י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסתיים תרגיל הפתע בהשתתפות אלפי לוחמים

יממה לאחר שהחל, הסתיים התרגיל לבדיקת מוכנות וכשירות, במסגרתו הוקפצו 3,000 חיילי מילואים

הרמטכ"ל אייזנקוט בתרגיל. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אייזנקוט בתרגיל. צילום: דובר צה"ל


בשעות הצהרים (ב) הסתיים תרגיל פתע מטכ"לי לבדיקת כשירות חיילי המילואים. מדובר בתרגיל הגדול ביותר שבוצע בשנים האחרונות, זאת כחלק ממוכנות להסלמה אפשרית בחודשים הקרובים.

בהוראת ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, תרגיל פתע מטכ"לי לטובת שיפור המוכנות המבצעית של צה"ל ובמרכזו פיקוד המרכז, החל אתמול (ראשון) בשעות הצהרים.

במסגרת התרגיל הופעלו מפקדות וכוחות בכלל הזרועות במטרה לשפר את כשירותם המבצעית ומוכנותם להתמודדות מול האתגרים הביטחוניים הקיימים. התרגיל נוהל על-ידי מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף נדב פדן, ובוקר על-ידי מבקר צה"ל, תת-אלוף (מיל') אילן הררי.

גורמים צבאיים מסרו כי התרגיל החל בהפעלת היחידות השונות וכולל גיוס מילואים ממוקד. 13,000 חיילי מילואים קיבלו שיחת טלפון, 3,000 מהם הוקפצו בפועל. במהלך התרגיל נבחנו שורה של נושאים בתחום הכוננות והכשירות. בצה"ל הדגישו כי התרגיל תוכנן מראש ואין לייחס לביצועו משום שינוי כלשהו ברמת הכוננות.

בין היתר תורגלו הפרות סדר, חטיפות חיילים ואזרחים, פגיעה בישובים, עימות עם מחבלי המדינה האיסלמית וכל זאת לצד אירועים של מפגע בודד, זריקות אבנים, בקבוקי תבערה וירי על הצירים.



קצין בכיר בפיקוד המרכז אמר אחר הצהרים עם סיום התרגיל כי מרבית יעדי התרגיל הושגו וכי יש לשפר כמה נקודות ובעיקר בנושא התייצבות אנשי המילואים, "איני זוכר תרגיל כזה גדול בהיקפו, באיכותו ובכמות הפרטים שעימם התמודדנו ולכן בסך הכל אפשר לומר שהתרגיל היה מוצלח".

הקצין אמר כי תורגלו כל האפשרויות 'המונחות על השולחן' ובעיקר תרחישים עתידיים, "אני לא חושב שזה נכון רק לתרחש אירועים שכבר היו. החכמה של הצבא, התבונה של המפקדים ושל מנהלי התרגיל היתה להציב תרחישים עתידיים ולשם כיוונו את פעולותינו".
תרגיל מילואים הקפצה חיילים פתע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד