ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הגר"י אברג'ל: "הגר"ע זצ"ל ביקש מישי לפתוח מפלגה"

הגאון רבי יורם אברג'ל הצהיר: בשיחה האחרונה של מרן זצ"ל, ביקש מישי שיפתח מפלגה באוזני שמעתי"

הרב יורם אברג'ל. צילום: חנוך בר
הרב יורם אברג'ל. צילום: חנוך בר

הגאון רבי יורם אברג'ל: "בשיחה האחרונה שניהל מרן, ביקש שכן תיפתח תנועה"

כנס פעילים של מפלגת "יחד" התקיים ביום חמישי בקרית שמואל בהשתתפות הגר"מ מאזוז, הגר,א מאמו, הגר"י אברג'יל, רבי אברהם בלחסן ורבי אלחנן דיעי שליט"א,

הרב מאזוז הסביר: "הסיבה העיקרית שהורינו לרבי אליהו ישי לצאת להמשיך את דרך מרן מאחר והמפלגות החרדיות מתקרבות לשמאל. כמה שמחזירים שטחים זה מסוכן. רבי אליהו ישי ישמור על ארץ ישראל. אריה דרעי הוא שמאל.

"בשביל להתאחד, כמו ששאף האדמו"ר מליובביץ' צריכים שכולם יתאחדו. יש חוקים נגד התורה שצריך לעצור ביחד. רצינו להתאחד עם אגודה אבל הם אמרו 'יש לנו סדין אדום, ומי הוא? רבי אליהו ישי'. חבל, סדין אדום זה לפיד ולא רבי אליהו ישי. אוהבים אותנו בציבור רק בגלל ה״ביחד״, חרדים סרוגים ספרדים ואשכנזים".

המקובל הגאון רבי רפאל מאמו אמר: "כל מי שהיה מרגיש חצוי עד היום בין אהבת ארץ ישראל לבין תורת ישראל יבוא ויעזור ל'יחד'. 'יחד' היא בשורה לעם ישראל בכך שמאחדת בין ארץ ישראל לתורת ישראל ושוב העם לא חצוי אל עם ישראל ביחד!"

אלי ישי שהבטיח לתמוך בארץ ישראל נשאל, "מדוע הצבעת בעד הסכם אוסלו?". ישי השיב כי לא היה חבר כנסת בתקופה זו והוסיף "יחד הוקמה כדי למנוע את אוסלו ג'"

הגאון רבי יורם אברג'ל אמר: "מרן זיהה אנשים. הוא לא היה פסיכולוג אבל הוא ידע על מי לשים את היד, על מי לשים את העין. לפני מותו אמר ובאוזני שמעתי שהוא, אלי ישי, האיש שיש לשים את היד עליו וסמך ידו עליו.

"מעין זה אני רואה בשיחה האחרונה שניהל מרן מביתו הקדוש לפני עזיבתו את עלמא הדין וביקש שכן תיפתח תנועה. מרן רוצה לקדם דברים שיעזרו לארץ ישראל. מה שהצדיקים רואים בסוף ימיהם זה דברים שאי אפשר לתאר שלושים יום לפני הפטירה יש השגות.

הרב אברג'ל ציטט את דברי הגר"ע באותה שיחה: "אני מלמטה לא אעזור לך, אין לי כח, אני אעזור לך מלמעלה".
ישי יחד הרב אברגיל מרן שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד