ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אש בפריים טיים: "גזען, מתנשא"

לפיד, דרעי, בנט, ישי, ליברמן, גלאון, עודה וכחלון השתפפו בעימות טלוויזיוני ראשון מזה 15 שנה • דרעי לישי: "היית מעז לעשות זאת בחיי מרן? בגלל אגו ויצרים אישיים הוא הולך והורס את מפעלו של מרן" • ללפיד: "אתה תשקם אותי? מאיפה ההתנשאות שלך מי אתה?" • בנט בהופעת יחיד נגד גלאון ועודה

העימות. צילום: פלאש90
העימות. צילום: פלאש90

לאחר 15 שנה, הערב נערך עימות בין 8 ראשי מפלגות באולפן חדשות 2, המועמדים שמשתתפים בעימות הם יו"ר ש"ס אריה דרעי יו"ר 'יחד' אלי ישי, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, יו"ר 'הרשימה הערבית המשותפת' איימן עודה, יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר 'כולנו' משה כחלון.

אחרי שלפיד הזכיר שחתך את תקציבי החינוך החרדי שלא מלמד ליבה, נאם דרעי נאום שקופים אמיץ ואלי ישי שלף תמונת פצצה כדי להדגים את המצב הכלכלי הקשה. המגישה נזפה באלי ישי שזה לא מקורי וביקשה בלי שימוש בעזרים.

עימות חריף בין דרעי לישי. דרעי אמר לישי כי אין צורך להקליט כי הכל כבר מוקלט. דרעי האשים את ישי בכך שהוא השמיץ אותו וקרא לו גנב בפני מרן.

"קרה דבר מאוד מצער שעד עכשיו עוד לא התגברנו עליו - שמרן הרב עובדיה יוסף נפטר, ולכן הוא (אלי ישי) העז לעשות מה שעשה. אם הרב עובדיה היה חי אף אחד לא היה מעלה על דעתו שיעשה את הדבר הזה".

דרעי נשאל - האם מרן מתבייש משניהם היום?

דרעי: "לא. מרן מתבייש בזה שלצערי הרב הולכים ורוצים להרוס לו את מפעל החיים שלו".

אלי ישי: "אריה זה לא מה שלימד אותנו מרן, אני חושב שסגנון כזה לא היינו מדברים ליד מרן".

דרעי: "אני שואל אותך אלי, היית מעז לעשות זאת בחיי מרן? בגלל אגו ויצרים אישיים הוא הולך והורס את מפעלו של מרן".

דרעי מול לפיד
לפיד: החרדים צריכים לשרת את המדינה כמו כל אחד. לא יכול להיות שחצי אוכלוסיה תממן את החצי האחר ולא יכול להיות שהבן שלי יהיה בטירונות ומישהו אחר לא יהיה צריך ללכת לשם מפני שיש מפלגה שסידרה להם את זה שלא להתגייס. אנחנו היינו צריכים לעשות את השיוויון בנטל ולהכניס את הליבה לבתי הספר. מבחינתי מה שרציתי לעשות בנושאים האלו עשיתי ביטלנו את חוק נהרי ואת השיוויון בנטל. אנחנו יוזמים חוק נגד שחיתות, מי שהורשה בעברה שיש איתה קלון לא יוכל לשבת בממשלה ובכנסת ובראשות עיר.

דרעי: אני רוצה להתייחס לצבא. אני מזמין אותכם לקחת את השרות הצבאי של 11 חברי הכנסת של שס לשים על משקל ואת ה19 חברי הכנסת שלו ואז נראה. אני רוצה להתייחס שדברים שאמר לגבי ההרשעה, שנתיים שאתה הולך על הראש שלי. לצערי הרב אם היו קוראים לי אריה אולמרט לא הייתה מדבר כך. אתה עושה את זה בגלל ההתנשאות והשנאה, בגלל שקוראים לי אריה מכולף דרעי. אתה לא היית מעיז להגיד דבר כזה לאדם אחר ששילם את חובו לציבור. חצי מליון איש בשנת 99 לא חשבו כך וחשבו ששילמתי מחיר בגלל שדאגתי להם ואתם לא. די מספיק. מאיפה השנאה הזו והגזענות? לפני שרצת לפוליטיקה לא דיברת כך היית יושב איתי בבתי קפה והיינו חברים.

לפיד: כן אתה עבריין מורשה. אני חושב שצריך לשקם אותך וצריך לעזור לך.

דרעי: אתה תשקם אותי? מאיפה ההתנשאות שלך מי אתה? אני לא פונה אליך. אני פונה לציבור שרוצה שאני אחזור לפוליטיקה, אתה לא תמנע מאותה מסעודה שמאמינה בי ותיתן לי את הקול שלה. מה זה שלטון דמוקרטי? מה זה ההתנשאות הזאת שלך? אתה תחליט בשביל הציבור למי להצביע? אני יגיד לך איפה השחיתןת. לקחת 5 מליארד שקל מהעניים ולתת אותם למעמד שאתה מייצג זה נקרה שחיתות. אנחנו ביוצאי צבא מקבלים הרבה יותר מנדטים, שס היא מפלגה שמשותפת ליוצאי צבא ולמי שלומד תורה.
ערוץ 2 עימות ראשי המפלגות דרעי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 109 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד