ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

חיסול ברוסיה, טרור בבריטניה • סיכום השבת

פעיל אופוזיציה חוסל ברוסיה • בריטניה מודאגת מהתרעות טרור • תאונות בישראל • 'בחדרי חרדים' מגיש: סיכום אירועי השבת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בליל שבת ברח' יד לבנים בחיפה נורה מקומי כבן 40 המוכר למשטרה. הוא פונה לביה"ח רמב"ם במצב בינוני. תחנת משטרת חיפה פתחה בחקירה.

בבוקר שבת סמוך לשעה 11:00 נדקר אדם בביתו שברחוב שדרות דגניה בקרית חיים. צוות מד"א שהוזעק למקום טיפל בנפגע ופינה אותו במצב קל-בינוני לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מדקירות רבות בגופו וכשהוא בהכרה מלאה. מדובר בצעיר בן 27 המוכר למשטרה. ככל הנראה נדקר עקב סכסוך אישי. זהות הדוקר ידועה. תחנת משטרת זבולון פועלת לאיתורו. הפצוע הועבר לטיפול רפואי בביה"ח.

בחורה ישראלית נפגעה בראשה במהלך טיול רגלי בנחל פיראן עליון בבקעת הירדן ואיבדה את ההכרה. היא פונתה ע"י מתנדבי יחידת חילוץ שומרון משטרת מחוז ש"י ויחידת 669 במסוק צבאי כשמצבה קל עד בינוני.

שוטרי תחנת עירון עצרו מפגינים במהלך מחאה בלתי חוקית בחשד כי הפרו את הסדר תוך איומים ותקיפת שוטרים במסגרת מחאתם על ביקור מתוכנן של נציגי המחנה הציוני בואדי ערה. כוחות משטרה איפשרה את המחאה כל עוד לא תצא מכלל שליטה. משטרת עירון לא תאפשר פגיעה והפרת הסדר הציבורי במקום. סה"כ עצרה המשטרה 6 חשודים שהתפרעו במהלך המחאה . 5 בגירים וקטין אחד. 4 מתוך העצורים תושבי ערערה ושניים תושבי אום אל פאחם. העצורים חשודים כי תקפו את השוטרים במקום. אחד השוטרים נפצע באורח קל ונזקק לטיפול רפואי. מספר שוטרים נוספים נפגעו באורח קל וטופלו במקום.

סמוך לשעה 17:40 נמסר למד"א מרחב כרמל על תאונת דרכים בין רכב פרטי לאופנוע עם שני נוסעים בכניסה לכפר מנדא. צוותי ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקו פינו לבית החולים רמב"ם שני רוכבי אופנוע שנפגעו: בן 20 במצב קשה עם חבלת ראש ונפגע כבן 17 במצב בינוני עם חבלת ראש.

ביבנאל טבע פעוט כבן שנתיים ושלושה חודשים בבריכה בצימר, ופונה באורח קשה לביה"ח, מתחקור ראשוני עולה כי משפחה שהגיעה להתארח במקום, נערכה לסעודת השבת, הפעוט, מסיבה שנבדקת, הצליח להגיע לבריכה ומשהורגש בחסרונו, יצאו לחפש אחר הפעוט והבחינו בפעוט כשהוא בתוך המים, משו אותו מהבריכה, הזעיקו צוות רפואי, ולאחר החייאה פונה במסוק מד"א לבי"ח העמק שם התייצב מצבן ולאחר מכן פונה מסוק מד"א מבי"ח העמק לרמב"ם שבחיפה שם הוא מונשם ומורדם כשמצבו מוגדר קשה מאוד. מדובר בהורים תושבי צפון הארץ, משטרת טבריה פתחה בחקירה נסיבות המקרה נבדקות.

רוכב טרקטורון בשנות ה-20 תושב אלקוש התהפך במהלך הנסיעה באיזור אלקוש, פונה באורח קשה לביה"ח, בוחני אגף התנועה חוקרים את נסיבות התאונה.

בדיר חנא במהלך טיפול באירוע אלימות במשפחה, חשוד בשנות ה-50 תקף את השוטרים ונעצר. אחד השוטרים נפגע קל והתפנה לטיפול רפואי. משטרת משגב פתחה בחקירה.

בשבת בבוקר חודשו החיפושים אחר איליה בוריאקוב בן 46 תושב רמת גן שיצא אתמול בשעות הבוקר באמצעות סירת גומי לדייג מחוף דוגית בכנרת ומאז נעלמו עקבותיו, החיפושים נערכו ע"י יחידת השיטור הימי וע"י מתנדבי יחידת הצוללים של המחוז הצפוני. הערב החיפושים הסתיימו ועם אור ראשון יחודשו.

בשעה 06:45 נמסר למד"א מרחב י-ם על תאונת דרכים עצמית בכביש 458 סמוך לחוות עין סמיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לביה"ח הדסה עין כרם 2 נפגעים, בהם: 1 קשה, גבר כבן 50 עם חבלת ראש ו-1 בינוני-קשה גבר כבן 30. בחקירה ראשונית עולה כי רכב ישראלי ובו שני נוסעים התהפך לצידי הדרך ככה״נ נהג הרכב איבד שליטה וכתוצאה מכך התהפכו. בוחן אגף התנועה של מחוז ש"י חוקר את התאונה.

בשעה 09:41 נמסר למד"א מרחב י-ם על תאונת דרכים עם מעורבות אופונע ברחוב חיל ההנדסה (מנהרת צה"ל) בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לביה"ח הדסה עין כרם את רוכב האופנוע גבר כבן 60 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

שוטרי מרחב יפתח עצרו אתמול שני קטינים בגין תקיפה חבלנית חמורה של שני דרי רחוב. אתמול סמוך לשעה 17:00 בשדרות ירושלים ביפו דווח למשטרה על קטינים המשליכים אבנים לעבר מבנה נטוש. שוטרי סיור ממרחב יפתח הגיעו למקום ורדפו אחר חבורת נערים שנמלטו מהמקום. שני נערים בגילאי 12 ו-14 נעצרו ע״י השוטרים וברשותם נמצא ארנק של אחר. בהמשך עלה כי הארנק שיך לאדם שנמצא במבנה הנטוש ועימו דר רחוב נוסף. שניהם היו פצועים באורח קשה כתוצאה מהסקילה. שני הפצועים פונו ע״י מד״א לביה״ח איכילוב וולפסון והנערים התוקפים נלקחו לחקירה במרחב יפתח. שני הנערים התוקפים יובאו במוצ״ש לביהמ״ש השלום בת״א לדיון בהארכת מעצרם וכן צפויים מעצרים נוספים.

חדשות חוץ:
בריטניה נערכת לאפשרות של פיגוע טרור בתוך המדינה ומגייסת חוליות של כוחות צבא מיוחדים שיישלחו לסייע למשטרה במקרה כזה. ממשרד ההגנה הבריטי נמסר כי במקרה של אירוע טרור יישלחו לאזורים שבהם כוחות משטרה קטנים גם מאות חיילים רגילים.

משרד החוץ של כווית הודיע כי החליט לפתוח מחדש את שגרירות המדינה בתימן לאחר שזו נסגרה עקב השתלטות המורדים החות'ים על המדינה. עם זאת, המדינה החליטה שלא לפתוח את השגרירות בבירה צנעא, אלא בעיר עדן שבדרום המדינה, לשם נמלט הנשיא עבד רבו מנסור האדי.

גורמים ברשויות האינדונזיות מסרו כי צוות החילוץ הוציא מים ג'אווה את חלקו האחרון והגדול ביותר של גוף מטוס "אייר אסיה" שהתרסק בדצמבר 2014. 162 נוסעים היו על מטוס האיירבאס A320 ומאז התאונה נמצאו 103 גופות. חקירת ההתרסקות עדיין נמשכת והיא מתבססת בין השאר על הקופסאות השחורות שנמשו מהמים לפני כחודש.

מנהיג האופוזיציה וסגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר בוריס נמצוב נורה למוות במרכז מוסקבה. ועדת החקירות הרוסית הודיעה כי היא בוחנת מספר כיווני חקירה, בין השאר נבדקת האפשרות כי ההתנקשות בנמצוב נועדה לערער את המצב הפוליטי במדינה. סוכנות הידיעות הרוסית 'אינטרפקס' הוועדה, שכפופה לנשיא ולדימיר פוטין, בוחנת גם אפשרות שמדובר בפעילות של איסלאמיסטים קיצוניים.

בעולם גינו את הרצח, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי ייתכן שמדובר ברוצח שכיר שהתנקש בחייו. נשיא ארה"ב ברק אובמה גינה את "הרצח האכזרי". בהודעת הבית הלבן קראה וושינגטון לממשלת רוסיה לקיים בהקדם "חקירה שקופה ונטולת פניות" במטרה "לוודא שהאחראים יעמדו לדין". נשיא צרפת פרנסואה הולנד הגדיר זאת "רצח מרושע". מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר כי נמצוב היה מחויב להפוך את רוסיה למדינה דמוקרטית יותר, "ולחיזוק הקשרים בינה לשכנותיה ושותפותיה, כולל ארצות הברית".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו"קבוצת העיתונאים רוטרניק"
טרור אנגליה חמאס ישראל ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד