י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אימון אישי: כשהזוגיות והקריירה לא מסתדרות

זו יכולה להיות עבודה כשכירה במשרה נחשבת, עסק עצמאי שהולך טוב • אבל מה קורה לך בתוך הבית?

sutertock
sutertock

שמי גבריאל וינברגר, אני מאמן זוגי ויועץ נישואין כבר 10 שנים.

במהלך שנות העבודה ופגישות עם מאות זוגות, הבנתי שקיימת נקודה, בתוך חיי הזוגיות שלנו, נקודה שהולכת ומתרחבת, אליה אנחנו פחות מודעים ולכן נוטים להזניח אותה קצת, לייחס אותה לשחיקה היומיומית או פשוט לחיות איתה ולשתוק.

אני מדבר על זוגות בהם גם לאישה יש עבודה, ויותר מזה – יש לה עבודה שהיא אוהבת, עבודה ממנה היא מאוד נהנית ואפילו עושה אותה ממש טוב.

זו יכולה להיות עבודה כשכירה במשרה נחשבת, עסק עצמאי שהולך טוב, ואפילו נשים שנכנסו לנישה מסוימת כמו עיתונות, בישול או עיצוב והיום הן מוכרות, כולם יודעים מי הן.

מה קורה לנשים כאלו בתוך הבית? איך נראית הזוגיות שלהן? אם גם לבן הזוג יש עמדה גבוהה, הכוחות שווים ומאוזנים וזה נהדר, אבל מה קורה כשהבעל קצת פחות מקובל, כשהעבודה שלו קצת פחות נחשקת?

כאן מתחילה להיווצר בעיה.

בהתחלה היא לא כל כך מורגשת, הבעל מפרגן ותומך, כמו שהוא אמור לעשות, ואת מרגישה בעננים.
אבל לאט לאט, ככל שהקרן שלך עולה, משהו אצלו מתחיל להתערער.

גבר, בהיותו גבר, בדרך כלל נוטה לשתף פחות ברגשות שלו, במיוחד כשהוא עצמו לא כל כך בטוח מה הוא מרגיש, במיוחד כשהוא מבין ששום רגש שעולה בו לא עולה באשמתך. אבל כשאנחנו לא מוציאים את הרגשות, אנחנו הופכים להיות נשלטים על ידיהם, וזה מתבטא בהתנהגות.

אז הוא כבר לא כל כך מפרגן. כשאת נכנסת הביתה בהתלהבות ומספרת לו מה השגת היום, הוא מפטיר המהום סתמי וממשיך הלאה, וזה פוגע בך. אין לך מושג מה עשית לא בסדר שמזכה אותך בתגובה קרירה כל כך. איך זה שכל העולם כל כך מתלהב ממך והוא לא?

אבל זה עוד לא נורא.

כשזה ממשיך, הוא מתחיל להעיר לך. על שטויות. הוא מעביר ביקורת על דברים שעד היום לא הזיזו לו. לפעמים זה מגיע למצבים שאת לא מצליחה להחליט אם לצחוק או לבכות...

האווירה ביניכם הולכת ומעכירה, כשאת חוזרת הביתה הוא כבר לא מקדם את פנייך בחיוך, הוא לא שואל מה שלומך או איך עבר עלייך היום, הוא מסתגר בפינה שלו או מבלה יותר ויותר שעות בעבודה או עם חברים. ואת מתחילה להבין שמשהו בזוגיות שלכם מאוד מאוד מעורער.

אבל אחרי שהשגת כל כך הרבה, כשאת נמצאת במקום כל כך נכון וטוב לך מבחינה אישית, קשה לך מאוד לוותר עליו. ואז עולה בך השאלה הקשה ביותר: זוגיות או הגשמה עצמית?
האם את מוכנה לוותר על אחד מהם בשביל השני? וכאן בדיוק, בנקודה הזו, אני רוצה לעצור אותך ולומר לך משהו. את לא צריכה לוותר על אף אחד מהם. אפשר גם וגם.

את יכולה להגשים את עצמך ולעשות את מה שאת אוהבת ולזכות בהערכה של הסביבה, וגם לשמור על זוגיות נהדרת ומחוברת וחברית ותומכת. איך עושים את זה?

מתחילים מההתחלה...

המשך בטור הבא...
אימון אישי טור אישי קריירה זוגיות עצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד