כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האלף בית השבועי: ה'חפץ חיים' וחב"ד, הרצוג וליברמן

האירועים שעשו את השבוע על פי א"ב • שבוע שהתחיל בפיגוע דקירה בירושלים והתערבות הירואית של ראש העיר ובחשיפת סרטון נדיר מהכנסייה הראשונה בוינה, והסתיים בעימות מתוקשר בין שמונה מראשי המפלגות, כאשר נתניהו מתחמק ונערך לטוס לוושינגטון והרצוג מעדיף לנחם את הגר"נ קרליץ

האלף בית השבועי: ה'חפץ חיים' וחב"ד, הרצוג וליברמן

א'לי ישי ממשיך להתייצב מעל אחוז החסימה. השבוע כבר לא היה סקר שלא הציב אותו עם ארבעה מנדטים, ונדמה כי מקומו מובטח בכנסת הבאה. רק אל תזכירו לו הקלטות.

ב'ינתיים, כך הגיב יו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ איווט ליברמן בעימות מתוקשר עם יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת, לאחר שהאחרון הצהיר "אנחנו 20% מתושבי ישראל"... מתכנן משהו?

ג'פני. הח"כ הדגלאי העקשן מונע את הרחבת קמפיין יהדות התורה מעבר ליומונים. קשה לנחש אם גפני מתקשה להבין שכללי המשחק השתנו והמנדטים הנוספים נמצאים דווקא מחוץ למעגל המנויים של 'יתד', או שמא הוא באמת מקווה בסתר לבו לדחוק את ח"כ יעקב אשר בחזרה למעגל המוניציפאלי.

ד'יור. דו"ח המבקר הציג תמונה חמורה במיוחד של הזנחה, ושל עליית מחירי הדירות בארץ בעשרות אחוזים מבלי שהממשלה תיערך לכך. לפחות בשנים הקרובות, קשה לראות באופק תקווה של ממש.

ה'רצוג. בוז'י ממשיך לסייר בבתי רבנים ואף הגיע לנחם את הגר"נ קרליץ [ראה ערך]. למרות זאת, יתרונו של גוש הימין הותר על כנו, וקשה לראות קונסטלציה פוליטית בה הרצוג מרכיב את הממשלה. לכל היותר, הוא יוכל להפוך לשותף בממשלת אחדות תחת נתניהו.

ו'על הדרך, ביטל יו"ר המחנה הציוני את השתתפותו בו'עידת איפא"ק. בזמן שיריבו מימין על הזכות להיות מספר 2 של ביבי - נפתלי בנט - הודיע שיצטרף לנתניהו בשבוע הבא בארה"ב, במסע ההסברה בנושא הגרעין האיראני.

ז'נבה, שם נרקם בינתיים הסכם שיאפשר לאיראנים להמשיך ולפתח את הגרעין. בעולם מאשימים את אובמה ב'מעשה צ'מברליין', מזכיר המדינה מבטח שאיראן לא תהיה מדינת גרעין ונתניהו בדרך לנאום היסטורי שלישי בפני בתי הקונגרס.

ח'ב"ד. לא ברור כמה קולות הם שווים, גם קשה להאמין שההצבעה בחסידות תהיה אחידה וב'קול אחד'. ועדיין, כל מכתב של רב חב"די זוכה בימים אלה לעודף סיקור, שלא לדבר על הקלטה.

ט'וב, ככה זה כשלפחות שלוש אוחזים בטלית, ומלבד יהדות התורה ו'יחד', גם הבית היהודי הציב לו למטרה את קולות חסידי חב"ד. את יריית הפתיחה קיבלו גולשי 'בחדרי חרדים' בדמות טור מיוחד מהשר בנט, המספר על הקשר ההדוק שלו לחסידות.

י'ובלים. המנהל הקהילתי המואשם על ידי הנציגות החרדית בירושלים כמפלה חרדים, ממשיך לחולל סערה, לאחר שתקציבו עבר בשל הימנעות של חבר מועצה חרדי, שנטען כי דאג לתקציב עבור פעילות הקרובה לליבו.

כ'דורי, בנו וממלא מקומו של מי שנחשב 'זקן המקובלים' זיע"א, נחבל בראשו ומצבו קריטי. חכמי הנסתר עוקבים בדאגה.

ל'יברמן ניצח את ועדת הבחירות בבג"ץ והוא יוכל סוף סוף לחלק את גליונות 'שרלי הבדו' בישראל. לא שזה אקטואלי עדיין.

מ'טלטל. הוידאו של השבוע הוא כמובן התיעוד ההיסטורי מהכנסייה הראשונה בוינה, שהפך תוך יום ללהיט היסטרי במגזר החרדי. פיסת היסטוריה נדירה המכילה תיעוד יחיד מסוגו של גדולי עולם כה'חפץ חיים' וה'כלי חמדה' זצ"ל.

נ'יר ברקת הפך לגיבור הירואי השבוע, לאחר שהתנפל עם מאבטחיו על המחבל שדקר אברך בכיכר ספרא. ברקת מיצה את 15 דקות התהילה עד תום, והודיע על תמיכה בנתניהו לקדנציה נוספת במסיבת עיתונאים משותפת.

ס'כסוך עבודה בדרום. בצל הבחירות, הידיעות על הפיטורין בכי"ל ונושא הדיור שעלה על סדר היום, הכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על סכסוך עבודה.

ע'ימות סוער התרחש השבוע בערוץ 2, בין שמונה מראשי המפלגות הגדולות המיועדות בכנסת ה-20. בלטו בהיעדרותם - נתניהו, הרצוג וגם ליצמן.

פ'נים, כולם לוטשים עיניהם למשרד הפנים. השבוע הודיע יו"ר ש"ס אריה דרעי על רצונו במשרד, בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'. דרעי גם דרש לקבל לידיו את מנהל מקרקעי ישראל. אם הסקרים יחייכו לש"ס בעקבות העימות - הכל עוד אפשרי.

צ'בי בר, ראש עיריית רמת גן, הורשע בקבלת שוחד, והמשיך את מצעד ראשי הערים המורשעים בעבירות מסוג זה.

ק'רליץ, הרבנית לאה ע"ה. השבוע נפטרה אשתו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ, לאחר שסבלה ממחלה ומצבה התדרדר. אלפים הלכו אחר מיטתה וגדולי ישראל הגיעו לנחם את בעלה.

ר'שות הטרור הפלסטינית חוייבה לשלם פיצויים במיליוני דולרים לנפגעי טרור. במקביל, נותקה אספקת החשמל לשטחי יו"ש פעמיים השבוע, בשל חוב של מאות מיליונים לחברת החשמל.

ש'ר הביטחון בוגי יעלון מפתיע ומצהיר על כשלונו הרשמי של חוק הגיוס. "לפני כן גייסנו יותר חרדים", אמר בוגי ותקף את לפיד על הגישה האגרסיבית.

ת'תכוננו, מארה"ב מגיעה הבשורה על מריחואנה בהכשר. בקרוב באופן חוקי בישראל?
ליברמן עימות דרעי ישי פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד