ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרוש: "צריך לומר על הניסים 'בימי נתניהו'"

בפתיחת מטה יהדות התורה בבני ברק, הבהיר ח"כ מאיר פרוש כי על כל מנהל מוסד להתגייס למען המערכה עם חניכיו

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

ח״כ מאיר פרוש השתתף הערב (ד) בפתיחת מטה הבחירות של יהדות התורה בבני ברק, ונשא דברים.

"בפורים אומרים ועל הניסים, ו׳בימי מרדכי ואסתר׳, בחנוכה אומרים ועל הניסים ו ׳בימי מתיתיהו׳, ואני אומר היום בימי נתניהו, כשעמדה הממשלה הזאת על עמך ישראל, להשכיחם מתורתך, כך אנחנו הרגשנו חברי הכנסת בשנתיים האחרונות. במקום שם הטיל נתניהו את כל הגזירות, יחד עם לפיד, בנט, ליברמן וליבני והם אלה שגרמו לכל הצרות, שהגיעו על הציבור החרדי.

"והציבור החרדי מכיר את הגזירות עם כל הפרטים, מתחיל בחוק הגיוס בכפייה, והקיצוצים העמוקים בישיבות ובכוללים, בישיבות הקטנות ובתלמודי התורה, במעונות היום ובסמינרים ובהבטחת הכנסה. בכל מקום שרק היה אפשר להכות בציבור החרדי זו הייתה הממשלה של נתניהו.



"יהדות התורה הייתה המובילה, מי שמייצג ומקבל את הטייטל, את האמירה שהוא מייצג את את הציבור החרדי, אלה חברי הכנסת של יהדות התורה. כי ש״ס מלכתחילה אומרת, אני לא רוצה להצטייר ככזו שמייצגת רק את הציבור החרדי, היא מחפשת גם את הציבור המסורתי, היא מחפשת את הציבור החילוני, היא גם לא עושה את אותן פעולות שחברי הכנסת של יהדות התורה עושים, מכיוון שאנחנו אלה שנתפסים שמייצגים את הציבור החרדי.

"אני חושב גם, שכל אחד מבין שהגזירות והחוקים שהיו על הציבור החרדי, באו לקעקע ולעקור סימנים יהודיים, במדינה הזו.

"בשיחות שהיו לי עם מנהלי מוסדות בימים האחרונים, שאלתי אותם כמה כסף הפסדתם בשנה האחרונה במוסדות שלכם, אחד אמר לי מיליון שמונה מאות אלף שקל, היום בצהריים אמר לי מנהל מוסד בירושלים שלוש וחצי מיליון שקל, שאלתי אותם כמה הכנות ומה הם הפעולות שאתם עושים לפני שאתם פונים לתורם לבקש ממנו עשרים אלף דולר, חמישים אלף דולר, הרי אתם מפעילים את כל הפרוטקציות בכדי לקבל תרומה כזו גדולה, מה נדרש ממנהל כולל, מדוע שראש ישיבה לא יעשה מינמום של מאמץ להגיע לאותם מצביעים, שיחזירו את הסכומים האלה.

"צריך לגרום לכך שלא יהיה אדם אחד חרדי, שלא יבוא להצביע לתת את התשובה שיהדות התורה תגדל לשמונה, תשעה מנדטים, בכדי שיהיה קידוש השם וזו תהייה התשובה המוחצת לממשלה הרעה הזאת".
פרוש מטה יהדות התורה חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד