ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בדיקת אור ירוק מגלה: תמרורים לא תקינים ברחבי הארץ

את הבדיקה ערכו מתנדבי העמותה במספר יישובים ברחבי הארץ. עמותת אור ירוק: "כשהתמרורים לא ברורים, שבורים או לא נכונים הם יוצרים בלבול בקרב הנהגים"

בדיקת אור ירוק מגלה: תמרורים לא תקינים ברחבי הארץ


במסגרת פעילות עמותת אור ירוק למען בטיחות התושבים, ערכו לאחרונה מתנדבי העמותה בדיקה במספר יישובים ברחבי הארץ בכדי לבדוק האם ישנם תמרורים לא תקינים המסכנים את חייהם. מספר ממצאים מדאיגים נמצאו בבדיקות.

ברחוב יהודה הלוי בבת ים, סמוך לבית הספר יצחק שדה, ישנו תמרור המורה על כניסה לרחוב חד סטרי. למרות שהרחוב הוא חד סטרי, כלומר, ניתן להיכנס אליו עם רכב רק מצד אחד, לא נמצא תמרור אין כניסה בצדו השני של הרחוב. מאחר וישנו עמוד בודד ללא תמרור בצידו השני של הרחוב, ההערכה היא כי תושבי הרחוב הורידו את השלט בכדי שיוכלו להיכנס לרחוב משני צידיו, תוך סיכון הנוסעים המגיעים מול.

בראשון לציון, ברחוב גלוסקא זכריה פינת משה שרת, נמצא תמרור שגוי: התמרור הקיים מורה על כך שהפנייה בצומת מותרת אך ורק ימינה או ישר, אך למעשה מותרת בצומת זה גם פנייה שמאלה. כלומר, התמרור מטעה את הנהגים ואינו מאפשר להם לדעת כיצד הם רשאים לנסוע.

בכביש 6, במחלף באקה אל גרביה צפון, נמצא שלט שאמור לכוון את התנועה, אך מסיבה לא ברורה, ייתכן בגלל מזג האוויר, השלט נפל וכרגע הנהגים לא יכולים לראות אותו ועלולים להתבלבל בדרך וברגע האחרון לבלום בכדי להגיע למחוז חפצם.

במחלף אולגה, נמצא שלט פגום נוסף. השלט, אמור להורות על כך שפניית פרסה אסורה בצומת זה, אך בגלל מעשה ונדליזם או בלאי, סימן איסור הפרסה נעלם מהשלט והנהגים שמגיעים לצומת אינם יכולים לזהות שהפרסה אסורה. מדובר על מפגע חמור שעלול להסתיים בתאונת דרכים.

באותו אזור, ברחוב משמר הגבול בחדרה נמצא תמרור בעייתי נוסף. ברחוב ישנו תמרור המורה על כך שאסורה הפנייה ימינה, אך מיד לאחר מכן, ליד הפניה עצמה ישנו תמרור המורה על כך שניתן לנסוע ימינה או ישר. לא ברור איזה מהתמרורים נכון והאם הפניה ימינה מותרת או לא.

עמותת אור ירוק: "מטרת התמרורים היא לשרת את הנהג, להנהיג ולכוון אותו. כאשר התמרורים לא ברורים, שבורים, לא נכונים או דהויים, מטרה זו אינה מתגשמת והתמרורים יוצרים בלבול בקרב הנהגים. על הרשויות המקומיות לדאוג לכך שהתמרורים ביישובים תקינים וכי הם משרתים כראוי את ציבור הנהגים".
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד