כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סאטמר יפגינו במחאה על נאום נתניהו בקונגרס

ביום שלישי הקרוב יצאו רבבות למחות נגד נאומו הצפוי של נתניהו בקונגרס האמריקני • האדמו"ר גינה את המפלגים את 'העדה'

הרבי מסאטמר בדרשתו אמש. צילום: שמואל לנטשעווסקי
הרבי מסאטמר בדרשתו אמש. צילום: שמואל לנטשעווסקי

בחסידות סאטמר ביו יורק מתכוונים לוציא רבבות לרחובות ביום שלישי הקרוב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לנאום בקונגרס.

אמש (מוצ"ש) הכריז האדמו"ר מסאטמר שלאור הגעתו של "ראש ממשלת הכופרים" נתניהו לוושינגטון להתגרות בנשיא המדינה ירום הודו, והוא מציג עצמו כמי שמדבר בשם כלל ישראל, על החסידים לצאת ולהפגין.

האדמו"ר קרא לאסיפה היום (א') של התאחדות הרבנים, ובה יכריזו על עצרת מחאה אדירה מול בנין השגרירות של מדינת ישראל במנהטן ביום שלישי.

הדברים החריפים של האדמו"ר נאמרו בדינר לטובת מוסדות סאטמאר בשכונת בורו פארק בברוקלין, בהשתתפות אלפי חסידים.

"לדאבונינו" אמר האדמו"ר "המלחמה וקול המחאה נתרשלו, רוב רובם של השומרי התורה באר"י הם חלק של הממשלה, ונהנים מסעודת אותו רשע, וזה מסמא את העינים לומר שיכולין לעשות פשרות עם הרשעים כגון בענין גזירת הגיוס. עומדים עכשיו ערבי בחירות בארה"ק וכל המפלגות החרדיות מכריזים שיש חוב קדוש להצביע כדי ללחום בגזירת הגיוס. אבל רואים בחוש שכל המפלגות לא יכלו לבטל אפילו שלב אחד של הגזירה, אולי הפעם הגיע הזמן להודות שהסברא שלוחמים מבפנים לא מועיל יותר, וב"ה יש עוד אלפי אחב"י שרואים כבר את האמת ומכריזים עכשיו שלא יצביעו בבחירות הקרובות. על אנ"ש לעזור ולחזק את העסקנים העוסקים בהסברה נגד ההליכה לבחירות, ולחזק את אלו שמכריזים עכשיו שלא יצביעו בבחירות".

בכאב ניכר הוסיף האדמו"ר "זה כבר כמה חדשים שיש מדובר אודות הגעתו של ראש הכופרים מר. נתניהו לוושינגטון לנאום, זה חילול ה' שאין כמוהו והתגרות באומות חמורה. וגם מצד הציונים מודים שארה"ב הוא הידיד ההכי טוב שלהם, ומחזקת אותו בגוף ובממון מיום הווסדו, ואין עוד מדינה בעולם שעשו כ"כ הרבה למדינת ישראל כמו ארה"ב, ועכשיו רוצים לבוא להתגרה בנשיא ארה"ב. ודווקא בזמן הזה ששנאת ישראל שורר בכל העולם, ויהודים נתונים במצב סכנה בכל רגע, זה מביא חרון אף גדול רח"ל, ואנחנו כיהודים הנאמנים לה' ולתורותו צריכים לעשות מעשה לפרסם שאין לנו שייכות עם ראש הממשלה",

"דברתי עם הרבנים חברי התאחדות הרבנים וקראתי לאסיפת הרבנים מחר כדי לסדר עצרת מחאה המונית ביום ג' במנהטן מול השגרירות של ישראל, ולפרסם בכתבי עת מאמרים שאין לנו חלק ונחלה עם מעשיו של ראש ממשלת הכופרים".

כמו כן דיבר האדמו"ר קשות נגד אלו הרוצים לעשות פילוג בתוככי 'העדה החרדית', ורודפים את קהילות הסרים למשמעות העדה בגלל שהם אינם מרוצים מעמדת ראשי קהילות אלו בנושאים שונים.
סאטמר הפגנה מנהטן קונגרס דינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד