י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אור ירוק מתריעה על צומת מסוכן להולכי רגל בחולון

מדובר על צומת הרחובות אלופי צה"ל ומשה שרת בחולון. עמותת "אור ירוק": "על המדינה והרשויות המקומיות לקחת את האחריות על הולכי הרגל ולדאוג לתשתית מתאימה שתגן עליהם מפני שאר משתמשי הדרך"

אור ירוק מתריעה על צומת מסוכן להולכי רגל בחולון

בסוף חודש ינואר 2015, ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק תסקיר בטיחות בצומת הרחובות אלופי צה"ל ומשה שרת בחולון. על פי התסקיר, רחוב אלופי צה"ל שופץ לפני כשבע שנים אך בצומת עם משה שרת לא בוצעו כל עבודות, משום שהוא היה מחוץ לתכנית העבודה.

אחת הבעיות המרכזיות שנמצאו בתסקיר, היא כי ישנה פנייה מסוכנת ימינה, מכיוון דרום למזרח. על פי המתנדבים, בפנייה זו קשה להבחין בהולכי רגל ואורך הנתיב ימינה אינו מאפשר לעצור בבטחה לפני מעבר החציה. בנוסף, אוטובוסים הפונים ימינה נאלצים לעמוד על מעבר החציה אחרת הם מפריעים לתנועה לכיוון צפון.

בעיה נוספת שנמצאה בתסקיר היא כי אין ריצוף מיוחד לעיוורים ולקשיי ראייה בצומת וכי סימוני מעברי החציה בצומת דהויים ברוב המקומות בו.

עוד מפגע שנמצא בתסקיר הוא כי בצמוד לתחנת האוטובוס בצומת, ישנו מפרץ חניה לרכב פרטי שככל הנראה היה בעבר מפרץ לאוטובוסים. התוצאה היא שרכבים החונים בקטע האלכסוני בולטים לכביש ומפריעים ליציאת האוטובוס מהתחנה.

בעיה נוספת שנמצאה בצומת היא כי מצבו הפיזי של האספלט ברוב המקומות בתוך הצומת במצב גרוע: כך למשל ישנו שבר עמוק באחד ממעברי החציה בצומת, שעלול לגרום להולכי הרגל למעוד בזמן שהם חוצים את הכביש.

עמותת "אור ירוק": "הולכי הרגל, הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי רכב אחר – יפסיד הולך הרגל. לכן, על המדינה והרשויות המקומיות לקחת את האחריות על הולכי הרגל ולדאוג לתשתית מתאימה שתגן עליהם מפני שאר משתמשי הדרך. תשתית נכונה ובטוחה, יכולה להציל חיים".
אור ירוק צומת חולון תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד