י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כל רפיון הוא בזיון, כוחנו באחדותנו • טור

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, חוזר בטור מיוחד למערכה הגדולה על העיר ותולה את ההצלחה באחדות השורות

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

עם התקרב ובא הישורת האחרונה לקראת מועד הבחירות לכנסת, ראיתי לנכון לכתוב שורות אלו גם בחיזוק לבני עירי בית-שמש וכן לכל אוהבי ד' די בכל אתר ואתר להישמע לקולם של מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שלנו, שבדם ליבם קוראים לנו להמשיך את מורשתו של מרן אביר הרועים הרב עובדיה יוסף זצוקלה"ה, להצביע לתמוך ולסייע ולפעול ולהפעיל למען תנועת ש"ס שנוסדה ע"י מרן ומעתיקי השמועה מועצת חכמי התורה שליט"א.

ידוע לכל שהשנתיים האחרונות היו קשות מנשוא לכל עולם התורה בכלל וליהדות הספרדית שלנו בפרט אין תחום שהממשלה היוצאת ב"ה, לא נגעה והזיקה בו החל מנושא גיוס בני השיבות בכפיה עם סנקציות פליליות למי שלומד תורה עבור דרך התערבות בוטה בתכני הלימוד של התלמודי תורה בנושאי הליבה וכו' בעוד עשרות דברים רבים כמו נושאי הרבנות המועצות הדתיות, הדיור והקיצוצים לעולם התורה ללא רחם, כל זאת ע"י מפלגת השלטון הליכוד והשותפים לעשיה השלילית יאיר לפיד ומפלגתו ונפתלי בנט ו"הבית היהודי" (המרכאות במקור). לצערנו שנאתם באה לידי ביטוי בכל המישורים, ואולי לצערנו התרגלנו למצב ואין אנו מבינים מה עוד עלול להיות אם ח"ו אנו נשב שאננים ואותם אלו ימשיכו למשול ולשלוט במדינה.

אני זוכר שלפני שנתיים ימים, כאשר נערכו הבחירות לכנסת ה - 19 – כמה הזהירו מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה ובראשם מרן זצ"ל, שראו בעיני הבדולח שלהם שענן שחור מתקרב ושאנו ח"ו יכולים לאבד הכל אם תנועת ש"ס לא תהיה משמעותית וגדולה, אני זוכר את בואו של הרה"ג הרב שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת החכמים לבית-מדרשנו ממזרח שמש בבית-שמש ושם בדמעות פנה לאברכים ולציבור להרתם ולהביא לגדילת תנועת ש"ס שתשמש מחד בלם לגזירות הרעות, ומאידך תהיה היד האריכתא של עולם התורה לסייע לכולנו בפיתוח ושגשוג הכוללים, הישיבות, התלמודי תורה המקוואות ועוד. היו רבים וטובים שפעלו למען התנועה והיו כאלה שנרדמו בשמירה ולא הבינו את גודל השעה. וכיום אנו אוכלים את פירות הבאושים של התקופה שלא השכלנו לעבוד קשה עבורנו עבור עצמנו למען תנועת ש"ס.

בספר שערי תשובה בשער הראשון – בבאור התשובה ועיקריה הביא משל המאוד דומה לעניננו: "משל לכת של לסטים שחבשם המלך בבית האסורים וחתרו מחתרת, פרצו ויעבורו, (ברחו) ונשאר אחד מהם בא שר בית הסוהר וראה מחתרת חתורה והאיש ההוא עודנו עצור, ויך אותו במטהו אמר לו קשה יום הלא המחתרת חתורה לפניך ואיך לא מיהרת "המלט על נפשך" – מוסר נוקב לבבות עד תהום! היתה לנו הזדמנות פז באותה תקופה לברוח מהמצב הקשה לפעול ולהפעיל למען תנועת ש"ס, והיינו נמלטים ממצבנו היום אך לצערנו לא שעינו לקול רבני התנועה וראויים למכה במטה.

ישנה בעולם תופעה מעניינת שסומנה כתסמונת סטוקהולם (ע"ש עיר בשבדיה), שבא אדם המוחזק בכפיה על ידי אנשים זרים ששבו אותו, מפתח עם הזמן הזדהות נפשית ואמפתיה עם האידאולוגיה והמעשים הרעים של שוביו, מתוך רצון להזדהות עם החזק והשולט וחלק זה מייאוש. ישנה תחושה קשה שחלק מהציבור לצערנו נתפש לאותה תסמונת. ישנה מחשבה פסולה שאם אותם אלו ששלטו בממשלה הרעה הקודמת הם חלילה ימשיכו לשלוט בנו, ואזי נניח למצב כמו שהוא חלילה וחס. עלינו לדעת שיש לנו הבטחה ברורה מהקב"ה, "כי לא תישכח מפי זרעו" ואין מה לחשוש מהם עלינו לשנס מותניים כלפיהם ולנצח אותם בקלפי עם הפתק הקדוש של תנועת ש"ס.

אני חייב לציין באופן אישי כיום בדיוק מלאה שנה לאותם בחירות שנכפו עלינו בעיר בית-שמש בהם ניסו כל מרכיבי הממשלה הליכוד, יש עתיד, ישראל ביתנו, ו"הבית היהודי" למנוע את בחירתי מחדש לראשות העיר בית-שמש, הם פעלו בכל הכח ע"מ לסלק את החרדים מהעיר ומהעירייה באו לבית-שמש ערכו עצרות והפגנות התסיסו את התושבים בכל הכח והעבירו את הדברים עד בית- המשפט המחוזי והעליון והדברים כתובים כעת על ספר שיצא בתקופה האחרונה "העליה השבר והנצחון" בו פורטו כל המזימות של אותם חברי כנסת ושרים שבחשו בקדירה כולל ראש הממשלה עם מכתב תמיכה לצד שכנגד. (אציין תודה מיוחדת לנשיא ארה"ב אובמה שלא התערב למען מתנגדי).

מי שעמדו בפרץ וסייעו למיגור המזימה, ראש בראשונה מועצת חכמי התורה ורבני התנועה הקדושה, שבאו עד בית-שמש לחזק עת הציבור ולפעול ולהפעיל, וכן יו"ר התנועה הרב אריה דרעי "שישן" בעיר בית – שמש הוא ואנשי התנועה היקרים שפעלו ללא לאות למען ההצלחה. אך בעיקר פעלה האחדות הנפלאה ששררה בין כל חלקי היהדות החרדית למען המטרה, למנוע את מפלת היהדות החרדית בעירנו בית-שמש ולשימור ראשות העיר לראש עיר חרדי כולל חוגים שמעולם לא דרכה כף רגלם בקלפי קיבלו הוראה מצד מוריהם, בראשם הרה"ג הרב וואזנר שליט"א וכן הרה"ג בן ציון מוצפי שליט"א והרה"ג חשין שליט"א ועוד ועוד. כי כולם הבינו שסכנה נשקפת לעיר בהעדר ייצוג תורני וחרדי, בימים ההם בזמן הזה כולנו חייבים באותה רוח אחדות הלבבות לפעול יחד למטרת קודש להגדיל את כוחה של תנועתנו תנועת ש"ס בכנסת, כל ריפיון הינו ביזיון כל שאננות הינה נזק לדיינות כל רוגע הינו פגע ומכל דומיה נפשנו הומיה.

אני קורא לידידי ורעי היקרים הנמצאים בכל הארץ בכלל ובבית-שמש ובמטה יהודה בפרט, להיחלץ חושים למען התנועה הקדושה תנועת ש"ס ובפרט להמשיך את העברת לפיד האש שקיבלנו ממרן הרב עובדיה זצ"ל והכל בשבילנו בשביל בנינו ובשביל הארץ והמדינה כדי שנוכל לחיות כאן!!!
אבוטבול בחירות טור בית שמש מערכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד