י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ימים לפני הניתוח: הגר"י פינטו פותח את סגור ליבו

הרב יאשיהו פינטו המאושפז בבית החולים, התראיין ל'מעריב' כמה ימים לפני ניתוח גורלי שאותו יעבור • העניק התייחסות נדירה לחייו הפרטיים ולתחושותיו • גם הרבנית שתחי' השתתפה בשיחה

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הצפוי לעבור בימים הקרובים ניתוח מורכב, העניק ראיון ל'מעריב'. הרב צפוי בשבוע הבא לעבור ניתוח להסרת גידול סרטני במוחו. ניתוח מסובך שצפוי לארוך שעות ארוכות. החסידים חוששים לחייו.

כך גם, בבדיקה שנערכה מספר ימים לאחר סיומו של הראיון, התברר כי סרטן ערמונית בו לקה, התפשט. הרב החל בטיפולי כימותרפיה אינטנסיביים והוא מרותק לכסא גלגלים. בשל כך ניתוח הראש שנקבע נדחה.

במהלך הראיון נשאל הרב האם הוא מפחד?

הרב ענה: ״פחד זה דבר מורכב, התורה מביאה שני אמרות על פחד, אמרה אחת: אשרי אדם מפחד תמיד, ואמרה שניה: פחדו בציון חטאים. איך שני האמרות האלו מסתדרות? פחד שמזהיר את האדם הוא הוא טוב. פחד שמשתק את האדם הוא רע. משתדלים להיות עם עיניים פקוחות ולהשתמש בפחד לצד החיובי שבו״.

הרב התייחס גם לאירועי הטרור באירופה ואמר: ״אנחנו לא חושבים שיש אנשים שחושבים ומתכננים לפגוע, אנחנו מאמינים שזה נסיון מהקב"ה שיעבור וזה חלק מהניסיון״.

״מסופר על צדיק גדול שכל חייו היה חולה במחלות קשות ותמיד חשבו שהוא עומד למות ובסוף הוא האריך ימים יותר מכולם. שאלו אותו: איך הארכת ימים? ענה אותו צדיק: בכל פעם שסיימתי מצווה או לעשות מעשה טוב מיד התחלתי דבר חדש, בע"ה זה זמן להתחיל דבר חדש מיד״.

אחד העוזרים סיפר על ההחלטה של חלק מהדמוקרטים שלא להגיע לנאומו של נתניהו בקונגרס. הרב מסביר שההתנהלות הזו רק ממאיסה את ישראל בדעת הקהל. ״הבעיה היא שהיחסים עם ישראל מתחילים להיות סיפור רחוק ומטריד״, אומר הרב, ״העולם השתנה, אנשים עסוקים יותר בעצמם וכל מה שמפריע לשקט ולמנוחה שלהם רק זה מטריד אותם״.

הרבנית גם היא התראיינה ואמרה כי, ״החיים של כבוד הרב זה נתינה, זה אהבה וזה עזרה, היו אנשים באמריקה ובמקומות אחרים שניצלו את האהבה ואת הטוב לב וחולשה שהייתי אחרי לידה, למקומות לא טובים. לא סתם הקימו את מח"ש לחקור שוטרים ולא אדם חוקר את עצמו. אני בטוחה שיום אחד מישהו יקום ויספר את האמת, הכאב והפגיעה הקשה שפגעו בנו אני בטוחה שלא תלך ריקם״.

״הדבר שיכול להגדיר את החיים שלי ושל כבוד הרב ושל המשפחה שלנו זה סיפור של הפעם הראשונה שראיתי את כבוד הרב״, משחזרת הרבנית פינטו, ״לפני 21 שנה הייתי בחורה בת 20, ערב ראש חודש אלול הגעתי מטיסה ארוכה מארגנטינה לשידוך שהשדכן היה הרב שמואל אויירבך, ידעתי שזה הבחור המיוחד ביותר בעולם הישיבות, תלמיד חכם גדול, בעל מידות מיוחדות וכולם אמרו שיש לו קסם אישי שאי אפשר לעמוד מולו".

"הגעתי מתרגשת לפגישה, באיחור של רבע שעה, כבוד הרב הגיע עם בחור שמלוה אותו ואומר לי: 'האם זו את רבקה', אמרתי לו כן ואז הוא אמר לי: 'תבחרי מקום איפה לשבת או איפה לעמוד אם את רוצה, רק שתדעי שיש לי חום גבוה, אני רואה הכל מטושטש, האוזניים שלי סתומות וכל מה שאני מדבר אני לא אחראי, הפגישה נמשכה חצי שעה. אחרי כמה ימים שהייתה פגישה שניה, הפגישה התארחה בבית של ההורים של כבוד הרב ואז בכניסה לבית של ההורים כבוד הרב אמר לי: ודאי את מתביישת ומתרגשת. אני אעשה את הכל שזה יגמר מהר ושלא תרגישי לא בנוח, כשיצאנו מהפגישה כבוד הרב אמר לי: אם את רוצה להתחתן אני מסכים אבל יש לי תנאי אחד שהדבר הראשון בחיים שיהיה לנו לפני משפחה זה כלל עם ישראל, נמסור נפש על כל יהודי לפני חיי משפחה ולפני ילדים".

"בשבע ברכות השלישי", היא ממשיכה לספר, "כבוד הרב יצא להתפלל מנחה, מגיעה השעה 23:00 בלילה והוא עוד לא מגיע. המשפחות לחוצות, שבע ברכות, כבוד הרב מגיע ב-11 בלילה, כששאלו אותו איפה הייתה, אמר: "הייתי בשיעור תורה שהייתי צריך למסור. בשבת חתן כבוד הרב שידך שידוך בין חבר מהישיבה ובין בת משפחה שלו, במוצאי שבת כבר כל הנדוניה שהבאתי לא הייתה, כבוד הרב שם את הכל במזוודות ומסר לזוג החדש שיהיה להם במזל טוב״.
הרב פינטו מעריב טיפול שולה זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד