כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

איך בריסק 'עשה קופה' מקמפיין יהדות התורה?

וגם: מתנת היומולדת של דרעי, הבדחן הפרטי של ישי, מי חטף מכות ומי נזקק לתספורת • ויש גם פינת חידות מורחבת

איך בריסק 'עשה קופה' מקמפיין יהדות התורה?

רגע לפני שהוא שוקע בגילופין, לאחר שסיים לסקור את רשימת בקבוקי היין והמשקאות שמחכה לו - אצל האומללים שטרם הבינו שלייבל'ה מתכנן להתארח אצלם ביומיים הקרובים, התיישב לייבל'ה להכין את המדור המקוצר במעט, כדי להיכנס לאווירת היום מתוך שמחה של מצווה.

ונפתח במשוקם אריה דרעי שהופתע בשבת האחרונה על ידי בני משפחתו, שחגגו את שמחת יום ההולדת של אב המשפחה. כמתנת יום ההולדת דאגו החברים לפנק את אריה במכתבי ברכה חמים מכמה ראשי ישיבות, בהם ראש ישיבת חברון רבי דוד כהן, ראש ישיבת עטרת ישראל רבי ברוך מרדכי אזרחי וראש ישיבת אור ישראל רבי יגאל רוזן. לייבל'ה מאחל מזל טוב. מתנה של ממש קיבל דרעי היום בהולדת נכדו, בן לבנו יענקי.





ואילו המתחרה שלא נגרר, זכה לסיור של הבדרן החרדי ר' אבא טורצקי התומך ב'יחד' שאף ביקר במטה הבחירות. טורצקי לא התאפק והצחיק את האיש המתוח. כך זה נראה.





איש ההסברה הש"סי אושי מדינה, נצפה במוצ"ש האחרון דווקא אצל הקולגות מג'. לייבל'ה מקווה שאושי היה שקוף כדבעי, כדי שהבוס לא יכעס.





וכדרכנו בקודש מילה גם על האחות האשכנזית: המועמד ל'שמיני' איזי סורוצקין וחבר מועצת עיריית חדרה ובעל הטור הפופולארי בנצי נורדמן חלקו עוגה משותפת במהלך סיור.





אתמול השתתף לייבל'ה בפתיחת המטה החסידי של יהדות התורה בירושלים, והאזין ברוב קשב לנאומו הלוהט של המ"מ הירושלמי יוסי דייטש, אלא שאז הסתיימה החגיגה בגור, וליצמן זרם בראש גייסותיו למעמד, תוך שהוא קוטע קלות את הדברים המרגשים.





ובאותו מעמד: אחרי שישראל אהרן בוקשפן, האיש והאגדה, מנע מחיים רבינוביץ הזנב של אייכלר לשבת בפתיחת המטה החסידי, כדי "שלא יראו שיש מישהו בלי כובע", עשו השניים סולחה למצלמה.





ואחרון בפוליטיקה: האם הבוחש הנודע ורב הסלבס מרדכי חסידים שוקל חבירה לליכוד? לידי לייבל'ה הגיע תיעוד של חסידים מאמץ את ידו של שר הביטחון בוגי יעלון.



פינת התקשורת: איך בריסק הרוויח מקמפיין יהדות התורה?
צמד העיתונאים אהובי המדור והטוויטר שמעון יאיר ברייטקופף ואריה ארליך נצפו בתחילת השבוע בעיר אלעד בסיור עם ראש העיר פרוש וחברים. לייבל'ה בטוח כי השניים התרשמו מהעיר בצורה יוצאת דופן, בפרט לאחר היתרה בחשבון התקציב השנתי.





עוד בעניין ארליך: לאחר הפתיחה המרשימה של מאפיית מאמ'יס בכיכר השבת בירושלים, הגיע השבוע בעל כפולת העמודים לבחון את החלות בסגנון אמריקאי מקרוב...





במערכת 'יתד נאמן' היו שקועים ביום חמישי בערב ככל הנראה יתר על המידה במלאכת הקודש של הסדרת מקומות הרבנים ב'קול קורא' למען יהדות התורה שפורסם למחרת. המחיר: הכנסת ידיעת יח"צ כפולה לבנק מרכנתיל. המרוויח הגדול: משרד הפרסום בבעלות איסר בריסק.





האיש האחראי במערכת המבשר, יענקי פרוש, יצא לחו"ל, ומי ששיגר אליו מייל קיבל את התשובה הבאה: "אני בחו"ל בימים ח' י"ג אדר תשע"ה בענייני המבשר, נא לפנות למשה פרוש דרך מזכירות המערכת". לייבל'ה פנה ונעזר כתמיד - למרות ההכנות למשתה היין הגדול בבית ברחוב חזון איש בבני ברק.

ואפרופו אנשי תקשורת בחו"ל: אלי פלאי, מו"ל משפחה, המריא לחופשה בשוויץ עד לאחר שבת, כנראה בכדי להימנע ממחלוקת גדולי ישראל בנושא חגיגת פורים בשכונת רמות בירושלים.

ויש גם מי שלוקח את פורים בצורה יוצאת דופן: יואל וקסברגר ממלכות עם ענקי היצירות, נצפה על ידי הצלם לרר בהכנות אחרונות לחג. לייבל'ה גילה כי וקסברגר זכה לשווק את תמונתו הנדירה של בעל ה'החתם סופר' שנחשפה לאחרונה והיא תימכר בהעתק מדויק.





השבוע הופתע לייבל'ה לטובה מתוכנית האקטואליה החדשה 'מדברים בחירות' ברדיו 'קול חי' בהגשתם של בצלאל קאהן ודוד חכם. אך יותר מהתוכנית עצמה הוא הופתע מהעורך שלה יעקב גרודקה, שהביא תוכנית בחירות אקטואלית, מרתקת ונושכת כאחד [טוב, אחרי שלייבל'ה שמע שוב את הראיון עם לבני, לא בטוח ש'נושכת' היא המילה המתאימה]. ואם כבר גרודקה, אז השבוע הוא גם קיבל את התואר 'בוגר הבצפר', לאחר שסיים קורס פרסום ושיווק – יח"צ ודוברות יחד עם כל מחזור 6 אצל דובקין. בהצלחה.



מה הבטיח אבוטבול ללעלוב?
אם תהיתם למה הרב הראשי לישראל נראה קצת מדוכדך בימים האחרונים, הרי שזה בגלל פרישתו [הזמנית?] של דוברו המסור ירח טוקר. לעת עתה ימלא את מקומו פנחס טננבאום.

לאחר שבעת ימי האבל - מעט שמחה: עמי מימון מונה למנהל תוכניות הבידור ברדיו קול ברמה.

לרגל היארצייט של סבו הרה"צ רבי נפתלי חיים אדלר זצ"ל מדז'יקוב ויז'ניץ, עלה הבעל מנגן מאיר אדלר לקברו יחד עם הדוד מרחובות. לייבל'ה תיעד את בעל הקלידים בשבילי בית החיים.





הנגיד נחמן בנשעיה, היו"ר של אגודת ישראל במודיעין עילית ואיש ברסלב, הגיע לחגוג בהכנסת ספר תורה של חב"ד שנערכה בשכונת ברכפלד.





ובביתו של הנגיד ר' שמואל הלפרין בבני ברק, התכנסו במוצאי השבת האחרונה עשרות נגידים ושועי עולם, ובהם ראשי הערים החרדיות אבוטבול, זייברט, פרוש ורובינשטיין, וכמובן האבא מאיר, לדינר הכנה לקראת הדינר הענק של חסידות לעלוב בתחילת החודש הבא. כטוב ליבו ביין, הבטיח אבוטבול "כמה מיליונים טובים" לחסידות.



מן הגורן ומן היקב
בהכנות אחרונות לפורים, הגיע הצלם משה גולדשטיין למעדני זהבה ותיעד את האיש וההערינג מוטי כהן (שאגב גם נסע בשבת האחרונה ללאונרדו פלאז'ה, טוב נו ברוך ה', ברוך הימל ביקש) ותיעד את הנעשה.





ואפרופו לאונרדו פלאז'ה בירושלים, שם חגגו בשבת האחרונה נגידי ארגון החסד 'רפואה וחיים' שבהנהלת המנכ"ל ברוך הימל, שהביא את המיטב ואירח נגידים, זמרים ובדחנים כמו שצריך. במוצ"ש הגיע גם רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר לשמח עם הילדים.





ויש גם מי שקיבל הוראה להוריד את בלוריתו: הכתב צביקה גרוניך הגיע להתברך בבית הגר"ח קנייבסקי, ויצא עם הכרעה ברורה לבקר אצל הספר.





ועוד עיתונאי, שמוליק אברהם, נצפה כשהוא בוחן את מגזין 'ליברל' ורוכש אותו בחנות סטימצקי. לייבל'ה הנציח.





וביום שישי שעבר צעד לייבל'ה ברחובות ברכפלד, שם פגש בקופה בזול בשפע את פעיל 'דגל' צביקי לוי הרוכש את מצרכי השבת.





ומיד לאחריו פגש לייבל'ה את חבר מועצת העיר נחמן ניימן צועד עם בנו במרכז המסחרי תוך שהוא מסביר לכולם על פעילות יהדות התורה בבחירות.





סופ"ש האחרון, אמן הקלידים אבי דרור שם פעמיו אל טרמינל 3. היעד: לונדון. המטרה: חנוכת בית מדרש. על הצד האמנותי הופעה מלאה מיוחדת של ענק הזמר החסידי מרדכי בן-דוד, כשאותו מלווה דרור על הקלידים וחיים קירשנבוים עם מיטב כלי הנשיפה.



פינת המזל טובים:
לחה"כ וסגן השר לשעבר איציק כהן מש"ס לרגל שמחת נישואי בתו אמש באולמי נוף ירושלים. כהן שתכנן את שמחתו מראש, לא ציפה שהכנס ביד אליהו יהיה בדיוק 'בו ביום'. לפחות הראשל"צ הגר"י יוסף שאינו מתערב בבחירות הגיע לחתונה.





לחבר מועצת עיריית מודיעין עילית יהודה שם טוב מ'בני תורה' לרגל שמחת הולדת בנו בשבת האחרונה.

לעורך הדין משה יצחק אוסדיטשר לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב ישראל זיסקינד מבחירי ישיבת בית מתתיהו. שמחת הוורט נחגגה אמש בבית אבי הכלה בבני ברק בהשתתפות המונים שהגיעו לאחל מזל טוב. לייבל'ה יודע ותמיד אמר שכשמישהו סועד על שולחנו של אוסדיטשר במשך שלש שנים ואף אכל עמו צ'ולנט הוא יהיה לבסוף חתנו. לשמחה הגיע גם הרב אברהם אליהו וואזנר, נכדו של הגר"ש, שהביא דברי ברכה בשם הסב.





ומזל טוב לעסקן הויז'נצאי שמוליק שוק מאשדוד - הצמוד של יענקי טסלר ועל הדרך מנהל מטות, דואג לנסיעת הרבי מויז'ניץ לאוקראינה וגם שומרי אמונים אשדוד - ‏לרגל שמחת הולדת הבן הבוקר.

פינת החידות:
והפעם לכבוד פורים, שלוש חידות נכבדות ומחורזות:

האחת: איזה נאמן בית הגראי"ל
יצא בפחד וחיל
לגייס בחו"ל כספים
עם ראשי כוללים נודעים
ומבית הגביר הנודע נזרק
כלאחר כבוד בעטו לו בפראק

פרטים בקרוב

השניה: יד ימינו של רב ראשי
שרוצה קצת לעשות ל'אישי'
ובקרוב יפרוש כנפיים חו"לה
ןיתכן שיישאר שם בגולה

והשלישית: שני אנשי תקשורת בכירים
שהגיעו למטה 'יחד' כזוממים
הוציאו מצלמות והתחילו להנציח
חטפו מכות - עד שמרזל את התוקפים הבריח
לייבלה רכילות פורים מדור אוסדיטשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד