כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יבוטלו ההגבלות על המילה בניו-יורק

שמחה בקהילה היהודית בניו-יורק • ראש העיר ביל דה בלזיו, הודיע כי יבטל את ההגבלות שהוטלו על קיום מנהגי המסורת בברית המילה • ראש העיר סיכם את הדבר בפגישה שנערכה במשרדו, עם הרב חיים דוד צוויבל יו"ר אגודת ישראל דארה"ב ועסקנים נוספים • ההגבלות הוטלו על ידי ראש העיר הקודם, מייקל בלומברג וכל הניסיונות לבטלן באמצעים משפטיים, כשלו ף

דה בלזיו. צילום: קנט הס
דה בלזיו. צילום: קנט הס

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו, הודיע היום (ג'), כי יבטל את ההגבלות שהטיל ראש העיר הקודם, מייקל בלמברג על מנהגי המסורת בברית המילה.

ראש העיר נפגש היום עם הרב חיים דוד צוויבל יו"ר אגודת ישראל דארה"ב, הרב משה דוד נידרמן יו"ר ארגון איחוד הקהלות ונציג התאחדות הרבנים ועו"ד ר' ברוך סימינס.

בפגישה הודיע ראש העיר כי יבטל את ההגבלות שהטיל משרד הבריאות על קיום מצוות מילה כהלכתה.

הגזירה נכנסה לתוקף בימי ראש העיר הקודם מייקל בלומברג, ובמשך שנים ניסו העסקנים לבטל אותה באמצעים משפטיים אך ללא הועיל. דה בלזיו הבטיח במהלך הבחירות כי יבטל את ההגבלות, ואכן, קיים זאת.

במהלך השנים האחרונות ניהל הציבור החרדי מאבק עיקש נגד ההגבלה שחייבה הורים לחתום על מסמך מיוחד לפני ברית מילה שנערכה על פי המסורת ב'מציצה בפה'.

ערב הבחירות לראשות העיר, הגיע דה בלזיו לשכונת ויליאמסבורג והבטיח לפעול לביטול ההגבלה. לפי אחד הדיווחים, אמש בעת שהשתתף ראש העיר בחתונת חצר סקווירא, הבטיח לאדמו"ר שיקיים את הבטחתו ויודיע על ביטול ההגבלות. לראש העיר קשרים ארוכי שנים עם האדמו"ר.

העסקן, הרב משה דוד נידרמן, שנכח בפגישה, התקשר מיד לבית האדמו"ר מסאטמאר, שעמד בראש המערכה משך כל השנים, לעדכן אותו בנושא.

בחסידות סאטמר הביעו שמחה על ההודעה. בשיחה ל'בחדרי חרדים', אמר אחד מראשי העסקנים בחצר כי, "אנו מודים לראש העיר על הבנתו ורגישתו לצורכי החרדים, ועל הביטול של הגזירה הנוראה שנגזר עלינו, בשל השמצות".



ארהב מציצה בפה מילה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד