כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סקירה יומית: שימו עין על מחיר הנפט

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

סקירה יומית: שימו עין על מחיר הנפט

סקירת שוק
מספר נתונים גבוהים מהצפוי באירופה הצליחו לחזק את היורו אל מעל רמת השפל, שנקבעה בליל פתיחת השוק ביום ראשון קרוב לרמת ה-1.1160. ה-EUR / USD עומד כעת בפני קו התנגדות הנמצא קרוב לרמת 1.1280. רמה זו שימשה בעבר תמיכה לצמד. זאת, בזמן שהוא נסחר בתוך משולש שבסיסו היה ברמה הזאת. תמיכה זו החזיקה מעמד לאורך חודש פברואר, ולכן זאת הרמה שיש לעקוב אחריה השבוע. אם רמה זו תצליח לבלום את שוורי ה-EUR, כפי שאנו מצפים שיקרה, הצמד עשוי לרדת עד רמת 1.11, שהיא רמת השפל של השנה. אולם, אם שוורי ה-EUR יוכיחו שהם עדיין חזקים, הצמד ככל הנראה יעלה ויבחן את רמת ה-1.1370.

"אם קו ההתנגדות של 1.1280 יחזיק מעמד, יהיה זה סימן שקו תמיכה חשוב הופך לקו התנגדות. הדבר יהווה סימן שלילי מאוד לצמד," אמר אנליסט טכני בבנק שוויצרי בלונדון.

השבוע (ביום חמישי) תתקיים הפגישה החודשית של הבנק המרכזי של אירופה. מריו דראג'י, נגיד הבנק המרכזי האירופי, ינאם לאחר הפגישה. הוא אמור לספק לנו מידע נוסף על תכנית ה-QE (הקלה כמותית) של הבנק. התכנית מתחילה בחודש הזה ואמורה להחליש את ה-EUR כנגד עמיתיו, בדיוק כמו שתכנית ה-QE של הפדרל רזרב בארה"ב החלישה את הדולר בין השנים 2009-2013. תכנית ה-QE של הפדרל רזרב הביאה את ה-EUR / USD עד 1.40 במאי 2013. האם אתם חושבים שתוכנית ה-QE של הבנק המרכזי של אירופה תשפיל את הצמד עד רמת השוויון?

הדולר עצמו נסוג לעומת העיקריים לקראת הנתונים הקריטיים בארה"ב השבוע. ביום רביעי יתפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר השרותים, וביום שישי יגיע התור של נתוני התעסוקה. נתונים אלה עשויים להביא להרבה תנודתיות בשוק. מכאן, שסוחרים צמצמו פוזיציות לונג בדולר לקראת הנתונים.
אם הנתונים יהיו חיוביים, ל-USD / JPY יהיה פוטנציאל לפרוץ את הטווח שלו. 120.40 הוא קו ההתנגדות שהצמד חייב לפרוץ על מנת להתקדם.

אירועי שוק
הכרזה בנושא הריבית (AUD)
@ 5:30 03/03/2015

האנליסטים צופים שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) יחתוך את הריבית. אם ה-RBA ישאיר את הריבית בעינה, ה-AUD / USD צפוי לעלות. אחרת, הצמד עשוי ליפול, כי לא כולם מצפים לקיצוץ.

מדד מנהלי הרכש - בנייה (GBP)
@ 11:30 03/03/2015
מדד מנהלי הרכש מודד את הפעילות הכלכלית. אם הנתון יצא גבוה מהצפוי, ה-GBP אמור לעלות לעומת עמיתיו. אחרת, ה-GBP צפוי לרדת.

תוצר מקומי גולמי (CAD)
@ 15:30 03/03/2015
הצמיחה במשק היא פרמטר חשוב מאוד. אם היא גבוהה, המטבע מתחזק. לפיכך, אם הנתון יכה את הצפי, ה-CAD עשוי לעלות. אחרת, ה-CAD אמור ליפול.

הנכס החם

מחר תתקבל החלטת הריבית בקנדה. אם הריבית תרד, הצמד אמור לפרוץ את קו ההתנגדות. אם כך יקרה, הצמד עשוי לזנק ביותר מ-300 פיפס (הגובה של המשולש) לאחר הפריצה. אחרת, קו התמיכה של 1.2380 הוא היעד.

אם הבנק המרכזי של קנדה יחתוך את הריבית, יתכן שנראה בקרוב את הצמד נסחר ברמת 1.30.

ניתוח סחורות
נפט

הנפט ממשיך להיסחר בטווח. הטווח נמצא בין 53.35$ ל-48.75$. גודל הטווח הוא בערך 5$. לכן, כאשר הוא ייפרץ, הנפט עשוי לנוע בעוד 5 דולרים עם כיוון הפריצה.

אתמול הזהב השחור קפץ, למרות שמדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב, רשם ירידה.









קישורים:
להרשמה לקורס מקצועי - לחץ כאן
סקירה יומי בורסה השקעות זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד