י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כחלון תוקף את לפיד: לפיד דווקא מברך

מפלגת 'כולנו' תוקפת בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד על רקע דו"ח המבקר • לפיד מאשים: "לא הספקנו לעשות - בגלל נתניהו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

'יש עתיד' מברכת במפתיע על דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם היום (ד').

"מדובר בדו"ח חשוב החוקר שנים של כישלון והזנחה של נתניהו בטיפול בבעיות הדיור בישראל וראוי שהציבור יידע מי אחראי למשבר הדיור הלאומי.

"במשך שנים הממשלות בישראל הביטו מהצד על משבר הדיור המתעצם ולא עשו דבר כדי לפתור את המשבר, שהפך לאיום אסטרטגי על דור שלם של צעירים שכבר מאבדים את האמונה שיום אחד תהיה להם דירה.

"כל מה שאמרנו כל השנה האחרונה נמצא בדו"ח הזה, שחור על גבי לבן. עכשיו זו כבר לא טענה של מפלגה אחת נגד מפלגה אחרת, זה דו"ח רשמי של מבקר המדינה שנותןגיבוי לכל הטענות שלנו - משבר הדיור בישראל הוא תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד.

לא חיכינו לדוח המבקר כדי להתמודד עם הבעיות והכשלים שנוצרו במשך שנים של התעלמות ממשבר הדיור. הקמנו את קבינט הדיור, שגרם לכל משרדי הממשלה הרלבנטיים וגופי התכנון והשיווק לעבוד יחד. גיבשנו תכנית לאומית לפתרון משבר הדיור שכללה 62,000 דירות שכבר יצאו לדרך בשכונות חדשות במסגרת הסכמי הגג, השקעת 4.5 מיליארד שקלים על מנת לשחרר 50,000 דירות בפרויקטים שנתקעו, פינוי מחנות צה"ל שיאפשרו לבנות 60,000 דירות, בניית 150,000 דירות להשכרה לטווח ארוך וצעדים נוספים. את התכניות האלה נתניהו קטע כשהחליט לפרק את הממשלה וללכת לבחירות".

לעומת זאת מפלגת כולנו תוקפת את לפיד ואומרת כי, "דו"ח מבקר המדינה מעניק ציון נכשל לממשלת יוקר המחייה של נתניהו-לפיד-בנט. הציבור בישראל לא זקוק לדו"ח כזה או אחר בכדי להבין את המצב הקטסטרופלי בו אנו נמצאים. הציבור מרגיש את המצב בכיס שלו יום-יום בסופר, בבנק, במשכנתא ובשכר הדירה.

"לצערנו, הדו"ח לא סוקר את המחדל הגדול ביותר של השנים האחרונות, תכנית מע"מ 0 של יאיר לפיד. תכנית שגרמה לנזק אדיר לציבור בישראל בכלל ולזוגות הצעירים בפרט. הגיע הזמן שהאשמים במחדל ובראשם שר האוצר לשעבר ויו"ר קבינט הדיור יאיר לפיד יקחו אחריות וינהגו ביתר צניעות כאשר הם באים לבקש את תמיכת הציבור פעם נוספת".
מבקר המדינה המחנה הציוני כולנו לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד