כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'יחד' קיימה כינוס בחירות ענק בבני ברק • צפו

עשרות רבנים ובראשם הגר"מ מאזוז התכנסו אמש לכנס לקראת הבחירות • בפנים: הנאומים והמראות • הערב: כינוס ש"ס ביד אליהו

'יחד' קיימה כינוס בחירות ענק בבני ברק • צפו

מפלגת "יחד" ערכה אמש (ב') כנס בחירות בבני ברק. באירוע השתתפו רבנים, ראשי ישיבות וכוללים המזוהים כתלמידיו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז.

בין השאר השתתפו גם הגאון הרב רפאל כהן ראש מוסדות "יתד התשובה" בצפת, הגאון הרב דוד עידן אב בית הדין "משפט וצדק" בבני ברק, הגאון הרב דוד ישעיה ראש ישיבת "ברכת ה'" בנתיבות, הגאון הרב דוד קרעי רב מושב זמרת, הגאון הרב אדיר עמרוצי רב שכונות בתל אביב, והגאון הרב יעקב כהן, רב הקהילה הצרפתית ברעננה.

את האירוע פתח נציג רשימת יחד לכנסת הרב ששון טרבלסי המשמש כיו"ר המועצה הדתית כפר סבא שסיפר על הקשיים בהם נתקל בשבוע האחרון כשתר אחר אולם לקיום הכנס. "לצערי, כל בעלי האולמות חששו משום שהם מאוימים, אבל הקהל העצום שכאן הוא ההוכחה שלא ניתן לעצור אותנו. הוא ההוכחה שאנחנו יכולים".

חה"כ ויו"ר "יחד" חה"כ אלי ישי אמר: "לאחרונה נחשפנו לסרטון בו נראה ה"חפץ חיים" והתרגשנו. סוד ההצלחה של אותו כינוס גדול היה החיבור בין הקהלים השונים וזו הבשורה שאנו מחדשים היום. קמה תנועה, בראשות ראש הישיבה ששמה לה למטרה לחזק את עולם התורה. לתמוך בעולם התורה ולקרב רחוקים. תנועה קדושה השומרת על עם ישראל ארץ ישראל והתורה הקדושה בלי לגמגם".

"לצערנו הרב יש כאלו שמשיקולים זרים ואינטרסנטיים בחרו לפגוע בכל תהליך ומהלך" אמר אלי ישי, "היום התקשר אלי ברוך, פעיל שלנו מראש העין, ובכה שעבד עד שתיים בלילה לקשט את העיר במודעות ושלטים ובבוקר כשקם הכל נעלם כלא היה. למה אני מספר את הדברים האלה? לחזק את הפעילים שלנו בכל מקום בארץ לא להישבר.

"אני חוזר וקורא לכולם לנשוך שפתיים. לא ניגרר בשום אופן. זה רצון השם אחדות בכל אתר ואתר".

"מרן ראש הישיבה הולך ממקום למקום מעיר לעיר מתוך דאגה אמיתית לעם ישראל לעולם התורה. היום בסקרים מדברים על שישה מנדטים - מאתיים אלף מצביעים ב"ה. כשמרן דיבר על שניים-עשר מנדטים זה תלוי בנו אם נפעל. מרן עליו השלום היה מברך ברכה וכל אשר יעשה יצליח. יכול ישב בטל? תלמוד לומר וכל אשר יעשה".

ישי חשף במהלך נאומו מספר סיכומים מהימים האחרונים וציין: "הקהילה ההודית חתמה איתנו הסכם תמיכה. חתמנו ב"ה גם עם קהילת יוצאי אתיופיה. זה יחד שבטי ישראל כשכולם מרגישים שזה הבית שלהם. אני מתפלל שנזכה לקדש שם שמים".

נציג רשימת יחד לכנסת ברוך מרזל אמר: "אני רוצה להגיד דבר אחד שאני התחברתי פה לתנועה לא הבנתי את המשמעות שלו עד שנכנסתי למטה המרכזי. כשנכנסתי למטה וראיתי את עם ישראל: כיפות סרוגות, שחורות, חסידים, ליטאים הבנתי מה זה יחד שבטי ישראל".

הגאון הרב רפאל כהן אמר: "מרן זצוק"ל כתב לראש הישיבה אתה מחזיר עטרה ליושנה. רואים את העטרה חוזרת ליושנה. מרן ראש הישיבה מאחד את כולנו. פעם הוא אמר לי שאילו היינו עושים חשבון לכיפות סרוגות ואחרות כמה תלמידי חכמים היינו מונעים שיצאו מישיבת כסא רחמים. הרבה אנשים שאלו אותי אתה מצביע אלי ישי? אני משיב להם שאני מצביע לרב מאזוז והוא ידע לבחור את אלי ישי: מרן עליו השלום אמר עליו בכל ביתי נאמן הוא".

ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז נשא דברים באריכות התייחס בדבריו לחיבור עם "עצמה יהודית" ואמר: "ברוך מרזל משמיים הכניסו אותו לכנסת כנגד אותה חברת כנסת ששמה בגימטריא המן. אנחנו מתמקדים במאחד ולא במפריד למרות חילוקי הדעות גם אדם חילוני יש לו אמונה ושאיפתנו לקרב אותם באמצעות החיבור הזה. חב"ד הניחו תפילין למיליון יהודים בכותל המערבי יש להם זכויות בלי סוף.

"גאולת פורים התחילה ב"לך כנוס את כל היהודים" ואני מרגיש פה את תחילת הגאולה כשכולם מתכנסים אל פונדק אחד במטרה לחזק את עולם התורה. יש עשרים וחמישה חוקים בדרך שרשומים אצלי שמטרתם פגיעה בעולם התורה והיהדות ואנחנו חייבים לעצור אותם".





















שס יחד אלי ישי מאזוז רפאל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד