כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

השנה לא מכים ב'המן': כדי שלא יעלה בסקרים

עת לעשות להשם: יום הבוחר שבפתח מביא להחלטה בקנה מידה היסטורי - השנה לא מכים ב'המן' • גורם: "בודקים חלופות"

אזני המן, לא לפורר
אזני המן, לא לפורר

'איחוד העסקנים התורני' הוציא הודעה לפיה בהצבעה טלפונית פה אחד הוחלט שהשנה, עקב מצב היהדות התורנית והסקרים האנטי דתיים, יש לבטל את ההכאה המקובלת בעת קריאת 'המן', דובר ועד העסקנים הודיע כי מדובר בהוראת שעה שהתקבלה למרות הרביזיות, וכי מיד עם תום הסקרים - ישוב הסדר על כנו.

הרקע לדברים הוא כמובן מערכת הבחירות הקשה, בה המן ועמלק רושמים עליה חדה בסקרים ויש חשש כי מיד אחרי הבחירות יקימו יחד קואליציה אנטי חרדית. אחשוורוש מצידו טוען שיעשה הכל בכדי למנוע שיתוף פעולה בין השניים, אך ניסיון העבר מוכיח שללא נציגות חזקה ואיתנה העומדת על שלה, זה לא יקרה, וכי אחשוורוש מובל בידי יועציו בסוגיות כגון דא.

מסיבות אלו ועוד, ובעיקר כדי לדאוג לשלמות ואחדות המחנה התורתי, התורני והסמינרים - התקבלה ההחלטה שהשנה יש להסתפק במחאה שקטה מבית, ולא להכות בפרהסיה בעת קריאת המגילה.

החשש המרכזי היה כי אם יוודע בתקשורת כי החרדים מכים ב'המן', תגבר הפופולריות של האחרון ברחוב הלא חרדי. "אמנם מעולם לא ראינו את זה קורה", אמר פרשן בכיר, "אך יש לומר שתמיד יש פעם ראשונה".

מקורבים לצלחת אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ההחלטה התקבלה בלב כבד. "לא פשוט לבטל מנהג ישראל", אומר ר. "ואף לדחות אותו זמנית, בשביל זה התייעצנו עם לא מעט אנשי מקצוע. כשם שניתנה רשות לרופא לרפא, כך ניתנה רשות ליועץ תקשורת ומשרד פרסום להחליט בנושאים כגון דא".

את תגובת המן לא היה אפשר להשיג. כשתתקבל - נפרסמה
המן פורים ועד מגילה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד