י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאסר של 20 שנה לאב מתעלל; על האם - 3 שנים

פסק דין תקדימי שלח גבר חרדי למאסר של 20 שנה על התעללות בבנותיו; על האם - שידעה מהמעשים ושתקה, נגזרו שלוש שנים

שאטר סטוק
שאטר סטוק

עשרים שנות מאסר נגזרו על גבר חרדי שהורשע בחמישה אישומים, לפיהם מאז 1988 תקף בנותיו הקטינות. אשתו, אם בנותיו, הורשעה אף היא בסיוע ואי דיווח.

בבית משפט המחוזי בתל אביב, נערך היום (רביעי) דיון בעניין האב התוקף ואשתו. הרכב השופטים בראשות שרה דותן, צילה צפת ואבי זמיר, גזרו 20 שנות מאסר על האב, שביצע עבירות חמורות בשלוש מבנותיו, במשך למעלה משני עשורים משנת תשמ"ח ובמאות הזדמנויות, מאז הגיען לגיל 6.5-11, ועד לנישואן בגיל 18-19.

אשת הנאשם, אם הבנות, נגזרו עליה שלוש שנות מאסר, בגין כך שידעה על הדברים. הבנות סיפרו לה, והיא בתגובה אמרה להן שזה קורה בכל בית שני ואף שכנעה אותן שלא לפנות לסיוע המשטרה או רשויות הרווחה בטענה, כי הן "הורסות משפחות", ובכך סיכלה את האפשרות להתלונן על המעשים. בנוסף, נהגה באלימות פיסית ומילולית קשה כלפי ילדיה.

בנוסף חייב בית המשפט את האב לשלם פיצויים בסך 488,000 ש"ח לשלושת הבנות. האם תשלם פיצויים בסך 121,500 ש"ח, לבנות שהן כיום בשנות ה-20 וה-30 לחייהן.

"הרשעת האם בסיוע למעשי האב הינה תקדימית ושולחת מסר חשוב מטעם ביהמ"ש", נמסר מפרקליטות ת"א, "גם כאשר הורה שותק ועומד מנגד כאשר מעשים כאלו מתבצעים, וחמור מכך - משתיק את ילדו מלהתלונן, מערכת אכיפת החוק תילחם עבור הקטין שנפגע ותגרום לאחראים לעמוד לדין ולתת את הדין על מעשיהם. ההורה האחר הוא הכתובת הטבעית עבור הקטין הנפגע וזוהי חובתו המוסרית והחוקית לסייע בכל דרך לילדו". את התיק ניהלה עו"ד דפנה יבין.

תמרור אזהרה לפוגעים ולמשתיקים
עו"ד רבקה שורץ, שהקימה את ארגון 'מן המיצר' - סיוע משפטי לנפגעי עבירה במגזר החרדי, הגיבה לפסק הדין, ואמרה ל'בחדרי חרדים' כי המקרה הקשה הזה וגזר הדין בעניינו, ממחישים את קשר השתיקה שנפרם וסופו של פוגע לתת את הדין.

הוא משמש כתמרור אזהרה בפני פוגעים פוטנציאליים, שידעו שיש מי שימנע מהם את המשך ביצוע מעשי הפגיעה ויש מי שיתבע מהם את חירותם, אותה הם שללו ושוללים מגופם ונפשם של נפגעים חפים מפשע.

הוא גם משמש כתמרור אזהרה חשוב לא פחות, בפני העדים לפגיעה, אלה שידעו ולא דווחו. עליהם לדעתם שאחרויותם לדווח ולהפנות את הפוגע ואת הנפגע לגורמים המתאימים, לא נופלת ממבצע הפשע עצמו, כמו אותה אמא שידעה על פגיעה בילדים ועצמה עיניה מול סיבלם ובחרה לשתוק בסופו של דבר היא נותנת את הדין.

ומכאן עולה הקריאה בפני כל אחד היודע על פגיעה בילדים, מחובתו המוסרית והחוקית לדווח לגורם מתאים על המקרה, כי לא ניתן להתכחש עוד לתופעה הקשה הזו סביבינו ולא ניתן לברוח מחובה זו ביום פקודה.
אונס מעשה מגונה התעללות חרדים כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד