ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

המחלוקת בציבור הליטאי מפריעה לפרנסה

אייזיק אלברט אקרמן, ראש העיר החרדי של לייקווד, ישב לשיחה עם שליח 'בחדרי חרדים' לניו יורק משה ויסברג על עיר התורה, על ברית ערים תואמות עם בני ברק ועל המחלוקת שקורעת את הציבור הליטאי ומגיעה עד לארצות הברית • "אני לא מבין הכל, אבל עד שאנחנו מתעסקים בבעיות בארץ, יש לנו פה בעיות משלנו" • ראיון וידאו

ראש העיר בראיון לבחדרי חרדים
ראש העיר בראיון לבחדרי חרדים

העיירה לייקווד היא מבצר תורה הגדול בעולם, בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר ראש העיר ר' אייזיק (אלברט) אקרמן על עולם התורה של לייקווד ועל התנהלות העיר. יחד עם ראש העיר סיירנו בלמעלה מששה בתי מדרשות של הישיבות, וגילינו בתוכם עולם של אלפי אברכים ובחורים היושבים ושוקדים על התורה.

למקום הגענו יחד עם הרב דניאל גולדשטיין, מחשובי התושבים בעיר. נכנסנו לבניין העייריה - אמרתם עירייה, אך בליקווד זה שונה מישראל. ראש העיר, מועמד הרפובליקנים, עסוק בנושאי יום יום כמו כיבוי האש העירוני, ובעזרה לאחד האברכים במקום שבא לתנות בפניו את בעיותיו, על הדרך הוא מציע לנו קפה, ומכין בעצמו.

בחוץ שלג. מינוס 17 מעלות צלזיוס. הנהר המפורסם בלייקווד הפך לגוש קרח ענק, אך העסקים כרגיל. הכבישים עמוסים מכוניות, הילדים צועדים למוסדות החינוך, ובתי-העסק פתוחים כרגיל. כן, אפשר לקנות חלות טריות לשבת. אין צורך לאגור קופסאות שימורים מתחילת השבוע.



• איך אתם מצליחים להתמודד עם השלג? בישראל, כל שלג שנערם - גורם לפקקים והופך למחדל..

אקרמן: "אם רואים בשלג תופעה קבועה, נערכים לקראתה בהתאם. הכבישים מפונים מוקדם, וכמעט אין תקלות. אם רואים בשלג הפתעה לא צפויה - התוצאות הם בהתאם.

"תמיד גם פה יהיו תלונות מדוע מפנים את הרחוב של השני קודם ולא מפנים אצלי ראשון, אנחנו מנסים לרצות את כולם, אך לא תמיד זה אפשרי".

לשאלתנו האם בלייקווד דואגים לאברכים לתלשומי ארנונה נוחים כמו בישראל, משיב אקרמן כי "פה מחוייבים לחוקים של המדינה, והמיסים שהתושבים משלמים זה מה שמחזיק את העירייה".

"ובכל זאת", אומר אקרמן, "אנו עושים מה שיכולים בכדי לעזור לאברכים. לגבי הסכם ברית תואמות בין בני ברק ללייקווד - ומה זה אומר - מסביר אקרמן כי "זה טוב להיות מקושר עם ערים אחרות, אבל זה עוזר בעיקר לקשר עם הגר"ח קנייבסקי".

אקרמן התייחס למחלוקת בציבור הליטאי אומר - "אני בסדר עם כולם. אני לא ניטרלי אני ליברלי, כולם עושים הכל בשביל דעת תורה וזה רצון הקב"ה. אני לא מבין את הכל, יש לנו מה לסדר פה לפני מה שקורה בארץ, וזה לא קשור אלי".

לסיום השיחה אומר אקרמן: "אני מאחל שלא יהיה מחלוקת בעם ישראל. זה מפריע לפרנסה אם יש מחלוקת".
שמחה אקרמן לייקווד ראש העיר שלג תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד