כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תושבי בית שאן הפגינו בכביש 71: "לא רוצים למות"

מטרת ההפגנה: להעלות את המודעות לסכנה שכביש 71 מהווה לנוסעים בו ולעורר את מודעות שר התחבורה לכך שיש לתקן את הכביש בדחיפות. "אור ירוק": "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"

תושבי בית שאן הפגינו בכביש 71: "לא רוצים למות"

ביום ראשון, 1 במרץ, התקיימה הפגנה בכביש 71 על ידי תושבי אזור בית שאן והסביבה. ההפגנה, אליה הגיעו גם מתנדבי עמותת "אור ירוק", נועדה להעלות את המודעות לסכנה שכביש 71 מהווה לנוסעים בו ולעורר את מודעות שר התחבורה לכך שיש לתקן את הכביש בדחיפות, לפני שיהרגו בו אנשים נוספים.

ההפגנה התקיימה לאורך הצמתים המרכזיים בכביש: צומת נבות, צומת בית השיטה, צומת בית שאן וצומת תל יוסף ובמהלכה אף חסמו המפגינים את התנועה.

התושבים מחו בהפגנה על כך שכביש 71 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, ולמרות זאת משרד התחבורה לא עושה דבר בכדי לשפר את תשתיותיו ולא בונה גדר הפרדה בין הנתיבים שיכולים להציל חיי אדם.

בהפגנה, קראו התושבים לטפל בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 71 בכדי למנוע את הנפגע הבא. התושבים מחו על כך שהכביש הוא רוצח סדרתי, הרוצח מדי שנה מספר רב של בני אדם אך אף גורם במדינה לא עושה דבר בכדי לעצור את הקטל שהוא גורם. בנוסף קראו המפגינים: "שר התחבורה – אני לא רוצה למות!" במחאה על כך שהם עלולים להיות הבאים בתור שיהיו מעורבים בתאונת דרכים קטלנית בכביש.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בקטע המסוכן של כביש 71 בין עפולה ועד לצומת שאן, התרחשו 259 תאונות דרכים בעשור האחרון (2005-2014). בתאונות דרכים אלה, נהרגו 30 בני אדם ונפגעו 933, מתוכם 111 נפגעו באורח קשה.

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. בכדי להציל עשרות בני אדם, משרד התחבורה חייב להעביר את התקציבים הנחוצים על מנת לתקן את התשתיות החמורות של הכביש: לסלול נתיב נוסף, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד