י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו בקונגרס: "שוב קם המן להשמיד אותנו" • צפו

"מחר נקרא על המן שביקש להשמיד את העם היהודי - היום זה שוב קורה" • צפו בנאום ההיסטורי של נתניהו בוושינגטון

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"גם אם נצטרך לעמוד לבדינו מול אירן, נעשה זאת, אבל אני יודע שאמריקה תעמוד לצידינו", כך אמר ראש הממשלה בנאומו ההיסטורי בקונגרס.

ראש הממשלה פתח את נאומו בהתנצלות, שהינו מודע שהנאום שלו היה נושא למחלוקת. הוא הודה לחברי הקונגרס ולנשיא אובמה על עזרתם לישראל.

"מחר נקרא במגילת אסתר", אמר נתניהו, "על מזימת שר פרסי להשמיד את העם היהודי. המזימה סוכלה והעם ניצל. כיום שוב באיראן יש שרוצים להשמיד את ישראל. מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי מצייץ שעל ישראל להיות מושמדת. באיראן אין אינטרנט חופשי, אבל לו יש תמיד הזדמנות לצייץ ולאיים עלינו. תקשיבו לחסן נסראללה מנהיג חיזבאללה שאמר: "אם כל היהודים הגיעו לישראל, זה יחסוך לנו לרדוף אחריהם בכל העולם'".

"המשטר האיראני הוא לא רק בעית היהודים כמו שהנאצים לא היו רק בעית היהודים. איראן מאיימת על שלום על כל העולם. כדי להבין מדוע נשק גרעיני אצל איראן מסוכן, צריך להבין את טבע המשטר. מדובר באיסלאם קיצוני".

"איראן שולטת בארבע ערי בירה - טהרן, ביירות, דמשק וצנעא. לפני שנתיים נאמר לנו לתת לנשיא רוחאני ולשר החוץ זריף את ההזדמנות להביא שינוי ומודרניזציה לאיראן. אבל אין שינוי, רוחאני רודף נוצרים, כולא עיתונאים ומוציא להורג יותר אסירים מבעבר.


"דאעש ואיראן, שניהם מתחרים על הכתר של האיסלאם הקיצוני. אחת מכנה את עצמה הרפובליקה האסלאמית והאחר מכנה את עצמו ה'ח'ליפות האיסלאמית'. איראן ודאעש, שניהם איסלאם קיצוני. לנצח את דאעש כדי לאפשר לאיראן נשק גרעיני זה לנצח בקרב אך להפסיד במלחמה. אי אפשר לשתף פעולה עם איראן במלחמה נגד דאעש. כי במקרה הזה, "האויב של האויב שלך - הוא האויב שלך".

"לפני שחותמים הסכם עם איראן יש לדרוש ממנה להפסיק לאיים על השמדת ישראל. אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, שתתנהג כמדינה נורמלית".

עסקה רעה
"העסקה הזו לא תמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אלא סוללת את הדרך שלה אל הפצצה. לא צריך מידע סודי על ההסכם, אנחנו יודעים לבטח שכל עסקה עם איראן תכלול שני ויתורים לאיראן. הראשון יאפשר לה לשמר את התעשייה הצבאית שלה, כך שתוכל להעשיר אורניום ופלוטניום. השני הוא שבעוד עשור יוסרו הסנקציות.

"איראן הוכיחה שוב ושוב כי לא ניתן לסמוך עליה. ויתור נוסף עשוי להעלות סכנה גדולה יותר - שאיראן תשיג פצצה, משום שבתוך עשור יפוג תוקפו של הסכם הגרעין. התומכת הגדולה ביותר של הטרור תהיה במרחק שבועות מהשגת נשק גרעיני עם לגיטימציה בינלאומית. איראן תוכל לירות את הטילים האלו לכל מקום בעולם, אפילו לארה"ב.

"המשטר האיראני לא ישתנה. איראן לא תהיה פחות אגרסיבית כשהסנקציות יוסרו. למה שהמשטר הרדיקלי של איראן ישתנה לטובה? איראן תהיה יותר אגרסיבית. העיסקה תוביל למירוץ חימוש במזרח התיכון.

"לפני ביטול הסנקציות העולם צריך לדרוש מאיראן שלושה דברים: להפסיק את האגרסיביות שלה נגד שכנותיה במזרח התיכון, להפסיק לתמוך בטרור מסביב לעולם ולהפסיק לאיים על ארצי, ישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם.

"אם מעצמות העולם מוכנות להתעקש על כך שאיראן תשנה את התנהגותה לפני שיחתמו על עסקה, הן צריכות להתעקש גם שאיראן תשנה את התנהגותה לפני שתוקף העסקה יפוג. אם היא תעשה זאת, ההגבלות יוסרו, ואם לא, ההגבלות יישארו בתוקף. אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית, שתתנהג כמו מדינה נורמלית. במשך יותר משנה נאמר לנו ששום עסקה עדיף על עסקה רעה. זו עסקה רעה, רעה מאוד, ועדיף לנו בלעדיה.

"נאמר לנו שהחלופה היחידה לעסקה כזו היא מלחמה: זה לא נכון. החלופה לעסקה כזו היא עסקה טובה יותר שלא תאפשר לאיראן דרך קלה לפצצה".

"נמצא איתנו היום ניצול השואה אלי ויזל", אמר נתניהו ופנה אליו, "עלינו לומר "לא עוד". הלוואי והייתי בטוח שהשיעור ההיסטורי נלמד, אני יכול רק להבטיח את זה: הימים בהם העם היהודי היה פסיבי בפני איום השמדה נגמרו. בפעם הראשונה במאה דורות, העם היהודי יכול להגן עצמו. זוהי הסיבה שכראש ממשלת ישראל אני יכול להבטיח לכם דבר נוסף: גם אם ישראל תצטרך לעמוד לבדה מול אירן, נעשה זאת. אבל אני יודע שישראל לא עומדת לבד, אני יודע שאמריקה עומדת לצד ישראל, אני יודע שאתם עומדים לצד ישראל.

"מולי, כאן למעלה, נמצא דיוקנו של משה שהוביל את העם היהודי לארץ המובטחת. ולפני שהם נכנסו לארץ הוא נתן לעם היהודי מסר: "חזקו ואמצו אל תיראו ואל תערצו מפניהם". יברך הא-ל את ישראל ואמריקה".

בסיום נאומו זכה נתניהו לתשואות ממושכות.
נתניהו קונגרס שידור בית הנבחרים ביינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד