברית אחים בכל הנושאים המהותיים החשובים לציבור ששלח אותנו לעירייה, לא יתכן שבשל תקציב זה או אחר יהיה חבר שיקלקל ויחבול בהחלטת הסיעות בפרט כאשר מדובר בהחלטה גורפת של שתי הסיעות גם יחד".

בנוסף, הבוקר קיבלו חברי המועצה החרדיים לתיבת הדואר האלקטרונית שלהם מכתב ברכה מנציג הציבור החרדי בקרית יובל הרב שלמה גליק, שכמובן לא נמנע מלציין ש"חבל שלא כולם הצביעו נגד וכך הסעיף היה יורד לחלוטין מסדר היום".

יעקב הלפרין אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "להד"ם, עשיתי ונהגתי בדיוק כפי שהסיעה החליטה, ומי שנהג אחרת הפר את החלטת הסיעה".
יעקב הלפרין ירושלים יובל ועדת כספים מינהל קהילתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד