כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סקירת שוק: הדולר נחלש לאחר נאומה של ילן

trade 24 ו'בחדרי חרדים' מגישים: סקירה יומית מהנעשה והנשמע בשוק ההשקעות הגלובלי

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

מתי הריבית בארה"ב תתחיל לעלות? הסוחרים קיוו שילן תספק תשובות על שאלה זו. עם זאת, נאומה היה מעורפל. היא אמרה, שהפדרל רזרב יחליט מתי להעלות את הריבית על פי הנתונים הכלכליים בעתיד. זה לא נותן לנו שום רמז לגבי העתיד. לכן, הסוחרים התאכזבו ומכרו את הדולר האמריקאי.

"משקיעים אוהבים בהירות. כאשר יש אי ודאות, הם לא מרוצים", אמר סוחר בבנק לונדוני.

"הפדרל רזרב לא ממהר להעלות את הריבית, כי האינפלציה בארה"ב נמוכה מאוד כעת. המומחים המנבאים העלאת ריבית במחצית הראשונה של השנה טועים. הגורם היחיד שיכול לחזק את ציפיות האינפלציה ואת האינפלציה בפועל הוא שוק עבודה חזק שיגרום לעלייה בשכר. רק אם השכר בארה"ב יעלה לאורך זמן, הצרכנים יוכלו להוציא יותר, והאינפלציה תתחיל לעלות, מה שיכריח את הפד להעלות ריבית. אנחנו עדיין לא רואים את זה. מכאן, אני מסיק, שה-USD לא יתחזק יותר מדי מכאן והלאה", הסביר אסטרטג ריביות בקרן אסייתית בניו יורק.

לכן, נתוני התעסוקה בארה"ב בשבוע הבא הם קריטיים עבור השטר הירוק.

עם כל זאת, נאומה של ילן רק דחה את העלאת הריבית הצפויה בארה"ב מיוני לספטמבר. בנוסף, אין כעת אלטרנטיבה טובה לדולר. באירופה הבנק המרכזי יתחיל להזרים למערכת הפיננסית 60 מיליארד דולר בחודש כחלק מתכנית ה-QE (הרחבה כמותית) שלו, כך שה EUR / USD אינו צפוי לעלות יותר מדי.

1.1400 הוא קו התנגדות חזק לצמד.

EUR/USD:
תמונה 26.2.15-1

עם הין זה אותו הסיפור, כי הבנק המרכזי של יפן גם מבצע תכנית QE ענקית. לפיכך, גם אם הדולר נופל מול הין, כל נפילה הופכת להזדמנות קנייה.

USD/JPY:
תמונה 26.2.15-2


אירועי שוק
השינוי במס' הבלתי מועסקים - גרמניה (EUR)
@ 11:00 26/02/2015

ככל שיותר אנשים מוצאים עבודה, הכלכלה מתחזקת יותר. לכן, מספר טוב עשוי לחזק את האירו מול הדולר.
________________________________________
תוצר מקומי גולמי (GBP)
@ 11:30 26/02/2015
ככל שהצמיחה במשק גבוהה יותר, כך עולה הסבירות להעלאת ריבית בעתיד. לכן, מספר גבוה מהצפוי אמור לחזק את ה GBP / USD. הצמד עשוי לבחון את רמת 1.56 במקרה שהנתון יכה את התחזית.
________________________________________
מדד המחירים לצרכן (USD)
@ 15:30 26/02/2015
האנליסטים צופים מספר נמוך יותר מפעם שעברה. אם הם צודקים, הדולר עשוי להיחלש היום, כי אינפלציה נמוכה יותר מורידה את הסיכויים להעלאת ריבית.

הנכס החם
אם מחפשים אלטרנטיבה לדולר, ה-GBP הוא מועמד טוב. המטבע הבריטי מצוי בתקופה טובה, והנתונים בממלכה משתפרים. מדדי מנהלי הרכש במגזר הייצור והשרותים בבריטניה היו גבוהים מהצפוי, מה שתרם להתחזקות הפאונד לעומת עמיתיו.

בנוסף, נאומיו האגרסיביים של נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, קארני, חיזקו את ה GBP / USD.

קו ההתנגדות הבא ממוקם ב-1.5550. אם הוא ייפרץ, 1.5580 יכול להיות הבא בתור.

תמונה: 26.2.15-3

ניתוח סחורות
הזהב התחזק לאחר נאומה המעורפל של יו''ר הבנק המרכזי בארה"ב, ילן. ככל ששיעורי הריבית בארה"ב ישארו נמוכים בעינם, כך הזהב ייראה מבריק יותר עבור המשקיעים.

1,215$ ו-1,221$ הם קווי ההתנגדויות עבור הזהב, ואילו 1,200$ ו-1,190$ הם קווי התמיכה. צורת היתד בגרף נפרצה כלפי מעלה. לכן, קווי ההתנגדויות שהוזכרו לעיל עשויים להיבחן בקרוב.

תמונה: 26.2.15-4









קישורים:
להרשמה - לחץ כאן
בורסה מניות סחורות שוק השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד