י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"בוז'י הרצוג התחנך אצלינו - הוא מחוייב לנו"

אהוד בנדל, חבר תנועת מר"צ ומי ששימש שנים ארוכות כנשיא התנועה הקונסרבטיבית, חושף ב'בחדרי חרדים' את הקשרים ההדוקים בין התנועה ליו"ר ה'מחנה הציוני' בוז'י הרצוג • "הוא התחנך בארצות הברית במוסדות התנועה, יש לו זיקה חזקה אלינו" • "הוא רואה את עצמו מחוייב לנו וסייע לנו בתפקידו כשר השיכון ושר הרווחה" • ואיך נוצר הקשר ביניהם? בוז'י בשירות הקונסרבטיבים - פרק שישי

אהוד בנדל
אהוד בנדל


"בוז'י הרצוג התחנך במוסדות התנועה הקונסורבטיבית והינו בעל זיקה הדוקה לתנועה וסייע לה רבות", כך מעיד ל'בחדרי חרדים' אהוד בנדל, מי שכיהן בעבר במשך שמונה שנים כיו"ר התנועה הקונסרבטיבית בישראל.

"בוז'י", מספר בנדל, "גדל והתחנך בארה"ב כשאביו היה שגריר באו"ם, והוא התחנך במוסדות של התנועה הקונסרבטיבית. מאז שמר על קשר מאוד הדוק עם התנועה.

"לכן בוז'י מכיר היטב את התנועה - בניגוד לרוב המנהיגים הפוליטיים הישראלים שאינם מכירים הוא יודע ומכיר את התנועה מקרוב ובאופן אינטימי. הוא לא ניזון מתוך שמועות".

בנדל, הינו יליד הארץ הראשון שהיה לרב קונסרסטיבי, ושימש כנשיא התנועה במשך שמונה שנים. הוא חבר תנועת מר"צ והתמודד על מקום ברשימתה. כך גם הינו פעיל זכויות אדם, היה המזכ"ל המייסד של "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם", העוסק בהגנה על זכויות פלסטינים ומיעוטים. כמו כן, היה חבר הנהלת "בצלם".

ההכרות בין השניים הייתה בשנת 1998, בעת שהרצוג כיהן כמזכיר הממשלה, ובנדל משחזר: "באותן שנים, הייתה סערה על רקע הרצון של התנועה לקיים תפילות מעורבות בכותל המערבי. קבוצות שלנו הגיעו בתשעה באב וערב שבועות לקיים תפילות ללא מחיצה והמשטרה גירשה אותנו.

"בוז'י הרצוג בתפקידו כמזכיר הממשלה, פנה אלי והציע את הפתרון של תפילה בכותל הדרומי. זה לא היה פשוט עבורינו לקבל את זה, אבל בסופו של דבר קיבלו את זה. הוא גם נתן לנו ספר תורה, שאמר שהוא קיבל אותו מידי הרב הראשי הרב אליהו בקשי דרון. הספר הזה משמש אותנו בתפילות שלנו.

"הוא באמת גילה את הרצון שלו להכנס לעובי הקורה ולמצוא דרך להשכין שלום. אנחנו מכירים לו תודה על כך".

גם בתפקידיו האחרים, מספר בנדל, המשיך בוז'י לסייע לקונסרבטיבים. כפי שכבר נחשף ב'בחדרי חרדים', פעל כשר השיכון להקצאת מבנים לתנועה: "בזכותו קיבלנו מבנים וזה היה מאוד חשוב לו. גם כשר הרווחה המשיך וסייע לנו".

"בוזי הרצוג", מסכם בנדל, "מבחינת התנועה הקונסרבטיבית, הוא אדם שמכיר את התנועה. הוא מכיר אותנו וגם הוכיח את מחויבותו לנו. הוא אמר את הדברים האלו בצורה הברורה ביותר - בוז'י מעיד על זה בגאווה".

בתגובה לתחקיר 'בחדרי חרדים', ולטענות על קשריו עם הרפורמים והקונסורבטיבים, נמסר מטעם לשכת הרצוג כי: "לצערנו הדברים והפרטים שצוטטו ותוארו בכתבה מלאים עיוותים ואינם תואמים את עמדתו של הרצוג ולא את עמדת המחנה הציוני ועמדותיו בנושא ידועות ומפורסמות ברבים".
קונסרבטיבים שר השיכון שר הרווחה מבנים רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד