ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מסביב לעולם: ליקוטי עצות ומסקנות מעשיות לחיי היומיום

שמואל אליאב ליקט עבורכם סדרת עצות עשה ואל תעשה מרחבי העולם: למה אסור לשתות בטיסה, להבריז למסיבה או לביים חטיפה • מדוע חיוני לירות מדי פעם על קשישים, לשתוק כשמוציאים כסף מהכספומט ולתבל ארוחות צהריים משרדיות בפלפל חריף במיוחד • וגם: הפתרון לתעלומת המטוס המלזי

המטוס המלזי
המטוס המלזי צילום: ארכיון

אל תאחרו לימי הולדת:
הזהרו ושמרו נפשכם: אל תאחרו לימי הולדת. ובטח אל תבריזו ממנו.

קחו לדוגמא את הילד אלכס נאש בן החמש מפליימות' בבריטניה, החליט ברגע האחרון שלא להגיע למסיבת יום ההולדת של חברו לכיתה כדי לבקר את סבו. הוא לא העלה על דעתו שזה יסתיים רע מאוד.

לאחר כמה ימים קיבל חשבונית לביתו על סך 15.95 ליש"ט מהורי הילד כקנס על "אי הופעה לאירוע".

הוריו ההמומים של אלכס פנו להורים ונענו שהתביעה רצינית מאוד ובהתאם להזמנה שקיבלו היה להם להודיע מראש שלא יבואו לאירוע.

הילד והוריו נגררו לבית המשפט ועד הרגע לא הוכרע דינם.

אל תלכו לשתות משהו לפני שבדקתם את הדלת
כמה תעלומות והיעלמויות מטוסים, העסיקו בשנים האחרונות את העולם, אז הנה אולי הסיפור שיכול להסביר אותן.

טייס של חברת דלתא הודיע בעיצומה של הטיסה ממינסוטה ללאס וגאס שהוא יצא לרגע מחוץ לתא הטייס ואז ננעל בחוץ ולא הצליח להיכנס לתא הטייס. דלתות המטוסים היום בנויות מטעמי בטיחות עם מנגנון המקשה את פתיחת הדלת של תא הטייס מבחוץ.

במקרה הזה, למזלו הרב של הקברניט, טייס המשנה נשאר בפנים והוא הצליח איכשהו להנחית בשלום את המטוס. המטוס הגיע ליעדו בשלום והנחיתה עברה בצורה חלקה. דובר מטעם החברה מסר כי מדובר בתקרית חמורה מאוד, והיא תיבדק במלוא הרצינות.

אולי זה הפתרון לתעלומת המטוס המלזי: הטייס פשוט יצא לשתות משהו.

אל תגנבו ארוחות צהריים
לא מומלץ לגנוב ארחות צהריים של הקולגות שלכם.

כי הנה מזכירה במשרד בניו-יורק, התלוננה בפני בעלה שארוחות הצהריים שלה - אותן היא מאחסנת במקרר המשרד - נעלמות.

הבעל החליט בארוחה הבאה לתבל את העוף שהכין עם פלפל חריף במיוחד הקרוי "פלפל רפאים" בשל חריפותו הרבה. למחרת נשמעו קולות מכיוון המטבחון ונראתה דמותו של אחד העובדים כשהוא רץ להקיא. מאז נעלמו עקבותיו וגם הגניבות.

אל תפרצו לביתו של אמן לחימה
לפני שאתם מחליטים לפרוץ לבית של מישהו תעשו בירור מוקדם.

ארבעה בריונים פרצו לבית בניו מקסיקו וגילו רק בבית החולים כי פרצו לבית הלא נכון.

השלושה פרצו לביתו של ג'ו טורס, אמן לחימה בן 27, הגר בניו מקסיקו. הם לא ידעו שבעל הבית הוא לוחם מיומן שאמנם מדורג נמוך בטבלה העולמית של הספורט - אבל זה הספיק כדי לשלוח את הכנופיה לבית החולים במצב קשה.

פורץ אחד נהרג, השני נפצע קשה, עוד שניים נמלטו למזלם בזמן. אך נעצרו זמן קצר לאחר מכן. טורס בכל אופן הסתבך עם המשטרה בשל הריגת הפורץ, שלא היה לו כלל סיכוי מולו.

אל תצעקו בקול כשאתם מוציאים כסף מכספומט
כהכספומט שלכם משתגע. תשתקו.

צעיר בדרום פורטלנד שבמיין ביקש למשוך 140 דולרים מהכספומט, כאשר להפתעתו הכספומט התלהב והחליט לתרום לו אלפי דולרים. לא פחות מ-37 אלף דולרים.

האיש צעק בשמחה ומשך תשומת לב של העוברים ושבים ששמו לב לאירוע. המשטרה הוזמנה ועצרה אם האיש עם שקיות כסף והוא נאלץ להשיב את הכסף לבנק. למזלו הבנק העדיף לסגור את הפרשה בשקט ולא להגיש תביעה נגד האיש. אבל האיש למד את הלקח: סייג לחוכמה שתיקה.

אל תביימו חטיפה
כשאתם רוצים לביים חטיפה שימו לב ותוודאו קודם שאבא שלכם לא עובד במשטרה, זק"א או הצלה.

ילד בן 11 מהעיר צ'ינזו דה לימיה פחד עד מוות ממפגש הוריו עם מוריו, וכדי למנוע מהם להגיע לאפיסת הורים בבית ספרו שלח הודעת טקסט לאביו, בה הוא דווח כי נחטף.

"אני נעול בתוך רכב", אמר הילד. אלא שהאב שהיה שוטר במקצועו פיזר מייד התרעה על העניין ועד מהרה התגלה הילד כשהוא בריא ושלם מסתתר בבית נופש של המשפחה.

ולקינוח שתי עצות עשה:
תירו על אנשים קשישים

לפעמים לירות על אנשים קשישים יכול להציל את חייהם. כך גילו שני קשישים בויד ושרלין רוס תושבי מחוז סנדסקי, אוהיו.

בויד בן ה-77 תכנן להבריח עם רובה הציד שלו אווזים שהרעישו באגם סמוך. אבל כשניסה לבדוק את הרובה נפלט ממנו כדור שעבר דרך הארון בו היה היישר לעבר אשתו שנפגעה בצווארה. היא הובהלה לקבלת טיפול בבית החולים, והתברר שמדובר בפצע שטחי ולא מזיק, אלא שבבדיקה גם התברר כי היא סובלת זה זמן מה מהפרעות בקצב הלב, דבר שהיו עלול להביא למותה בכל רגע, והיא עברה טיפול השתלת קוצב לב שהציל את חייה.

אז שימו לב: אם אתם נתקלים בקשישה שמצבה לא נראה שפיר, תירו בה.


עצה מצוינת נגד בדידות

הכפר לנגפולן על שבדיה נורבגיה הוא קטן, כה קטן שגרים בו רק ארבעה אנשים. הם חשו די בודדים, נמאס להם שאין אנשים ככפר והם החליטו להקים מגה קניון במקום.

ההחלטה התקבלה לאחר שנפתח סופרמרקט קרוב לכפר ובו הועסקו 20 עובדים, פי 5 ממספר תושבי הכפר. אחד מהתושבים אמר: "זה רעיון מטורף אבל עכשיו בכל העולם אין קניון בכפר כל כך קטן, אבל זה רק עושה אותנו מיוחדים".

אז אם אתם מרגישים בוודים, נסו להקים ליד הבית קניון גדול. בטח גם תוכלו לקבל שם הנחות.
חטיפה כספומט מסיבה ארוחה שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד