ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

תחת אש: זק"א חילץ גופת חייל יהודי באוקראינה

ייבגני יאצינה ז"ל נהרג במהלך שירותו בצבא אוקראינה • מתנדבי זק"א ערכו מבצע צבאי מיוחד להביאו לקבר ישראל

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

במבצע מסוכן ובאזור לחימה הצליחו מתנדבי זק"א לאתר ולחלץ את גופת החייל היהודי ייבגני יאצינה ז"ל ששירת בצבא אוקראינה ונהרג במהלך הקרבות המתמשכות בין צבא אוקראינה לבדלנים הרוסים בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה, העיר שבה הכריזו מפגינים פרו-רוסים על הקמת הרפובליקה העממית העצמאית.

לפני כחמשה שבועות הגיע פנייה למפקד זק"א מרחב שרון ישראל גודלבסקי. על הקו היה חבר של ישראל שסיפר כי קרוב משפחה שלו ששירת בצבא אוקראינה נהרג אתמול בהפצצות של הבדלנים בשדה התעופה בדונייצק אוקראינה, והם מבקשים את עזרת וסיוע ארגון זק"א באיתור וחילוץ הגופה בכדי להביאה לקבר ישראל.

מיד לאחר תחקור המשפחה והחבר, החליט יו"ר זק"א יהודה משי זהב להירתם למבצע בכל הכוח ולעשות הכל כדי לאתר ולחלץ את גופת החייל היהודי ולהביאה לקבר ישראל. מיותר לציין כי מדובר באזור לחימה שכל התושבים המקומיים כולל שליח חב"ד המקומי נתבקשו לעזוב את האזור.

מפקד זק"א אוקראינה, הרב יוסף יצחק אסמן, בנו של הרב הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן יצר קשר עם מפקדי הצבא האוקראיני באזור הלחימה. אחרי מאמצי שכנוע רבים והפעלת גורמים שונים על ידי מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין, הסכימו המפקדים לשתף פעולה ולבדוק אם אכן החייל נהרג בקרבות. ואכן לאחר שבועיים של שכנועים קבלו בזק"א קצה חוט שאישר בוודאות את נפילתו בקרב של החייל היהודי. אך מפקדי הצבא הבהירו מיד שמדובר בשטח לחימה שסכנת נפשות להסתובב שם ושחייבים להמתין עד גמר הלחימה באזור.

בזק"א עקבו יום יום אחר מצב הלחימה באזור. עד שביום רביעי האחרון קיבל מפקד זק"א אוקראינה הרב יוסף יצחק אסמן אישור להכניס צוות של מתנדבים כדי לאתר ולחלץ את גופת החייל היהודי.

כמבצע צבאי לכל דבר יצא צוות מתנדבים של זק"א מקייב לאזור הלחימה בדונייצק. מרחק של כ-800 קילומטר, כשהם מוגנים ומשוכפצים עם חששות בלב אך חדורי מוטיבציה ואמונה בשליחות של עבודת הקודש.

אחרי שקבלו תדרוך ולמדו את המיפוי של המקום בו נהרג החייל. בחסות החשיכה ובחיפוי של הצבא האוקראיני, נכנס צוות המתנדבים למקום המשוער בו נהרג החייל, כשברקע מהדהדים קולות הנפץ. ואחרי כשעה של חיפושים הצליח הצוות בסייעתא דשמיא ובהמחשה של השגחה פרטית לאתר בזיהוי ראשוני את גופת החייל היהודי. הצוות חילץ את הגופה אחורנית למקום מבטחים שם הם בצעו זיהוי נוסף של החייל. ומשם העבירו את הגופה לקייב.

ביום שישי הובא החייל היהודי ייבגני יאצינה ז"ל לקבורה בקבר ישראל בבית העלמין היהודי בקייב כדת וכדין כחמשה שבועות אחרי שנהרג בקרב.

יהודה משי זהב: "ארגון זק"א שוב הוכיח את נחישותו ודביקותו במשימה לעשות הכל, בכל מקום, בכל זמן, ובכל תנאי להביא לקבר ישראל כל חלל יהודי. וללא החינוך למסירות נפש החב"די של המתנדבים באוקראינה להתעקש בכל דבר של עזרה וסיוע לכל יהודי באשר הוא, לא היינו עומדים במשימה".

הרב אסמן: "לא האמנתי שנצליח, כמה פעמים הרמתי ידיים אך יהודה משי זהב יחד עם מתי גולדשטיין לא היו מוכנים לכישלון המבצע מה שדרבן אותנו להתעקש עד לסיום המכובד והמרגש כשקברנו את החייל ייבגאני יאצינה ז"ל בקבר ישראל".
אוקראינה גופה חייל זקא הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד