כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרצוג: "אחרי הנאום, ביבי וישראל נשארו לבד"

התגובות הפוליטיות: בימין מברכים על נאום נתניהו, בשמאל מגנים • הרצוג: "הנאום - חבלה קשה ביחסי ישראל ארה"ב"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, בתגובה לנאום נתניהו: "בניגוד לכל התחזיות הקודרות, ראש ממשלת ישראל התקבל בחום על ידי אולם מלא, בישיבה המשותפת של הקונגרס והסנאט, וזכה למחיאות כפיים סוערות. חשוב מכל: ראש הממשלה הבהיר את סכנת האיום האיראני, הן על ישראל והן על העולם כולו! אני מביע תקווה שתהיה זו נקודת מפנה בכל היחס כלפי הסכם עתידי עם איראן״.

יו"ר מפלגת יחד ח"כ אלי ישי הגיב: "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב״ה מצילנו מידם. אני שמח שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אזר אומץ להשמיע קול צלול ונחוש בעידן של חולשה בו מנהיגים בעולם החופשי חותרים בכל מחיר להסכם עם איראן. אני מקווה שהקונגרס והציבור האמריקני ידרוש ממנהיגיו לאמר לא להסכם רע עם איראן. אני נרגש מתמיכת הקונגרס ומחיאות הכפיים להם זכה ראש ממשלתנו. ארצות הברית, כמנהיגת העולם החופשי, חייבת לחתור לפתרון אמיתי שישים קץ לגל הטרור השוטף את העולם ולסכנת הפיכת איראן למדינת סף גרעינית".

השמאל לעומת זאת תקף את הנאום. ויו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג הגיב כי: "אין ספק שראש הממשלה נתניהו נואם יפה. אבל הנאום לא ישפיע על ההסכם המתגבש. האמת הכואבת היא שאחרי מחיאות הכפיים, נתניהו נשאר לבד. הנאום הזה הוא חבלה קשה ביותר ביחסי ישראל וארה"ב. הוא לא ישנה את עמדת הממשל ורק ירחיב את הקרע עם ידידתנו הגדולה ובת בריתנו האסטרטגית. קרע שאת המחיר שלו נשלם כולנו".

ראשי הרשימה הערבית המשותפת הגיבו כי, "תכני הנאום של נתניהו מוכחים שהוא אינו מחדש דבר וממשיך להגיד אותם דברים ולהטיף מוסר לעולם, ואין לו מסר מלבד הפחדות ואיומים. אין הבדל בין עמדתו של נתניהו לבין עמדתם של שאר המפלגות, והרשימה המשותפת היא היחידה אשר תומכת במזרח תיכון נקי מנשק גרעני, לרבות בישראל, כך שכל ההתנגדות לנאומו של נתניהו הינה רק למראית עין והיא על הדרך ולא על המהות".



נתניהו ארהב ישראל וושינגטון שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד