כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו בגפני תוקף: "אין טאבו על שום ציבור"

בתגובה לדבריו של דרעי על ניסיונות יהדות התורה לגייס מצביעים בקהלים של ש"ס, הגיב הח"כ הדגלאי בחריפות

צלם:בעריש פילמר
צלם:בעריש פילמר

המלחמה בין דגל התורה לש"ס עולה שלב: הערב (ד) בטקס פתיחת מטה הבחירות של יהדות התורה בבני ברק, השיב יו"ר דגל התורה לדברי יו"ר ש"ס אריה דרעי - שהתלונן על פעילותם של פעילי דגל התורה ולב לאחים בקרב מצביעים פוטנציאלים של ש"ס ובעיקר מסורתיים.

"אין טאבו, לא על ציבור כזה ולא על עיר אחרת. אנחנו נפנה לכל, לא רק בבני ברק. מי שקיבל מאיתנו סיוע צריך לפנות אליו ולהגיד לו תכיר טובה ותעזור לנו כדי שנוכל להמשיך לעזור לך וכך בכל הארץ. אנחנו לא יכולים להגיד שבמקום מסויים יש טאבו ויהדות התורה לא נכנסת לשם. אנחנו נכנסים לכל המקומות שבהם אנחנו פותחים בתי ספר וגני ילדים ושיעורי תורה. אנחנו חייבים להיות שם גם בבחירות, ואנחנו נהיה גם בבחירות ואני חושב שהציבור בישראל אינטלגנטי".



כזכור, המלחמה החלה בעקבות דבריו של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני אתמול (ג) בבוקר ב'קול חי', בהם אמר כי "הקולות בפריפריה אינם רשומים בטאבו של אף מפלגה. גם לא ש"ס. אנו מקימים מטות בערים רבות בפריפריה שבעבר לא הקמנו בהם", אמר גפני.

בתגובה לדברים אמש במהדורה המרכזית ברדיו קול חי מתח דרעי ביקורת חריפה על פעילות פעילי 'דגל' ופעילי 'לב לאחים' בקרב הציבור המסורתי. "אם הם יעבדו למען ש"ס בקרב הציבור הזה הם יביאו הרבה יותר קולות מאשר קולות בודדים שתקבל יהדות התורה במגזר הזה".

דרעי הוסיף: "בכל מערכות הבחירות ביקשנו את עזרתם של פעילי 'לב לאחים' והם אמרו לנו - אנחנו מתעסקים בקירוב לא בפוליטיקה. ועכשיו הם פונים למצביעי ש"ס הפוטנציאליים, אדרבה - אני קורא להם לעזור לש"ס".

בנוסף אמר דרעי: "נכנסים לכוללים שלנו ומנסים לשכנע לג'". דרעי אף התייחס במרומז לחבירה שלו לציבור בוחרים שפורש מדגל התורה, דוגמת סיעת 'בני תורה'. "מנגד אליי פנו ציבורים של יהדות התורה ועד עכשיו סירבתי לשתף פעולה. חיפשתי היום את גפני להתריע על כך והוא עוד לא חזר אלי".
דגל שס בוחרים לב לאחים דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד