י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"לא מתכוון לצרף את ציפי ובוז'י לממשלה"

ראש הממשלה התראיין לתוכניתם של גשייד ואליטוב ב'קול ברמה' והצהיר כי במידת האפשר יקים ממשלת ימין-חרדים, ולא יצרף את המחנה הציוני לממשלתו • נתניהו התייחס באריכות גם לאיום האיראני, הודה שמינוי לפיד לתפקיד שר האוצר נכפה עליו והצהיר שוב כי "לא יתכן שאברך שלומד תורה ילך בגלל זה לכלא" • האזינו לראיון המלא

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (ו) ראיון לתוכניתם של מנחם גשייד ויוסי אליטוב ברדיו 'קול ברמה', והתייחס לנושאים העומדים על הפרק. נתניהו הבטיח שלא תקום ממשלת אחדות במידה ויהיו מספיק מנדטים לגוש הימין ולשותפיו הטבעיים.

בתחילה התייחס ראש הממשלה לאיום האיראני: "אנחנו ערב פורים זוכרים את הנסיונות אז מפרס להשמיד את עם ישראל והיום באותה פרס יש משטר שחורט על דגלו את השמדת מדינת היהודים, והכלי שהם רוצים לממש איתו את הכוונה הזו הוא פצצות גרעין, וההסכם הזה נותן להם את היכולת לייצר הרבה פצצות גרעין לכן חובתי כרוה"מ הדןאג לעתיד העם היהודי לעשות כל שביכולתי לשכנע את הגוף היחיד שאולי ימנע את ההסכם הזה".

המראיין הקשה: "זה לא סוד שהנשיא אובמה מתנמגד לנאום, והיחסים עם ארה"ב חשובים לא פחות ולמרות זאת אתה מחליט לצאת לנאום?"

"אני מכבד את נשיא ארה"ב ומעריך את היחסים האסטרטגים בינינו אבל כשיש ענין שיכול להעכיר ולסכן את קיומנו ועתידנו - זו חובתי להתייצב גם מול העמדה האמריקנית. עשו זאת ראשי ממשלה בכמה וכמה צמתים והיחסים בסופו של דבר חזקים מספיק והם התגברו על חילוקי הדעות הללו. בן גוריון הכריז על הקמת דמינת ישראל בניגוד לעמדת מחלקת המדינה האמריקאית, לוי אשכול יצא למלחמת ששת הימים בניגוד לעמדה האמריקנית. מנחם בגין פעל בעיראק למרות ההתנגדות האמריקנית. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלאיראן יהיו פצצות אטום".



"אבי תמיד אמר לי הסתכל נכחך על האיום שמסכן את עמנו. הוא אמר שאחד הדברים שחסרים לנו זה ראיה מראש של הדברים שמסכנים אותנו. אני מאמין בכוחות הגדולים שאצורים בעם ישראל. האחריות שלי כראש הממשלה גם לעתידו של העם היהודי היא להתייצב ולהשמיע את קולנו".

בניגוד לרושם שנוצר בכלי התקשורת, המפלגה הדמוקרטית של אובמה מזמינה אותך לשבת איתם צהריים.

"כן ואני מקבל את זה בברכה הייתה הזמנה של הנהגת הסנאט משני צידי הסנאט. קיבלתי את זה בשמחה אני חושב שזה דבר חשוב זה מראה שיש ענין רב חוצנ מפלגות גם בנאום וגם בעמדה שאני מציג. איני יכול לערוב לך כמה אנשים אשכנע אבל לפי כל הבדיקות יש רוב ברור בציבור האמריקני לטובת מדינת ישראל. אז יכולה להיות מחלוקת עם נשיא ארה"ב זה לגיטימי".

לשאלת המראיין הוסיף רוה"מ: "מתנפלים עלי ועל משםפחתי זה לא קל לשום בנאדם לעמוד מול מתקפה כל כך אכזרית ובלתי צודקת, אבל כשיש משימה גדולה לשמור על שלמות ישראל ובטחונה זה האחריות שלי ומזה אני שואב כוחות".

אתה בטח גם שואב כוחות מזה שתרכיב את הממשלה הבאה...

"אין בזה שום ביטחון. זה תלוי בגודלו של הליכוד ככל שיהיה קטן יותר - הסיכויים קטנים יותר".

למי יהיה הטלפון הראשון?

"קודם צריך לוודא שהליכוד יקבל מספיק קולות. בהינתן שכך לשותפים הטבעיים שלנו, הבית היהודי והמפלגות החרדיות, וגם כחלון וליברמן. מי שלא ישותף בזה הם השמאל בראשות ציפי ובוז'י, ציפי גינתה החלטה בממשלה בראשותי לבנות בירושלים בוז'י אמר שיחלק את ירושלים".

בממשלה האחרונה שר האוצר לפיד הדיר את החברה החרדית מכל מקום שיכול, אנחנו יודעים שזה נכפה עליך, אבל מנין לנו שלא נגלה שהתפיסות הגזעניות הללו ישבו אצלך.

"קודם כל זה תלוי במנדטים שנקבל כמובן. הסכנה הזו שאתה בצדק מצביע עליה תפחת. אני נגד החרמה של ציבורים שלמים מעם ישראל. גם אם יש מחלוקת צריך לנהל אותה מתוך כבוד הדדי והערכה. אגיד את זה שוב יהודי לא צריך ללכת לבית סוהר על לימוד תורה בשום מקום בעולם בוודאי לא במדינתו".

האם בדיעבד לא הייתה טעות למנות את לפיד לשר אוצר בלי קשר לחרדים?

"המינוי הזה נכפה גם הוא על ידי תוצאות הבחירות".

הקוראים שלנו חוששים ממשלת אחדות

"כבר הוכחתי את הנכונות שלי להיאבק בלחצים. הנטיה הטבעית שלי היא לשמור על הארץ שלנו והנטיה הטבעית שלהם היא למסור את הארץ שלנו הם תמכו בהתנתקות, ואני אמרתי וטבעתי את המושג חמאסטן הם לא למדו מזה דבר. כל שטח שנמסור ייתפס על ידי חמאסטן ב או על ידי דאע"שטאן א'. אז אני אעשה ממשלת אחדות עם הצמד הזה? אני לא מתכוון לעשות איתם רוטציה ולא לקחת אותם לתוך הממשלה".

ואיך זה יתקבל בעולם?

"בעולם יעריכו את העובדה שעם ישראל בחר בחירה אמיתית".

בהמשך התייחס נתניהו לשילוב החרדים בשוק העבודה. והוסיף: "התקשורת נוטה בעיקרה לשמאל. יש גורמים אינטרסנטיים. הם רוצים כרגע במסע הכפשות מאורגן ומתוזמן כמה שבועות לפני הבחירות".
נתניהו בניה ירושלים ציפי אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד