כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לימודי מיפוי וגיאו-אינפורמציה במכללת מבחר

מה זה אומר 'מיפוי וגיאו-אינפורמציה, ומדוע יש ביקוש רב לעובדים המתמחים בתחום? • אינפורמטיבי

לימודי מיפוי וגיאו-אינפורמציה במכללת מבחר

מצוקת הדיור במדינת ישראל, העלייה המתמדת במחירי הנדל"ן מעסיקים את כל ממשלות ישראל ואת הציבור. ממשלת ישראל עוסקת בימים אלו במציאת פתרונות דוגמת חוק מע"מ אפס, תכנית מחיר מטרה ועוד. אין ספק כי לענף הבנייה קיימת השפעה ישירה על ההוצאה של משק הבית הממוצע בישראל וכתוצאה מכך על מדדי יוקר המחיה השונים – מדובר באחד מענפי התעשייה המובילים את המשק כולו.

לקראת פתיחת לימודי המחזור השלישי הגענו למבחר כדי להבין במדויק מה לומדים התלמידים במסלול לימודי מיפוי וגיאו אינפורמציה, מה צפוי לבוגר עם כניסתו לעבודה ומי הם הגורמים השונים בתעשייה שמשתפים פעולה עם הנהלת המכללה.

ראשית, בדקנו מה עומד מאחורי השם הארוך והמעט מעורפל "מיפוי וגיאו –אינפורמציה". לשם כך, פגשנו את פרופסור שגיא פילין, ראש המסלול למיפוי וגיאו אינפורמציה בטכניון.

פרופ' פילין, מה זה, בעצם, "מהנדס מיפוי וגיאו אינפורמציה"?

"מהנדסי המיפוי מהווים גורם מקצועי המעורב בכל החלטה תכנונית בתחום הנדל"ן והתשתיות. אמנם, רבים מזהים את מהנדסי המיפוי כמודדים העומדים בצידי הכביש, ומודדים באמצעות מכשיר העומד על חצובה צהובה, אך מדובר, כמובן, בטעות. בוגר התכנית, מתרגם הלכה למעשה את רעיונותיו של היזם לכדי תכנית מעשית מדויקת עד לרמות הדיוק הגבוהות ביותר. אנו מכשירים את הסטודנטים במכללת מבחר, לתת שירות מקצועי ברמה טכנולוגית גבוהה ביותר ובאיכות ורמת דיוק שאין שני לה. כלי עבודה מהותי נוסף אותו אנו מקנים לסטודנטים הינו ידע משפטי מקיף בכל תחומי הנדל"ן"

מהם מקומות העבודה בהם משתלבים בוגרי התכנית?

"כיום, עם התפתחות המקצוע לכיוונים טכנולוגיים נוספים, בוגרינו משתלבים גם בחברות היי-טק העוסקות בתכנה מבוססת מיקום (חברת Moovit לדוגמא), בחברות ממשלתיות העוסקות בפרוייקטים בתחום התשתיות כמו חברת חשמל, וכן ברשויות המוניציפליות הזקוקות לאנשי מיפוי והבנה בתחום התכנון והבניה. מערכות המידע הגיאוגרפי (GIS), נמצאות בכל רשות מקומית בישראל ובעולם והביקוש לבוגרים שלנו הינו גבוה".

הגורם המקצועי הבכיר בענף הוא "המרכז למיפוי ישראל". המרכז עוסק במתן שירותים מקצועיים למשרדי המדידות, פיתוח ואחזקה של רשת קורדינאטות ארצית ובנוסף פיתוח והכשרת כח אדם.

מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) מר רונן רגב אומר כי "המסלול במכללת מבחר הוא ה"בייבי" שלנו. עד לפתיחת המסלול במבחר, לא היה ניתן ללמוד לימודי מיפוי וגיאו- אינפורמציה מחוץ לטכניון בחיפה. לאור הצורך שלנו כמפ"י ושל השוק כולו באנשי מקצוע בעלי ידע מקצועי מקיף ומעמיק, החלטנו, בעצה אחת עם הנהלת הטכניון ועם הנהלת מבחר להקים את המסלול לבני המגזר החרדי - נסיון שאנחנו מאמינים שיצליח. במפ"י עובדים כיום כ-240 עובדים, מתוכם אחוז ניכר נמצא קרוב לגיל פרישה. אני פועל בשיתוף פעולה עם אנשי משרד השיכון והאוצר לקליטת עובדים חדשים במפ"י בשנים הקרובות".

אין ספק כי הצוות שמלווה את לימודי המיפוי וגיאו-אינפורמציה במבחר הינו צוות מקצועי ומנוסה. אולם, "השורה התחתונה" חייבת להיות של התלמידים. אחד התלמידים איתם שוחחנו מתגורר בנתניה ונוסע כל יום לבני ברק על מנת לרכוש מקצוע. "אני בהחלט משקיע בלימודים הללו מהסיבה הפשוטה: אני בטוח שהם יעזרו לי בעתיד לעבוד במקום עבודה שיאתגר את היכולות שלי ויהווה פרנסה מכובדת. אני מרגיש שהטרחה של הנסיעה מנתניה שווה את ההשקעה. הלימודים עצמם לא קלים אולם צוות ההוראה של המסלול מלווה אותנו לאורך כל הדרך – ההוכחה לכך היא אחוזי ההצלחה שלנו במבחנים. בנוסף, חשוב לציין כי הלימודים מסובסדים באופן מלא וכן ניתנת מלגת קיום לתלמידים. תנאי המימון הללו מאפשרים לי, כבעל משפחה, להתמסר ללימודים ולהצליח בהם בעזרת ה'".
דיור לימודים מיפוי מבחר מכללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד