ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אופניים מהירים במיוחד עם טכנולוגיה חדשנית

אופניים מהירים במיוחד עם טכנולוגיה חדשנית

  • י' אדר התשע"ה
אופניים מהירים במיוחד עם טכנולוגיה חדשנית

עם הגנה מפני פגעי מזג האוויר ומבנה אווירודינמי במיוחד, אופנוחים סגורים, כלומר אופניים שבהם יושבים אחורנית כמו על כורסא, יכולים להוות אלטרנטיבה מעניינת למכוניות. עם זאת, למרבה הצער הם לא מסוגלים לנסוע מהר כמו מכוניות .

ממציא בשם Rich Kronfield ממיניאפוליס ארה"ב, רוצה לשנות את העובדה הזו עם ה-Raht Racer. מדובר באופנוח סגור המצויד במנוע חשמלי המגביר את מהירות הדיווש של הרוכב לזו של מכוניות בכביש.

במקום להיות מחוברים ישירות לגלגלים, הפדלים של ה-Raht Racer מחוברים לגלגל תנופה של גנרטור שמפעיל מנוע חשמלי בעוצמה של 20 קילווואט. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לבן אדם ממוצע לשמור על מהירות שיוט של 48 קמ"ש ואף יותר מכך.

חלק מאנרגיית הדיווש משמשת להטענת סוללות ליתיום, אותן ניתן להטעין גם דרך שקע חשמל ביתי. ללא דיווש, יש לו טווח נסיעה של כ-80 ק"מ, כאשר שימוש בפדלים יביא אותו למהירות של 160 קמ"ש.

ל-Raht Racer הדו מושבי גוף מקרבון, שלדת אלומיניום, פנסים קדמיים ואחוריים, חגורות בטיחות, כריות אוויר, בגאז' ובולמי זעזועים. המשקל של האבטיפוס הנוכחי עומד על כ-260 ק"ג אך הדגם הסופי צפוי לשקול הרבה פחות מכך.

כלי התחבורה האלטרנטיבי הזה הושק לאחרונה באתר גיוס ההמונים קיקסטארטר במטרה לגייס 75 אלף דולר. כל מי שיתרום 250 דולר ומעלה יכנס לרשימת המתנה, כאשר הדגם הסופי צפוי לעלות בין 35 ל-45 אלף דולר, כלומר בין 140 ל-180 אלף שקלים, ולהישלח למזמינים
Raht Racer

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד