י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

וידאו • בוז'י: הממסד החרדי מפחיד - לקונסרבטיבים ולרפורמים יש מה להציע

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נואם מועמד 'המחנה הציוני' בוז'י הרצוג בפני באי ועידת התנועה הקונסרבטיבית וחושף: "אני בוגר קמפ של התנועה" • מוסיף: הממסד החרדי-דתי מפחיד את החילונים - רפורמים וקונסרבטיבים הם אלטרנטיבה • "שמחתי להיות שותף בסיוע לקונסרבטיבים להתפלל ליד הכותל ובערים שונות בארץ" • בוז'י בשירות הקונסרבטיבים: חלק ג'

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


בוידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' חושף בוז'י את משנתו ביחס לתנועה הקונסרבטיבית. מספר על קרבתו הרבה לתנועה ועל פעילותו למענה.

בדבריו פותח הרצוג בדברי ברכה לתנועה ומוסיף: "כבוגר 'קמפ רמה' (מחנה קיץ של התנועה המסורתית בישראל. י.ש.) מה הייתם מצפים ממני?"

"אני שמח מאוד שהתנועה שלכם עומדת בכמה וכמה צמתים מכרעים של הובלה", הוא מוסיף, "אני כבר כמה שנים אומר לתנועה הקונסרבטיבית והמסורתית, יש לכם מה להציע לציבור בארץ, הוא מחפש תוכן, הממסד הדתי-חרדי מפחיד אותו. הוא מחפש בית שבו הוא ירגיש שהיהדות במובן יפה ומזוכך מגיע אליו, ובצורה נכונה עם הערכים היפים שלה, וזה נמצא בין היתר כאן אצלכם. ואני שמח לראות את התנועה שלכם צומחת בכל מיני פינות ברחבי הארץ

"ואכן אני שמח להיות שותף מרכזי לכך, שבכמה וכמה מוקדי הכרעה, הייתי שם כדי לאפשר לכם להתפלל ליד הכותל וכדי לאפשר לכם להתפלל בערים שונות בארץ והבטחתי וקיימתי.

"אתם לא הבעיה העיקרית של הציבור החרדי. קודם כל הבעיה בציבור החרדי, זה בין אשכנזים ולספרדים בין קבוצות שונות ואחרי זה זה עובר לנושאים אחרים של קהילות שכנות והקהילות הדתיות לאומיות, ולאחר מכן המאבק על השבת.

"אתם נמצאים איפשהו בראדר. אבל לדעתי כמו הרבה דברים אחרים שעומדים שהיו על הפרק, הם החליטו פחות להתעמת עם הנושא הזה, ולדעתי זה חלק מההשלמה בכך שיש 70 פנים לחברה הישראלית. והפנים הללו יפות כל אחת בזכות עצמה.

"תתמודדו ותתחרו על ליבו ועל נפשו של הצרכן הישראלי, תגלו עד כמה הוא פתוח ומחכה לכם ורוצה אתכם. אני מקווה שתמשיכו גם בעשייה החברתית המבורכת שלכם ששמחתי מאוד להיות שותף לה השנה בכמה וכמה דברים.

"העשיה הזאת מתחברת לקונצפט הגדול של היהדות המסורתית, שאני עוד זוכר מבית מדרשו של שאול ליברמן, שיש מתי מעט לדעתי שיכולים להגיד שישבתי על ברכו ושמעתי ממנו דברי טעם ודברי תורה ועוד הרבה גדולים".

לשכת הרצוג סירבו להגיב על על פרסום ההקלטה. והסתפקו בתגובה לדברים שפורסמו אתמול ב'בחדרי חרדים'. בתגובה לתחקיר 'בחדרי חרדים', נמסר אתמול מטעם לשכת הרצוג כי: "לצערנו הדברים והפרטים שצוטטו ותוארו בכתבה מלאים עיוותים ואינם תואמים את עמדתו של הרצוג ולא את עמדת המחנה הציוני. ועמדותיו בנושא ידועות ומפורסמות ברבים".


באדיבות התנועה המסורתית-קונסרווטיבית
הרצוג המחנה הציוני בחירות כנסת התנועה המסורתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד