י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מילה בסלע • עו"ד יואב ללום נלחם בסוחרי הנשמות

האסוציאציות של עו"ד וסגן במיל. יואב ללום, אברך 'כולל' בעברו ומוביל המאבק ב'אפליה' בין 'ספרדים' ל'אשכנזיס' בהווה • על 'הציבור החרדי', שיטת ה'מכסות' והמאבק שניהל בהוראת רבו 'הגר"י יוסף זצ"ל' • הקשר האישי ל'חב"ד' ו'ברסלב', מילה על 'דרעי', 'ישי' ו'גפני', המאכלים האהובים ו'החינוך העצמאי' • וגם: האם הוא מתחרט על פרשת 'עמנואל'?

יואב ללום. צילום: פלאש 90
יואב ללום. צילום: פלאש 90

נחת – כשאני מגיע ליד הישיבה הקטנה בה בני הבכור נ"י לומד ועוסק בתורה, ומציץ על בני הבכור לומד ברצינות בחברותא, ובלב עם הנחת יש תפילה שימשיך לזכות אותי בנחת כזו ויגדל לתורה ויראת שמיים טהורה.

כולל אברכים – זכיתי ללמוד שבע שנים בכולל, לפני שיצאתי לעבוד. עד היום אני מתגעגע לימי החסד הללו, ועד היום אני מתפלא לגלות איך עם מלגה זעומה של אברך כולל אפשר לקיים לא מעט נפשות, ממש בבחינת מעט שיש בו ברכה.

חזרה בתשובה – בגיל ארבע הורי חזרו בתשובה, במקום שבעלי תשובה עומדים אפילו חרדים מלידה וצדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.

מרן הגאון הרב יעקב יוסף זצוק"ל – "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו" מורי ורבי הגדול, איש האמת אין שעה ביום שאני לא חש בחסרונו. הדור כולו מרגיש בחסרונו.

הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון שליט"א – זכיתי לעבוד כראש לשכתו כחמש שנים. אוהב את הרב מאוד כאיש יקר ראשו בשמיים אך שתי רגליו נטועות בקרקע.

הגאון הרב משה פינטו שליט"א – ראש ישיבות "פאר משה", זכיתי ממו"ר ליחס כאב לבן, באמצעות תורתו והדרכתו זכיתי לבנות את היסודות של עולמי התורני והרוחני. מקים עולה של תורה בפתח תקוה. למרות העומסים כראש ישיבות מקפיד לקרב את תושבי העיר והארץ לאביהם שבשמיים.

ת"תים וישיבות ספרדיות – עולם התורה הספרדי (בו לומדים כל בני) ברוך ה' מתפתח ועולה מעלה מעלה. לא ירחק היום שהורים יעדיפו ישיבות בהם מקפידים על תורה עם דרך ארץ וכיבוד תלמידי חכמים.

עמנואל – עיר יפה בשומרון, שלצערי קבוצה קטנה ובלתי אחראית בה ביצעו עבירות קשות כנגד בנות ספרדיות. בהוראת מרן הרב יעקב זצוק"ל טיפלנו במקרה בדרך בלתי מתפשרת. גם היום לא הייתי משנה דבר ממה שעשיתי שם.

הציבור החרדי – הציבור בתוכו גדלתי ובתוכו אני מגדל את ילדי. אני אוהב אותו ומרגיש חלק ממנו, ואני חושב שהמגזר החרדי הרבה יותר יפה מהעשבים השוטים המייצגים אותו ובשם החרדיות מתנהגים בניגוד לדין ולהלכה.

אפליה – עבירה חמורה לפי ההלכה היהודית ולפי חוק המדינה. גם כאן מי שמוביל אותה הם עסקנים/סוחרי אדם שבשביל כסף מוכנים להרוס את דור העתיד ואת שרשרת הדורות של עם ישראל.

מכסות – השיטה שבאמצעותה יש אנשים שמנסים להסביר מדוע חייבים לשמור על האחוז הקדוש. כפי שמקובלני ממרן הרב יעקב זצוק"ל הגיהנום שלהם לא ניתן לשיעור.

ברסלב – הורי היקרים הי"ו משתייכים לחסידות זו. בשנות נעורי הייתי בלא מעט פעילויות נוער שעשו לנוער החסידות, גם באומן הייתי כארבע חמש פעמים (בפעם הראשונה כילד צעיר בתקופה בה הק.ג.ב היו פעילים)

חב"ד – חסידות של אהבת ישראל, למרות שאין לי שורשים חב"דיים מרגיש חיבור מיוחד לחסידות זו, ומתפעל מאוד מדרכו, הנהגותיו והשפעתו של הרבי האחרון זצוק"ל, בחייו ועל אחת כמה וכמה במיתתו.

אריה דרעי – יו"ר ש"ס הנוכחי שלא מזכיר בכלום את היו"ר שהוא עצמו היה לפני כעשרים שנה. לצערי עקב כמה וכמה עניינים אינני סומך עליו בכל מה שקשור לטיפול בבעיות האפליה הקיימות במגזר שלנו.

אליהו ישי – יו"ר ש"ס לשעבר יו"ר יחד. כמי שחי את השטח אני עומד משתומם מהסחף האדיר בשטח לכיוונו. אם דרכו של הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א – ראש ישיבת "כסא רחמים" תנחה את דרכו, ייתכן ונהיה שותפים במאבק באפליה.

הדור הספרדי הצעיר – בשל וראוי להנהיג. יש לא מעט צעירים גדולי תורה המנהיגים את מוסדות התורה של הציבור הספרדי בגאון ולתפארת. הגיע הזמן להחליף את הנבחרת הזקנה והכושלת של ש"ס בנבחרת צעירה פעילה וראויה. חבל שדרעי לא השכיל לעשות זאת.

משה גפני – למרות שאני חולק עליו וכועס על הגיבוי שהוא נותן למנהלים הגזענים, אני לא יכול להכחיש שמדובר באיש עשייה ועזרה לציבור שהייתי שמח שיהיה לי נציג כזה בכנסת.

מנהלי סמינרים – אנשים ששכחו שהם בתחום החינוך, ושחושבים שחינוך הוא ביזנעס או עסק משפחתי. בעיני הם סוחרי נשמות והגרועים שבאויבי היהדות החרדית. לא מבין איך הם יכולים לישון בלילה כשלא מעט משפחות נהרסות על ידם באכזריות?

סמינרים – מקום לימוד לבנות חרדיות בגילאי תיכון ומעלה, לשמחתי השפעתם של מנהלי הסמינרים לא מצליחה לחלחל משמעותית ללימודים עצמם, ועדיין יש תועלת רבה בלימודים בסמינר, למעט הקושי במכסות הקיימות לתלמידות ספרדיות ועוד...

רשת החינוך של ש"ס – רשת שצמחה מהשטח, שקמה בזכות הדמעות של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. אני מכיר אישית לא מעט מהאנשים שבלעדיהם לא היתה רשת, והם מנהלי הת"תים ובתי הספר שלקחו סיכונים כלכליים קשים לצורך הקמת המוסדות ,בימים בהם לא היה שכר לעמלם. כיום לטעמי הרשת מנוהלת על ידי בירוקרטים קטנים ולא חכמים שהפכו את הרשת לגוף מוגבל שבהרבה מהמקרים נזקו רב על תועלתו.

החינוך העצמאי – זכיתי ואני מבוגריו. מוסד חינוכי חשוב שהוקם על ידי גדולי ישראל זצוק"ל. לצערי גם כאן במשך השנים רוח גדולי ישראל נחלשה, ובענין החינוך העצמאי אני מסכים לדברים שאמר יעקב ליצמן "את החינוך העצמאי מנהלים פקידים ונהגים"...

בתי משפט – כעורך דין שלצורך פרנסתו (ולצרכי מאבק באפליה) מבקר לא מעט בין כתליו, אני לא פעם מגלה שבתי משפט הם בתים העושים משפט אך לא צדק.

ספרדים – יהודים יקרים שעלו מארצות שונות לארץ ישראל והביאו עמם מנהגים מיוחדים, נחכה עד שיבוא המשיח ויגלה לנו את דרך האבות זיע"א.

אשכנזים – יהודים יקרים שעלו מארצות שונות לארץ ישראל והביאו עמם מנהגים מיוחדים, נחכה עד שיבוא המשיח ויגלה לנו את דרך האבות זיע"א.

שקר – התכונה שהכי מרגיזה אותי ושאני הכי שונא.

צביעות – אחרי שקר זו התכונה השניה שאני סולד ממנה.

טלפון מאושר על ידי ועדת הרבנים – עוד שיטה של עסקנים להרגיל את הציבור לחיות בשקר (להחזיק שני טלפונים) ולעשות על חשבון זה כסף. מי שהראש שלו מלוכלך, שום טלפון כשר לא יעזור לו!

אוהב – אני אוהב כל יהודי.

קוסקוס – המאכל האהוב עלי. למרות שהקוסקוס המוכר הוא הקוסקוס הבשרי, אני דוקא אוהב את הקוסקוס החלבי עם צימוקים.

צ'ולנט – לא אוהב וכמעט ולא אוכל. האמת שאני והחמין הספרדי גם לא חברים טובים במיוחד.

צה"ל – עם יציאתי מהכולל עשיתי שירות צבאי וכיום אני רב צבאי במילואים בדרגת סגן. לטעמי וכפי שמקובלני מרבותי מי שלומד צריך להיות פטור לגמרי משירות צבאי. מי שלא לומד צריך לעשות שירות צבאי, והתפקיד של הנציגים שלנו לדאוג שיהיו אפשרויות ראויות בהן לא נצטרך לוותר על קוצו של יוד במהלך השירות.

ערבות הדדית – הדבר הכי יפה בעיני והדבר שאני הכי אוהב בציבור החרדי.
ללום אפליה בגץ רשת החינוך סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד