כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סקירת שוק: ביצועים טובים במיוחד לדולר

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם סיקור יומי מהנעשה בעולם המט"ח, הסחורות והמדדים השונים

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

סקירת שוק

הביצועים של הדולר היו כל-כך טובים לאחרונה, עד שהוא התחזק בחודש השמינית ברציפות בפברואר. בכך, אנו מתכוונים שהדולר התחזק באופן משמעותי בהשוואה למטבעות העיקריים.

ככל הנראה, מדד הדולר העוקב אחר הדולר מול מטבעות של מדינות איתם ארה"ב נסחרת הכי הרבה, נסחר בשיא הגבוה מזה 12 שנים! המדד מורכב מממוצע משוקלל של הדולר מול האירו, היין היפני, הליש"ט, הדולר הקנדי ואפילו הפרנק השוויצרי והקרונה השבדי. המשקל הגבוה ביותר בממוצע זה שייך לאירו.

אנליסטים לא רואים סיום למגמה זו בעוד הפדרל רזרב מתכונן להעלאת ריבית, בעוד שבנקים מרכזיים אחרים מורידים בריביות או מדפיסים כמויות גדולות של כסף ומזרימים אותו למערכות הפיננסיות, מה שמוריד מערכו.

באירופה, הזרמה זו רק החלה. לכן, אנליסטים במורגן סטנלי צופים כי הצמד יעמוד על 1.08 עד סוף הרבעון ועל 1.05 עד סוף השנה. אנו רואים את השיאים הנמוכים האלה קורים מוקדם יותר, אך גם אם אנחנו טועים, הצמד עומד ליפול מתחת ל-1.1000 החודש, במיוחד לאחר השבירה מתחת לטווח האחרון של הצמד ביום חמישי.

EUR/USD:
היום מדד המחירים למוצרי צריכה עצמית לוקח את הבמה המרכזית. לאחר נתונים חזקים מאוד של הזמנת מוצרים ברי קיימא בארה"ב אנו יכולים לראות מספר גבוה מהצפוי בנתונים. אם אנו צודקים, ה-USD/JPY יכול לפרוץ את הטווח. קו ההתנגדות באזור ה-119.40-70 מונע כל התקדמות לצמד לאחרונה. אם טווח זה ייפרץ, 120.47 (השיא הגבוה בפברואר) הוא היעד לצמד. אחרת, 118.90 יהיה קו התמיכה.

USD/JPY:

אירועי שוק
מדד המחירים לצרכן באירופה (EUR)
@ 12:00 02/03/2015

ככל שהמספר יהיה יותר גבוה, כך האירו יתחזק. האירו צנח רבות בשבוע שעבר, כך שכל קפיצה תהיה אגרסיבית גם היא.

מדד הצריכה הפרטית (USD)
@ 15:30 02/03/2015
זוהי דרך נוספת לחישוב מדד המחירים לצרכן בארה"ב. מדד זה נבנה בהתאם להערכת הרכישות של המוצרים הנרכשים הכי הרבה. ככל שהמספר יהיה יותר גבוה, כך הדולר יתחזק.

מדד ISM – יצרני (USD)
@ 17:00 02/03/2015
כפי שהוזכר קודם, זוהי גולת הכותרת של היום. במידה והנתונים יהיו גבוהים מן הצפוי, הדולר צפוי להרחיב את העליות האחרונות. אחרת, לקיחת רווחים תיקח את המקום.

הנכס החם

קנדה מייצאת הרבה נפט, כיוון וברשותה כמויות גדולות מתחת לאדמתה. עלות הייצור של חבית נוספת בקנדה היא גבוהה. לטענתם של מומחים באזור, מדובר על סביבות ה-40$. עלות זו אינה כוללת השקעה ובנייה של האסדות עצמן. לכן, הצניחה במחירי הנפט פגעה באופן משמעותי בהכנסותיה של קנדה מייצוא נפט ובהשפעות שער החליפין.

באם מחירי הנפט ימשיכו לספוג נזקים, המשולש בטבלה מעל עלול לפרוץ לרמה גבוהה יותר והצמד יוכל להגיע לרמת ה-1.30. אחרת, קו התמיכה הנמוך מבין השניים בנקודה 1.2250 הוא היעד.

ניתוח סחורות
זהב

לפי הגרף, רמת ה-1,190$ הפך לקו התמיכה. העובדה שהנכס נגע בקו זה פעמיים, אך לא שבר אותו, מחזקת את קו התמיכה שצוין. על מנת להמשיך לרדת, הזהב יהיה חייב לפרוץ את קו התמיכה הזה. קו ההתנגדות עומד על 1,219$. באם ייפרץ, הקו הבא יעמוד על 1,234$.

הנתונים החשובים מארה"ב השבוע, כמו המדדים שהזכרנו מקודם, סבירים שיקבעו את כיוון הזהב בטווח הקצר.









קישורים:
להרשמה לקורס ב-TRADE24 - לחץ כאן
זהב סחורות סקירה שוק טרייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד