כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שביתה ב'אגד תעבורה'; בוטלו "הקופות הסגורות"

היום היתה אמורה להתקיים שביתה שבה יסעו הנוסעים חינם בקווי אגד תעבורה, תחת זאת מנעה ההנהלה את פעולת הקווים

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי

היום (ב') היתה אמורה להתקיים שביתת "קופות סגורות" בקווי התחבורה של "אגד תעבורה", זאת בעקבות סכסוך עבודה מתמשך בין החברה לנהגים, בסופו של דבר סירבה החברה לאשר את השביתה מסוג זה והיא תמנע כליל את פעולת קווי החברה.

הנהלת אגד התעבורה הודיעה הבוקר (2.3.15) לוועד העובדים כי לא תאפשר להם לקיים את שביתת ה"קופות הסגורות", שביתה בה יתאפשר לעובדים לקיים את פעילות הקווים ללא תשלום. בשל כך תמנע היום פעילות קווי החברה. ההשבתה צפויה להקיף את כל קווי החברה, למעט פעילות חלקית באשקלון.

"מצער שהנהלה החברה בחרה לפגוע בשירות לציבור במקום להתקדם במו"מ ולשפר את שכר הנהגים, וחמור לא פחות להסב עגמת נפש לציבור ע"י ההודעה הפתאומית על הפסקת הפעילות. אנו קוראים להנהלה לפתור את חילוקי הדעות ביננו בדיאלוג ישיר ולא בתקיפת הציבור והטלת אשמה על הנהגים", אמר אסף בונדי, רכז מטה דרום בכוח לעובדים.

וועד העובדים של חברת "אגד תעבורה" המאוגדים בכוח לעובדים תכנן לקיים שביתה ייחודית: נוסעי החברה יזכו בנסיעה בחינם בין השעות 5:30-14- 14:30.

השביתה הגיעה לאחר שלפני כשלושה שבועות (4/2/15) הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה, לאור סירוב ההנהלה לקידום הצעות העובדים במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי בחברה.

"בחרנו בצעד הזה בכדי שלא להפוך את הנוסעים לכלי משחק", מסביר איציק קשקש יו"ר וועד העובדים. "אך בתנאי ההעסקה הנוכחיים, הנוסעים לצערנו משלמים את המחיר מדי יום: שכר הנהגים לשעה (32.60) הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית. העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. במקרה הטוב - סובלים הנוסעים מקווים מצומצמים ואוטובוסים מלאים, במקרה הרע - מעייפות הנהגים המסכנת את הנוסעים".

חברת אגד תעבורה היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית השלישית בגודלה (כ-760 נהגים) אחת מ-15 חברות פרטיות המפעילות קווי תחבורה ציבורית בהתאם למכרז משרד התחבורה. בהתאם לתנאי הזיכיונות, לא יכולה אגד להתמודד על מכרזים, אלא דרך חברות בת.

אגד תעבורה היא חברת בת כזו: 50% מן הבעלות על החברה מצויים בידי אגד. המחצית השנייה בידי תאגיד IDB. ואולם, בין נהגי אגד לנהגי חברת הבת תקיימים פערי תנאים: אין בחברות התחבורה הציבורית הפרטית הסכמי עבודה הכוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי.

"נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן. הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים - תחת חברה חדשה שזכתה במכרז. אנו מכוונים לתיקון העוול הזה באגד תעבורה", מסביר אסף בונדי.

מחברת 'אגד תעבורה' נמסר לבחדרי חרדים כי כל קווי החברה מושבתים עד להודעה החדשה. תגובה לטענות העובדים והנהגים לא התקבלה - לכשתתקבל תגובה, נפרסמה.

אגד שביתה קופות חברה סגורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד